Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Fuji xe-2 mielipiteitä

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Jukkis71, 12 Tammikuu 2014.

    Vs: Fuji xe-2 mielipiteitä

    Kokeilin tänään sitä split imagea, mutta en mä siitä kyllä oikeen saanu mitään otetta. Ei se mun mielestä toimi sellasena leikkokuvana... Tai sit mä oon vaan jotenki niin sokee tai tyhmä etten tajua. Tosin käytin ihan fujin omia linssejä kun en omista minkäänlaista adapteria sille. Totesin TAAS kerran, että ei se oo mua varten.
     
  1. Vs: Fuji xe-2 mielipiteitä

    Okei. Eli joko tuo vaikeakäyttöisyys tuossa asiassa on joko ominaisuus tai pitäisi olla sitten hyvä tuntuma tuohon leikkokuvan käyttöön.
     
  2. EosMan

    EosMan Member

    107
    1
    18
    Vs: Fuji xe-2 mielipiteitä

    Vaihtelee ilmeisesti polttovälin mukaan. Canon FD 85mm/1.8 toimii hyvin. Käänsitkö etupuolen vivusta manuaalitarkennuksen ja painoitko peukalorullasta suurennoksen päälle? Silloin tulee se se tummempi alue esiin jossa "split image" näkyy.
     
  3. Vs: Fuji xe-2 mielipiteitä

    Joo kyllä mä suurensin sen tumman osan kuvasta näkyviin. Kyllähän siitä näki millon se on suurinpiirtein tarkka, mutta ei se mun mielestä toimi niin kun perinteiset leikkolasit filmikameroissa. Oon yrittäny sitä jo useampiakin kertoja testailla, mutta kun en sitä ymmärrä, niin oon hylänny sen ja pitäytyny Focus Peakingissa, tai sitten ihan etäisyysasteikon varassa kuvaillu. Tuo Back Button Focusing on hemmetin hyvä ja toimiva Fujissa.