Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Fuji X100S

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Suolakala, 6 Tammikuu 2013.

  1. Suolakala

    Suolakala Member

    291
    15
    18
    Vs: Fuji X100S

    Ainakin täällä toimii mukavasti vaikka ei ookkaan kaksinen ;)
     
  2. Daniel Braun

    Daniel Braun Member

    142
    0
    16
    Vs: Fuji X100S

    Ai luoja.
    Toivottavasti heitätä tätä vitsillä...
     
  3. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Vs: Fuji X100S

    Kyllä se vitsi oli. Täällä on vaikeeta josku tajuta mitä toinen meinaa kun ei ole niitä silmän pilkkeitä näkyvissä. Noi hymiötkin on niin surkeita. Mun pitäis aina laittaa joku hymiö jokaisen tekstini perään. Yleensä en lainkaan niitä käytä.
     
  4. Dr.Jalopeno

    Dr.Jalopeno Well-Known Member

    1 522
    342
    83
    Vs: Fuji X100S

    X100S:n virtakytkin taas kunnossa ja olivat päivittäneet uuden firmiksenkin kun en itse saanut aikaiseksi :)
    Eikä ollu takuun kanssa mitään ongelmaa vaikka onkin Saksasta kilpailupalkintona saatu vehje.

    Eiköhän toi kohta ilmesty tonne myydään osastolle :)
     
  5. Kasimir

    Kasimir Well-Known Member

    9 680
    543
    113
  6. Vs: Fuji X100S

    Tuohon artikkeliin sisältyy kieltämättä asiantuntevaa tekstiä:
    "In some reviews the Fuji X100s is hailed as a ‘Leica replacement’ or as ‘better than a Leica.’ Is it? In my opinion it is not. The only thing better than a Leica is another, better Leica. Leicas are so specific, so typified, so unique that they have no direct competitors."
     
  7. Kasimir

    Kasimir Well-Known Member

    9 680
    543
    113
    Vs: Fuji X100S

    Samaa voisi sanoa vaikka Alpasta. Sillekin löytyy vaihtoehtoja, vaikkapa Silvestri. Mitäpä näistä, kai noilla kaikilla
    kuvia saa. Jotkut tutkivat ja pähkäilevät Rodenstockien ja Schneiderien eroja PhaseOne-perien eri mallien kanssa, kun eivät kaikki sovellu yhteen kaikkien kanssa. Ovat valtaosa ihmisiä, jotka kuitenkin tekevät kuvaa printtimediaan, jossa rasteroinnin jälkeen eivät erot, väittäisin, näy.

    Tosin fiilikset ovat erilaisia. Eihän Fuji ja Leica ole siinä suhteessa rinnastettavia. Minäkin ennen hautaan menoa haluaisin fiilistellä Alpalla. Jos haluatte tehdä vanhan miehen onnelliseksi, niin lahjoittakaa minulle sellainen digiperällä. Lupaan hankkia rahat jostain ainakin yhteen objektiiviin.

    Kapa

    p.s.
    Toivon, että saan itse valita rungon ja sen kokoonpanon.
     
  8. Suolakala

    Suolakala Member

    291
    15
    18
    Vs: Fuji X100S

    Aika ison näköinen tuo telelisäke. Peittääköhän etsintä kuinka pahasti ja pysyyköhän tuo f2 valovoima.
     
  9. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Fuji X100S

    Eihän telelisäkkeen kanssa optista etsintä voi kuitenkaan käyttää.
     
  10. Suolakala

    Suolakala Member

    291
    15
    18
    Vs: Fuji X100S

    Aa.. Olen ollut siinä käsityksessä että kamera osaa vaihtaa noiden etsimen viivojen paikkaa tuolla laajakulma lisäkkeellä.
     
  11. Vs: Fuji X100S

    Sikamainen julkaisu. Fuji x100ässän piti olla se kamera, johon ei tarvitse hankkia yhtään lasia.
     
  12. Suolakala

    Suolakala Member

    291
    15
    18
    Vs: Fuji X100S

    Hehe kieltämättä tuumasin samaa aluksi mutta olis toi 50mm välillä ihan mukava.
     
