Vs: FUJICA/FUJI GW-sarjan keskiformaatin kamerat Suosittelen, ja toimita kamera huoltoon, muuten on yksi toimiva GW690 yksilö vähemmän maailmassa
Vs: FUJICA/FUJI GW-sarjan keskiformaatin kamerat Ihan semmoinen peruskysymys vastaisen varalle.... Tilasitko tuon Fujin askartelumateriaaliksi, vai oliko semmoinenkin tarkoitus, että kuvaat sillä? - Jos se ei ole rikki, niin älä korjaa sitä.
Vs: FUJICA/FUJI GW-sarjan keskiformaatin kamerat Mä tiesin kyllä tilatessani, että kamera on halpa (eBay osta heti $199) ja odotettavissa on kaikenlaista. En kuitenkaan ajatellut joka juttua korjauttaa valtuutetulla maahantuojalla. Olen tasan tarkkaan varma, että tuolle kameralle pystyy tekemään kaikenlaista ihan kotioloissakin ja hyvin tuloksin. Mutta on oleellista ymmärtää myös olla tekemättä sellaista, joka on oikeasti vaikeaa. Kuten nyt Seiko 0 sulkimen purku ja kasaaminen. Tai sen purkaminen käy kyllä käden käänteessä. Ilmeisesti. Olen vain nähnyt nettijuttuja aiheesta. Tarvitsisin em. Huoltomanuaalin ja myös hyvän hienomekaanikkosparraajan, joka on korjaillut kameroita. Mielellään kotioloissa.
Vs: FUJICA/FUJI GW-sarjan keskiformaatin kamerat Manuaalin saa rahalla, sparraajaa et välttämättä edes isolla rahalla
Vs: FUJICA/FUJI GW-sarjan keskiformaatin kamerat Ihan vinkkinä tänne YLEINEN KAMERAHUOLTOHINNASTO: Työtuntiveloitus 60€/h - Jos asiakas on läsnä 70€/h - Jos asiakas neuvoo 80€/h - Jos asiakas auttaa 90€/h - Jos asiakas johtaa työtä 100€/h Asiakkaan kaverit a' +20€/huoltotunti ”Jos viittisit vähän vilkasta” 180€/h Vakuutuksemme ei korvaa huollon tiloissa asiakkaalle sattuneita vahinkoja/tapaturmia Anna huollolle työrauha! Juo vaikka kuppi kahvia tai mene lounalle.
Vs: FUJICA/FUJI GW-sarjan keskiformaatin kamerat Tää täytyy kyllä pistää myös omalle työpisteen seinälle !
Vs: FUJICA/FUJI GW-sarjan keskiformaatin kamerat Toi fujica on varmaan ihan hyvä projekti jos haluaa opetella kamerahuoltoa: täysin mekaaninen, suhteellisen yksinkertainen rakenne, ei älyttömän kallis tai harvinainen eikä myöskään liian pienikokoinen.
Vs: FUJICA/FUJI GW-sarjan keskiformaatin kamerat Unohtamatta vääränkätisellä kierteellä olevia ruuveja... Kameran korjauksesta olen samaa mieltä kuin anttia, hommiin vaan jos sellainen kiinnostaa. Mutta mieluummin siinä tapauksessa että kamera olisi tarkoituksella hommattu projektiksi. Vaadi nyt ainakin hyvitystä myyjältä.
Vs: FUJICA/FUJI GW-sarjan keskiformaatin kamerat Jep, harjoittelumateriaalia saa kympillä parilla kotimaastakin.
Vs: FUJICA/FUJI GW-sarjan keskiformaatin kamerat Tässä olis ehdoton apu Fujin huoltomanuaalista. Olen nyt ollut yhteydessä kahteen tahoon Jenkkilässä ja yritän saada manuaalin sähköisen kopion. Kyllä kameralla on tarkoitus valokuvata, siksi jokainen työvaihe pitää selvittää (jos hommaan ryhdyn ja jos tää kamera edes mulle jää). Olen katsellut keskustelupalstoilta strategioita kamerakorjausprojekteista, tämän Fuji:kin tiimoilta näitä on avattu vaan laukaisuäänen syyn tutkimiseksi, ja jotkut tuntuu menevän ihan sokkona: kokeile ja erehdy menetelmällä. Minusta em. huoltomanuaali (170 sivua) on ihan välttämätön. Reklamaatio on tekeillä liitekuvineen. En tosin liikoja odota tuloksilta. Toivottavasti ei ainakaan halua kameraa palautettavaksi.
