Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Fujifilm GFX

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana mlphotic, 3 Heinäkuu 2019.

1. mlphotic

mlphotic Well-Known Member

5 242
    1 212
    113
  2. jalakanen

jalakanen Well-Known Member

1 456
    211
    63
    Hyvä homma

3. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

20 893
    308
    83
    Viimeksi muokattu: 3 Heinäkuu 2019
  4. nomad

nomad Well-Known Member

10 552
    167
    63
    Sen perusteella mitä olen videoita katsonut, Fujin vanhan mallin keskarin käyttöominaisuudet ovat paljon heikommat kuin tämän uuden. Sitäpaitsi kuvanlaadun ero parhaisiin suuren resoluution kinokameroihin jäänee aika vähäiseksi. Tai ainakin niin vähäiseksi, että sen kanssa pystyy elämään :)

Fujin GFX100 on kyllä houkutteleva, mutta monessakin mielessä liikaa minulle. Liian kallis, liian iso jne. Ihmisen on hyvä tietää paikkansa.

5. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

20 893
    308
    83
    Minusta juuri ne 50MP mallit on ainoastaan houkuttavia. Perusteet miksei kuitenkaan ovat samat. Kuitenkin paikka ja tarve sanoo että en kaipaisi kinarin käyttöominaisuuksia tällaiseen.

50R saatiin vastikään kauppoihin. Nyt sitä saa!

https://kenrockwell.com/fuji/gfx-50r.htm

Viimeksi muokattu: 3 Heinäkuu 2019
  6. mlphotic

mlphotic Well-Known Member

5 242
    1 212
    113
    Kunhan laitoin mielenkiinnosta tuon Rajalan linkin. Olin jossain vaiheessa jopa jonossa tohon GFR 50R:ään + 63/2.8 objektiiviin. Tulin järkiini ja hankin sitten noi peilittömät Nikonit monikäyttöisyyden vuoksi. Eikä toi Z7 niin paljoa häviä kuvanlaadussakaan, että se mun kuvauksissa vaikuttaisi mihinkään suuntaan.
    Toi GFX 100:nen on eri juttu, mutta suutari pysyköön lestissään puhtaasti jo taloudellisesta näkökulmasta ajatellen.

7. nomad

nomad Well-Known Member

10 552
    167
    63
    Olen lukenut parikin vertailua 50R vs. Nikonin ja Sonyn korkean resoluution peilittömät, eikä ero ole noissa ollut mitenkään merkittävä. Johtuisiko pääosin siitä, ettei Fujin (ja Hasselbladin) käyttämä 50mpx kenno ole aivan uusinta uutta? Mutta lisäksi vielä se, että kinoon saa huippuvaloivoimaista optiikkaa kiinni, mikä edelleen tasoittaa tilannetta sen hyväksi.

GFX100 on tietenkin eri laite monessa muussakin suhteessa. On vakaaja, hyvä tarkennus, huima etsin ja ergonomiakin näyttää aika hyvälle. Villissä mielikuvituksessa GFX100 olisi hauska omistaa. Harmi kun Suomessa kuvausvälineiden vuokramarkkina ei oikein toimi, kyllä tuommoisen voisi joskus kertaluonteisesti vuokrata.