  13. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: Fuji X100S

    Ei missään nimessä lisäkkeitä.
    Kameran koko kasvaa merkittävästi. Minusta on kiva, että linssi ei näytä niin suurelta.
    Muuten olisi järkevämpää ostaa xe2+ 35/1.4
     
  14. Vs: Fuji X100S

    Minä en X100S:stä käytännössä tiedä juuri mitään tiedä, mutta kuitenkin sen, että käteen sopivuudeltaan, kooltaan ja painoltaan se on nyt hieno kamera, enkä osaa kuvitella tuon lasimötikan suurempia etuja.
     
  15. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Fuji X100S

    Minulla on ollut X100 ja uskon aika pitkälle Jukkista tässä. X100(s):n idea on olla simppeli yhden polttovälin pokkari klassisilla mausteilla. Sen idea menee jotenkin rikki jos aletaan kaikenmaailman lisäkettä mukana kantamaan ja asentamaan. Tuossa vaiheessa peilitön järkkäri olisi jo fiksumpi valinta.

    Valmistajan kannalta nämä lisävarusteet ovat varmaan fiksua jälkimarkkinointia. Ne tukevat vaikutelmaa, että tuotetta kehitellään jatkuvasti. Lisäksi katteet varusteissa ovat taatusti parempia kuin itse kamerassa. Ja ehkäpä joku Fuji X100s:n käyttäjä noiden ansiosta myös aidosti tyyyväisempi kameraansa.
     
  16. V-M

    V-M Member

    123
    0
    16
    Vs: Fuji X100S

    Ainakin laajakulmalisäke on erittäin hyvä ja vakuuttavasti tehty, toivottavasti sama laatu on tuossa telelisäkkeessäkin.
    Vanha X100:n laajakulmalisäkkeen kanssa tekee melkeimpä parempaa jälkeä kuin ilman sitä. Ässällä lisäkkeen huonontava vaikutus näkyy vain hieman.
    Laajakulmalisäke ei ole ainakaan mikään järin suuri, mutta tekee tosin ulkoisesti saman vaikutelman kuin jokin Fujin järjestelmä. Uusi telelisäke näyttää olevan selvästi isompi, mutta ei tuo nyt siltikään mikään jätti vielä ole.
    Ovf muistaakseni toimi laajakulmalisäkkeen kanssa, mutta taisi olla aavistuksen edessä toisesta kulmasta. Telelisäkkeen kanssa ei nähtävästi voi toimia, kun kokoa on enemmän.
    X100/X100s:ssä on keskussuljin ja salamasynkka-ajat vähän toista kuin Fujin järjestelmissä. Myös sisäinen ND-filtteri on aika mainio ominaisuus ja onhan tuo X100/X100S tehty huomattavasti jämäkämmin kuin esim X-E1/2 runko. X100/X100S on myös käytännössä lähes äänetön, kun taas järjestelmistä kuuluu selkeä suljinääni laukaistaessa.
    Jos noin 50mm kiinnostaa, ja aina välillä sille käyttöä olisi, niin kyllähän tuo telelisäke aika mainiolta vaihtoehdolta vaikuttaa X100/X100S:n omistajille. Ainakin itse olen siitä kiinnostunut, kun tarvetta olisi myös tuollaiselle normaalille polttovälille.
    Omistan tosin jo Fujin 35mm objektiivin, mutta en tällä hetkellä runkoa, kun X-E1:n myin pois(X100s "runkona" mielestäni huomattavasti parempi). Saa nähdä nyt sitten, tuleeko hankittua tuo telelisäke vai siten X-E2 tai X-T1 runko.

    Täällä muuten myös Sulannon mietteitä laajakulmalisäkkeestä:
    http://www.sulantoblog.fi/fujinon-wcl-x100-kokeilussa/
     
  17. Jii75

    Jii75

    1
    0
    0
    Vs: Fuji X100S

    Päivitämpä tätäkin vanhaa ketjua hintavinkillä :) Näköjään rajalassa tarjouksessa 699e, vielä pari päivää.
    Ostin aikoinani hintaan 1299e että siihen nähden ihan mukava tarjous.http://www.rajalacamera.fi/fuji-finepix-x100s-silver.html .Itse ainakin ollut tähän tosi tyytyväinen, eikä tuo uusi x100t sisällä sellaisia ominaisuuksia että heti tekisi mieli vaihtaa.