Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Fuji X linssien kestävyys

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana Dr.Jalopeno, 18 Syyskuu 2014.

  1. Dr.Jalopeno

    Dr.Jalopeno Well-Known Member

    1 522
    342
    83
    Onko muilla ollut ongelmia Fuji XF linssien kanssa?

    Kyllähän nuo tietyt linssit aika heppoisilta tuntui ja nyt alkaa käydä epäilyt toteen :(

    35mm / 1,4 kakkulasta alkoi aukkorengas löystymään ja nyt hävinny "napsut" lähes kokonaan. Etulinssiryhmä pitää helvetinmoista kolinaa ja tuntuu tosi irtonaiselta. Tarkennus pätkii vähän väliä... Kuvattu max 3000 kuvaa

    56 millisen tarkennus muuttunut hyvin epävarmaksi. Jää sahaamaan edestakaisin ja kolahtelee. Välillä täytyy käyttää virrat pois kamerasta että alkaa toimia. Vielä vähemmän kuvattu kun kolmevitonen

    Onneksi ei ole noissa rahaa kiinni, eikä jää mitään kuvaamatta kun en noiden takia mistään kameroista / linsseistä luopunu. Huoltoonkin pitää laittaa Britteihin saakka kun sieltä noita sainkin käyttööni...
     
  2. sahe69

    sahe69 Well-Known Member

    10 265
    47
    48
    Vs: Fuji X linssien kestävyys

    Musta alkaa pikkuhiljaa tuntumaan että teikäläisen kyydissä pitäisi olla kameravehkeet pataraudasta tehtyjä....  ;)
     
  3. Dr.Jalopeno

    Dr.Jalopeno Well-Known Member

    1 522
    342
    83
    Vs: Fuji X linssien kestävyys

    Höpö höpö!
    Noi on ollu hyvinkin siistillä käytöllä ja päällepäinkin kun uusia. Suorastaan silkkihansikkain kohdeltuja verrattuna moneen muuhun mun lasiin...

    Edit: Löysään aukkorenkaaseen näemmä helppo kotikorjauskin. Joku säätö / kiinnitysruuvi löystyy

     
  4. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: Fuji X linssien kestävyys

    Kyllä mä tohtorin kokemukset alleviivaan, vaikkei mulla rikki olekaan.
    Kaikki nettihehkutus leicamaisesta rakenteesta on ihan täyttä höpöhöpöä.
    Kyllä nuo fujin linssit aika muovisia ovat ja heppoisen oloisia.
    Niissä käytetty muovikin on samanoloista kuin jonkun halvan japsiauton kojelauta.
     
  5. JLN

    JLN Active Member

    4 099
    0
    36
    Vs: Fuji X linssien kestävyys

    Mun mielestä tuo XF 18-55 f/2.8-4 on kyllä rakenteellisestikin ihan eri planeetalta vrt. yleiset ns. kittilasit
     
  6. Dr.Jalopeno

    Dr.Jalopeno Well-Known Member

    1 522
    342
    83
    Vs: Fuji X linssien kestävyys

    Se onkin tukevan tuntuinen lasi. Tarkentaa nopeemmin kun moni kiinteä XF opiska ja on lisäksi hiljaisempi!!