Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Fuji X-T1

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Suolakala, 20 Tammikuu 2014.

Vs: Fuji X-T1

Kuule, osta Leica Q, ei tarvitse ihmetellä JiiPekkien laatua. Parasta, mitä olen tähän asti nähnyt (erityisesti mv-versiot mallia "monochrom"). Siitä, kun rajailet 35/50-millistä vastaavat, on pikkelssejä käytössä vielä kuin enemmän kuin monissa kameroissa, eikä tarvitse ihmetellä vaihto-optiikoita... ;)

1. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Minulla juuri samat ilman samyangia. Samat polttovälit myös nikoniin, olympukseen ja mamiyaan

2. simos

simos Ylläpidon jäsen

8 444
    442
    83

Jos luit oikein Jukan tekstin, niin Fujin Jpeg:ä ei tartte paljon hävetä. Ja olen samaa mieltä. llman fanaattisuutta. Olen sekakäyttäjä ;)

3. AndyCapp

AndyCapp Well-Known Member

3 561
    159
    63

Kyllä ja päälle+1

4. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63

Paras viesti vuosiin. Pikselithän ne ovat, mitkä ratkaisevat. Kuvanlaadulla ei ole niin väliä, jos JPEG:n laatu on hyvä.

5. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 132
    3 468
    113

Perjantaina klo 23.06.

- Minä kun luulin, että vain J. Siren postailee tuollaisia.....  ;)

6. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63

Hienoa! Kuvanlaadun sijasta muorikin on siirtynyt muodikkaasti ylistämään tiedostojen laatua. Ei muuta kun lisää viestejä sinne dc.nettiin :)

7. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Nyt tuli kamera huollosta. Oli tehty pixel mapping eli ohjelmallisesti 'poistetaan' jälleen kuollut pikseli. Lisäksi olivat vaihtaneet takana olevan lcd-näytön, vaikken siinä mitään vikaa ilmoittanut olevan eikä siinä havaitakseni vikaa ollutkaan.
    T Jukka

8. Vs: Fuji X-T1

Ei se Jari saa kaikkea ihan yksin postailla  ;)

Pikkasen on näköjään jääty rawipoteroon ja muihin ihmeellisyyksiin asemasotimaan.
    Kuvaaminen voi olla hauskaakin, eikä aina rawien kääntämistä ym. tekniikkaa.

Siksi minusta on oikein mukavaa kun kamera tuottaa (lähes) valmiiksi JiiPekkejä, joita voi käyttää sellaisenaan. Ja kun erityisesti ne mustavalkoisetkin sattuvat miellyttämään silmää, olen ihan tyytyväinen.

Jääkää te hyvät herrat sinne asemiinne sotimaan kun kehitys viheltää ohi.

PS
    Monet ovat tykänneet myös Fujien JiiPekeistä ja niitä kehuneet, mutta eipä voimakaksikko mvuori & sakkem ole ottaneet siihen asiaan mitään suurempaa negatiivista kantaa...

9. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    748
    113

Siis olet tyytyväinen että Rajalan kameraa sait lainata?  Peukku, sillä viisas vähään tyytyy.

10. Vs: Fuji X-T1

???

Nyt putosin ajatuksestasi.

Mun tehtävänä oli ottaa selvää, miten ja mitä ko. kamera tekee ja sen tein. Siihen hommaan tarvitaan yleensä kamera, pelkkä esite ei riitä ;)

11. Mirrored

23 779
    748
    113

Ilmoitit viimeksi ettei sinulla ole sellaisia summia laittaa kameraan, mitä Leica Q maksaa. Eikö tämä seikka kerro oman selkeän viestinsä:  Diggaat sitä kameraa vain tiettyyn rajaan asti, jossa toisille voi sitä suositella mutta itse et sen rahojen hankintaan perusteita löydä. Ja tähän on päädytty nimenomaan kokemuksella eikä vain esitteitä kuolaamalla.

ed.  Lainaamiseen siis liittyi kuitenkin annettu tehtävä?  Vai ihan itsekö sen itsellesi asetit?

12. Vs: Fuji X-T1

Jokainen hankkii sitä ja siinä järjestyksessä kun on varaa. Jos joku tuote on tietyiltä osin hyvä niin se on sitä. Ihan toinen asia on sitten se, että samalla rahalla saa kassillisen tavaraa. Jos kuvaisin lintuja, en luultavasti harkitsisi ainoaksi kameraksi - vai mitä ;)

En itse asiassa ymmärrä, mitä inttämiselläsi ajat takaa, mutta sen kun jatkat.

PS.
    Testikamerat lainataan yleensä maahantuojilta olivatpa ne tehtaan kalustoa tai eivät. Tuskinpa niitä lähdetään tehtaalta hakemaan.

PPS.
    No, tosin ETYKin aikaan lainasimme Franco B Rossille sen Canonin fluoriittiteleen, jolla hän kuvasi Kissingerin kuuluisat dokumentit Finlandia-talon parvelta. Mutta sekin optiikka oli tehtaan kappale ja tuli Hollannista silloiselta Canon Amsterdan N.V.ltä.

13. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Tänään testasin x-t1:tä huollosta tulleena ja päivitin capture one pro 7 versioon 8.
    Ai että tulee kivaa jälkeä.
    T Jukka

14. Mirrored

23 779
    748
    113

(Tehtaalta?  Mitä horiset.) 

Inttämiseksi ehkä menee nyt, kun kysyn toisen kerran kun et vastaa tai et tahdo ymmärtää: Liittyikö lainaamiseen tehtävänanto?  (Sinulla oli tehtävä. Kenen asettama tehtävä.)

15. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63

Laita joku näytekuva.