Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Helsinki: Pimiökursseja? Tai yksityisopettajaa?

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana lauriinafiona, 28 Helmikuu 2012.

Olen yrittänyt etsiskellä pimiötyöskentelykursseja, mutta niitä ei tunnu löytyvän mistään. Olen käynyt lukiossa yhden kurssin ja sen jälkeen kuvaillut paljon digillä ja jonkin verran filmilläkin, mutta en ole päässyt sen jälkeen pimiöön työskentelemään. Maksan mielelläni myös opettajalle, jos haluaa ottaa minut pimiölle pyörimään ja toteuttamaan omia projekteja.

1. Vs: Helsinki: Pimiökursseja? Tai yksityisopettajaa?

Käyppä katsomassa www.leicashooters.fi  ja www.flickr.com/groups/l_s_f    tulemme todennäköisesti lähiaikoina järjestämään pimiökursseja ja muutakin Filmi tekniikan jatkokursseja.

2. Vs: Helsinki: Pimiökursseja? Tai yksityisopettajaa?

Kameraseuralla on keväällä parin päivän pimiökurssi, ja ainakin n. viikko sitten oli vielä tilaa.

3. Vs: Helsinki: Pimiökursseja? Tai yksityisopettajaa?

Kansalaisopistot (ainakin malmilla on ihan ok pimiö), kameraseurat.

4. Vs: Helsinki: Pimiökursseja? Tai yksityisopettajaa?

..

5. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63
    Vs: Helsinki: Pimiökursseja? Tai yksityisopettajaa?

Meillä on Tapaus ry:ssä pimiö, jossa voi vedostaa 4x5" saakka väripäällä varustetulla koneella, voin opastaa jotta pääsee alkuun. Sitten tosiaan työväenopiston pimiö malmilla on hyvä, mutta jos ei opetusta ole, niin on erikoista.

Sitten jos jaksaa odotellaa kesään saakka, niin ->
    http://www.kameralaukku.com/portal/index.php/topic,64637.0.html

Voin suositella lämpimästi

6. Vs: Helsinki: Pimiökursseja? Tai yksityisopettajaa?

Malmista vielä, että oliskohan jotenkin niin, että pimiön "omatoimisen" käyttöoikeuden saa, kun on millä tahansa valokuvauskurssilla, mutta pimiöopetusta saa vain jos on kurssilllla, joka sisältää sitä pimiötä/pimiöopetusta.

Siellä olen itsekin pimiöalkeiden käytännön oppini saanut. Teoriat olin opetellut kirjoista jo etukäteen.

7. Vs: Helsinki: Pimiökursseja? Tai yksityisopettajaa?

Mitäs se kalusto on siellä, jos vaikka tarjoutuis kurssien vetäjäksi...

8. Vs: Helsinki: Pimiökursseja? Tai yksityisopettajaa?

Itse tila/huonehan on hyvä ja varta vasten tarkoitukseen suunniteltu. Imu altaiden päällä ja seinässä pyörähtävä huuhteluallas, johon pääsee käsiksi myös naapurihuoneesta. Koneina taisi olla 3 vai 4 Fujimotoa ja joku Durst, jos nyt oikeen muistan. Pari vuotta jo kun siellä olin.
    Nythän on kait tulossa joku uusi työväenopiston piste johonkin sörkkaan (?), johon tulee myös pimiö.

9. Vs: Helsinki: Pimiökursseja? Tai yksityisopettajaa?

Täytypä ottaa yhteyttä...

10. Vs: Helsinki: Pimiökursseja? Tai yksityisopettajaa?

En tiedä saako täällä vanhoja viestejä nostella mutta itseäni kiinnostaisi pimiökurssi eikä sopivaa tunnu löytyvän. Helsingin työväenopiston kurssit ovat viikolla enkä töiden takia niihin pääse. Viikonloput kävisi mutta ainoa kurssi on Kameralehden järjestämä ja hinta mielestäni turhan suolainen. Onko kenelläkään tietoa viikonloppuna järjestettävästä pimiökurssista jonka avulla pääsisi alkuun? Lähinnä kiinnostaa C-41 prosessi mutta tuskin MV-kurssistakaan haittaa on.

11. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63

Saa nostella vanhoja ja saa avata omalle kysymykselle ihan omankin keskustelun, vaikka saman niminen ketju jo olisikin olemassa. Kumpikin käy hyvin.

Toivottavasti löytyy pimiökurssi tai opettaja yksityisesti.

12. JarzaS

JarzaS Active Member

1 980
    0
    36

Tästä keskustelualueelta kun selaat muutamia sivuja menneeseen löytyy hyviä ketjuja C-41 prosessista ja se helppoudesta tai vaikeudesta ja kun vielä luet kehitesarjan ohjeet, ei siihen välttämättä edes tarvitse kurssia. Itsellä ensimmäinen C-41 onnistui lähes täydellisesti vain Tetenalin kehitesarjan ohjeen lukemalla. Eriasia sitten jos haluat värikuvaa vedostaa paperille. siitä en sano mitään.

MV-kehitysestä ja vedostamisesta voi helposti hyvällä opastuksella saada paljonkin irti.

13. Vs: Helsinki: Pimiökursseja? Tai yksityisopettajaa?

Oli tarkoitus viikonloppuna käydä hakemassa kemikaalit mutta huomasin Telefoton olevan kiinni kesälauantaisin. Olisiko tietoa kuka Colortec C-41 Kit Rapidiä myisi pääkaupunkiseudulla ja olisi huomenna lauantaina auki? Googlella en osannut löytää liikettä josta sitä saisi. Voi myös suositella jotain muuta helppoa aloituspakettia jossa olisi tarvittavat kemiat mukana.