Vs: FUJICA/FUJI GW-sarjan keskiformaatin kamerat Mä päädyin tähän kameramalliin nimenomaan näistä syistä (täysin mekaaninen, suhteellisen yksinkertainen rakenne, ei älyttömän kallis tai harvinainen eikä myöskään liian pienikokoinen). Ja ajatuksena oli myös korjausten suorittaminen itse. Ainoan mistä olen livennyt korjaustoimenpiteiden suhteen on suljin-moduli (Seiko #0 interlens shutter): nettissä on paljon varotuksia sen huoltoystävällisyydestä.
Vs: FUJICA/FUJI GW-sarjan keskiformaatin kamerat Kun se lonksu on, ei sitä tiedä vaikka olisi avattu harrastajan toimesta ja hukattu 'turhia' osia ja linssien väliset säädöt ihan mitä tahansa. Ja kun ei ole tietoa yksilön piirrosta ja linssien oikeasta asemoinnista, lopputulos voi olla korjauksen jälkeen mitä tahansa, kun lonksut saa pois. Vertailukohtakin sulta puuttuu, että mihin tuo optiikka voi pystyä. Voihan tuolla lonksulla ottaa testirullan painamalla lonksulinssiä eri ääriasentoihin.
Vs: FUJICA/FUJI GW-sarjan keskiformaatin kamerat Pitäsköhän hommata. Itse asiassa mullahan on Pentaxin filmijärkkäri, joka on rikki jotenkin. Se pitäskin avata. Jos nääs sais kuntoon.
Vs: FUJICA/FUJI GW-sarjan keskiformaatin kamerat Filmi sisään ja kuvaamaan. Sen jälkeen näkee mitä kamera tekee. Kahdeksan kuvaa ottaa aika nopeestikkin. Hiukan kun suunnittelee kuvausta saa siitä varsin hyvän testifilkan. Tarkennuspisteen tarkistaminen mitalla jne.
Vs: FUJICA/FUJI GW-sarjan keskiformaatin kamerat Jos etulinssin (linssiryhmän - se on käsittääkseni moduli) ei kuulu pyöriä, ja se olis shimmattu jotta optinen akseli olis yhdensuuntainen muiden linssien kanssa, niin eihän se enää ole säädöissä; kun on pyörinyt jo ties mihin alkuperäisestä asennosta. Toisaalta ei ole selvinnyt vielä sekään, että pitääkö sen olla pyörivä. Ja millä lailla objektiiviin tehdään optiikan säätö ja mistä. Minä en ole tehnyt optisille vehkeille muuta kuin kollimoinut kaukoputkia. Ei se vaikeaa ole kun tietää mitä tekee ja on vehkeet.
Vs: FUJICA/FUJI GW-sarjan keskiformaatin kamerat Puuttuu vain rivi: asiakas on ensiksi yrittänyt korjausta itse.
Vs: FUJICA/FUJI GW-sarjan keskiformaatin kamerat Voi, voi kun tuli vahvasti mieleen Jethro Tull:n paras kappale: Bourée Tää on yks eniten muhun vaikuttaneista musiikillisista ilmentymistä.
Vs: FUJICA/FUJI GW-sarjan keskiformaatin kamerat Kyllä Bach upeata on. Mua harmittaa kun 80-luvulla myin 15 Jethro Tullia ja jätin vain Stand Upin. Hölmöydestä oppii, mutta ei se menetystä korvaa.
Vs: FUJICA/FUJI GW-sarjan keskiformaatin kamerat Opettelin ton kitaralla yli 25 vuotta sitten. Minusta jethron hienoin biisi on heavy horses