Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Ajateltavaa itse kullekkin

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana J.Vuokko, 26 Joulukuu 2009.

1. Vs: Ajateltavaa itse kullekkin

heh heh, vanha mies... Nuorilla ei ole aikaa surra moisia. Ne kuitenkin TEKEE ne hyvät jutut !

2. Jojje

Jojje Active Member

776
    26
    28
    Vs: Ajateltavaa itse kullekkin

Tämä oli tosi hyvä.
    Kiteytettynä siis: there’s no five-minute road to success
    Sitähän helposti ajattelee, että valokuvaaja on henkilö, jolla on kamera. Mistä seuraa, että jos minulla on paljon kameroita ja muita vehkeitä olen siis parempi valokuvaaja!
    Itse jouduin köyhyyttäni opettelemaan vedosten tekemisen tosi huonolla rys- venäläisellä suurennuskoneella. Sitä tuli vähän "modattuakin" kuten nykyään sanottaisiin. Mutta sitten kun pääsi vedostamaan kunnollisilla Dursteilla, niin kyllä olikin se hyvien vedosten tekeminen helppoa.
    Kyllä välineet täytyy hallita - mitä vähemmällä tulee toimeen, sen parempi.
    FotoMagazin -lehdessä 1990-luvulla oli juttu yhdestä venäläisestä kuvaajasta, jolla oli Zenit jonka ainoa objektiivi oli juuttunut aukolle 8. Mutta kuinka hyviä sen kuvat oli!

3. Vs: Ajateltavaa itse kullekkin

Tekihän Henri Cartier Bresson suurimman osan tuotannostaan 50mm leica obiskalla, kopistit ei saanu rajata mitään, ei se vaikeata ole... Sitä kutsutaan "pragmaattisuudeksi"

4. toninikkanen

toninikkanen Active Member

1 628
    0
    36

Tuokin 50mm leica-opiska on jutuista riippuen aina ja ikuisesti ollut koko ajan se sama:
    a) elmar
    b) summar
    c) summitar
    d) summicron

5. Vs: Ajateltavaa itse kullekkin

Jaa... en voisi olla tuosta enempää toista mieltä. Kyllä se vain on niin, että meillä oli nuorena huomattavasti nöyrempi asenne tekemiseen. Varmaan jotkut etsivät taikaluoteja silloinkin, mutta keskimäärin useampi käsitti tekemisen ja opiskelun olevan se jolla päämäärään päästään. Nyt tuntuu se taikaluodin etsintä olevan pääsääntö tälläkin alalla. Ei korostetusti tällä foorumilla, mutta noin yleisesti (tiki)kuvaavan nuoremman kansanosan keskuudessa.

6. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38

Aina se on samaa ollu ja tulee oleen. Toiset saattaa sen luodinkin löytää tuurilla kun osuvat rakoon, siis jos nyt aletaan jostain menestyksestä (esim. taidemaailmassa) puhua.

Jyvät erottuu kuitenkin akanoista ja yleensä siihen oikeaan osaamiseen kuitenkin johtaa vähän nöyrempi asenne ja vaivannäkö. Näin on aina ollut ja tulee varmasti olemaankin. Mittasuhteet ja yksityiskohdat vain muuttuvat.

7. Vs: Ajateltavaa itse kullekkin

Juu, ei se menestyksen konsepti ole mihinkään muuttunut. Arvioin vain taikaluodin etsijöiden määrää ennen ja nyt nuorempien ikäluokkien keskuudessa.

8. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38

Määrä varmasti on kasvanut harrastuksen yleisyyden myötä. Suhteesta en oo varma :).

9. Vs: Ajateltavaa itse kullekkin

sit kun on ikää tarpeeksi ja katsoo taaksepäin, kirkastuu tämäkin asia.