Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Fuji xe-2 mielipiteitä

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Jukkis71, 12 Tammikuu 2014.

  1. Anie Mist

    Anie Mist Active Member

    320
    41
    28
    Vs: Fuji xe-2 mielipiteitä

    Takatelkku kytkeytyy päälle play-napilla automaattisesti, vaikka pelkkä EVF on päällä, kun kuvaan esim. Olympus E-M1 kamerallani. Itseasiassa Olyssä myös menua painaessa kytkeytyy telkku päälle, ja palautuu takaisin EVF:ään kun menusta poistuu.

    Fuji X-E2:ssa näin ei kuitenkaan tapahdu.
     
  2. Vs: Fuji xe-2 mielipiteitä

    Niin niin, juuri siksi plaraat valikosta evf/takanäyttö-kohtaan ja vaihdat sen siihen automaattiseen, silloin nuo näytöt pelaa sen silmätunnistimen tahtiin. Otat silmän pois etsimestä ja katsot näyttöön ja kas, siinähän se kuva. :)
     
  3. Anie Mist

    Anie Mist Active Member

    320
    41
    28
    Vs: Fuji xe-2 mielipiteitä

    Mitä täällä tapahtuu? Sinäkö et lukenut ollenkaan mitä kirjoitin silmätunnistimesta?
     
  4. Vs: Fuji xe-2 mielipiteitä

    Justiinhan mä vastasin siihen ongelmaan jo edellisessä vastauksessa, kun valitit näkymänvaihdon olevan työlästä. Sain vaikutelman, että jäät odottamaan softapäivitystä. Niitä päivityksiä ei ihan joka päivä tehdä, joten silmätunnistimen käyttäminen softapäivitystä odotellessa saattaisi olla hyvä veto. :)  Sori vaan, jos sotkin jotenkin päiväjärjestystäsi.
     
  5. Anie Mist

    Anie Mist Active Member

    320
    41
    28
    Vs: Fuji xe-2 mielipiteitä

    Minä olen esittänyt useammankin syyn, miksen halua käyttää silmätunnistinta. Nähdäkseni silloin on melko turhaa ehdottaa, että "käytä silmätunnistinta".

    Ja joo, softapäivitystä odotellaan, ei tässä muukaan auta.
     
  6. Vs: Fuji xe-2 mielipiteitä

    Okei nyt mä alan tajuamaan. X100s:ssä ainakin on nappula josta tuon saa vaihdettua. Tosiaan pieni softamuutos, ja tuon Fn2 napin saisi vaihtamaan samalla tavalla näyttöä kun X100s:ssä. Tosin ei ehkä auta ihan 100%:sti, mutta olis ehkä pieni helpotus. Mä en tota ollu edes huomannu, kun oon niin tottunu käyttämään sitä silmätunnistinta.
     
  7. Ego

    Ego

    76
    0
    0
    Vs: Fuji xe-2 mielipiteitä

    Onkohan meikäläisen luetun ymmärtämisessä vikaa, kun näyttäs että Fuji X-E2 + kittilinssi 830e. www.simplyelectronics.net
     
  8. Anie Mist

    Anie Mist Active Member

    320
    41
    28
    Vs: Fuji xe-2 mielipiteitä

    Ohhoh! Nyt on halpaa, ostakaa hyvät ihmiset loistokamera! Itse ostin X-E2:n ilman tuota kittilinssiä, kun käytän siinä tuota maanmainiota 23mm/1.4 kakkulaa (ja tulevaisuudessa myös siis 56mm/1.2 linssiä), mutta eiköhän moni löydä kittiputkellekin käyttöä. Tällä hinnallahan sen voi vaikka myydä uutena eteenpäin.

    Tilasinpa linkin mukaisen kameralaukun, mielestäni todella hieno. Sopii lomamatkoilla päivälaukuksi X-E2:lle kuin nenä päähän.
    http://www.homeofmillican.com/christopher-the-camera-bag.html
     
  9. Anie Mist

    Anie Mist Active Member

    320
    41
    28
    Vs: Fuji xe-2 mielipiteitä

    Ok, onhan tuo hinta jopa hieman kummallisen halpa. Toki varovaisuus on aina tarpeen, itse googlaan aina muiden kokemuksia jos olen tilaamassa uudesta paikasta tavaraa - etenkin ulkomailta. Ikinä en ole vielä joutunut huijatuksi. Vaimo joutui kerran, ihan suomalaisessa nettikaupassa, mutta luottokortilla maksaessa voi olla huoleti. Tilattu tavara ei tullut, mutta luottokorttiyhtiö ei reklamaation jälkeen veloittanut ostosta.

    Hieno tuo laukku!
     
  10. Anie Mist

    Anie Mist Active Member

    320
    41
    28
    Vs: Fuji xe-2 mielipiteitä

    Onko kameran uudesta päivityksestä kuulunut mitään tietoa?
     
  11. Vs: Fuji xe-2 mielipiteitä

    Uusin päivitys asennettu. Jonkin verran parannuksia, mutta ei tuota Anie Mistin toivomaa display muutosta vieläkään saa laitettua namiskalle... Mut EVF on PIRUN nopee ja tarkennus parantu kun samalla päivitin tuon kittilinssinkin. Muita parannuksia täytynee vielä vähän testailla.
     
  12. Vs: Fuji xe-2 mielipiteitä

    Ei ku onhan tuo LCD/EVF setting nyt mahdollista laittaa fn nappuloille. Miten mä jotenki missasin ton?
     
  13. Anie Mist

    Anie Mist Active Member

    320
    41
    28
    Vs: Fuji xe-2 mielipiteitä

    Joo, asensin päivityksen ja hyvin pelittää. EVF on tosiaan nopea! Ja Fn-nappulalle ohjelmoitava EVF/LCD settings toi helpotusta.
     
  14. Vs: Fuji xe-2 mielipiteitä

    Ja tuo Focus Peakingin värivalinta helpottaa manuaalitarkennusta merkittävästi. On juhlaa tarkennella, kun nyt näkyy selvemmin tuo tarkennus. Aiemmin en juurikaan tykännyt siitä, mutta nyt on kyllä pakko myöntää, että on huomattavasti käyttökelpoisempi.
     
  15. baader

    baader Active Member

    392
    135
    43
    Vs: Fuji xe-2 mielipiteitä

    Jos käyttää mustavalkoista etsinkuvaa, saako focus peakingin värilliseksi?
     
  16. Vs: Fuji xe-2 mielipiteitä

    Saahan tuon. Itse asiassa siinä näyttää toimivan jopa vielä selkeämmin kun värillisenä. :)
     
  17. Vs: Fuji xe-2 mielipiteitä

    Mitenkäs nuo sovittimella yhdistetyt manuaalitarkenteiset objektiivit toimii tarkennuksella sen Digital Split Image systeemin kanssa...onko hyvä ja helppo käyttää ?
     
  18. Vs: Fuji xe-2 mielipiteitä

    En ole käytellyt tuota split imagea, koska nyt varsinkin tuo focus peaking on erittäin hyvä. Vielä kun kuvaa raakana, ja valitsee film simulation modeksi mustavalkoisen, niin esim. punainen focus peaking korostus on erittäin hyvä.
     
  19. Vs: Fuji xe-2 mielipiteitä

    Tuo focus peaking on itselle tuttu ja hyvin toimiva ominaisuus monissa kameramalleissa muissakin jo aiemmin, mutta tuon digitaalisesti toteutetun leikkokuvan toteutuksen onnistuminen on kiinnostava seikka.