Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Fuji s3200 ?

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana sanque, 31 Heinäkuu 2012.

  1. sanque

    sanque

    8
    0
    0
    Hei! Kaipailisin kokemuksia ja muutenkin mielipiteitä kameroista ymmärtäviltä. Että tekeekö kyseisellä kameralla mitään, koska minulla on postissa kyseinen kamera odottamassa mutta vielä mietityttää, että haenko. Järkkäriä en halua, ja nykyinen kamera on nikon 7mp, jossa olematon zoom. Haluisin saada kunnon kuvia vaikka en kovin ahkerasti kuvailekkaan ellen nyt innostu jos saisin kunnollisen kameran. Hintaluokaltaan kyseinen kamera olisi sopiva ja pidän sen ulkomuodosta, koska muistuttaa järkkäriä. Mutta kertokaa minulle onko kyseinen kamera kannatava ostos, koska itse en niistä vielä hirveän paljon ymmärrä. Kameran tiedot FinePix S3200 / S3250 | Fujifilm Global
    Saa myös ehdottaa parempaa kameraa joka on sen alle 200€
     
  2. mvuori

    mvuori Well-Known Member

    10 669
    132
    63
    Vs: Fuji s3200 ?

    Tottakai haet, kun kerran olet sellaisen jostain tilannut. Muu olisi jokseenkin surkeaa.

    Seuraavaa kameraa ostaessa kannattaa selvittää siihen liittyviä kokemuksia ja mielipiteitä _ennen_ tilausta.
     
  3. sanque

    sanque

    8
    0
    0
    Vs: Fuji s3200 ?

    Kaipaisin asiallisia vastauksia. Se ei varmaa kuulu sulle oonko sen tilannu jo vai en. Ja jos sen haen olisi kiva siltikin tietää omistanko surkean kameran vai en. Kun itse en niistä hirveästi ymmärrä. Että rupeanko heti etsimään uutta kameraa vai tyydynkö siihen.
     
  4. digikuva81

    digikuva81 Member

    515
    10
    18
    Vs: Fuji s3200 ?

    Miksi? Uudet peilittömät järjestelmäkamerat ovat jo todella pienikokoisia, ettet järkkäriä kokonsa vuoksi voi sivuuttaa.

    Tuosta vertailuun
    Compare camera dimensions side by side
     
  5. sanque

    sanque

    8
    0
    0
    Vs: Fuji s3200 ?

    Joo kyllä järjestelmäkamera olisi kiva, mutta se on raha mikä ratkaisee. En halua heti sijoittaa maltaita kameraan joka on käytössä hyvällä tuurilla kerran viikossa tai kuukaudessa. Ellen innostu enemmän, joka on hyvin todennäköistä. Ja se vielä, että eikö niitä objektiivejä ole hankala aina kanniskella mukana. Ajattelin, että tuo kamera olisi helppo sujauttaa laukkuun ilman mitää tilaa vieviä lisä härpäkkeitä.. Vai olenko aivan väärässä.
     
  6. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Vs: Fuji s3200 ?

    Vaikeaa!  Pieni on kenno (1/2.3-inch) mutta mun mielestä muuten vaikuttaa kelpo kameralta.  Ihan vaan linkkisi tietoja silmäillen.

    Image sensor format - Wikipedia
     
  7. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Vs: Fuji s3200 ?

    Saa muut haukkua paremmin sen.  ;)

    Mutta jotain 500 tarvittaisiin rahaa esimerkiksi Nikon D90 + 18-55 objektiiviin käytettynä, niin jo riittäisi laite kuviteltuihin tulevaisuudenkin tarpeisiin pitkälle. 

    mainos** Tuosta olen pitänyt: http://www.kameralaukku.com/portal/index.php/topic,64935.0.html
     
  8. sanque

    sanque

    8
    0
    0
    Vs: Fuji s3200 ?

    Kiitos noista linkeistä!
    Tiedän, että on vaikeaa löytää hyvää kameraa alle 200€ siksi tätä suunnitelinkin jos sillä rahalla saisi nyt aluksi edes ihan kelpo kameran. Kertokaa, että kai se on oikeasti parempi kuin http://www.vertaa.fi/digikamerat/nikon/coolpix_s50/specs.rhtml Jos ei ole parempi ni sit ei hyvä heilu. Koska omasta mielestä tuo nikonin kamera on maailman surkein ja en toista yhtä surkeaa halua!
     
  9. digikuva81

    digikuva81 Member

    515
    10
    18
    Vs: Fuji s3200 ?

    No sellainenhan asia tuossa on, että sulla ei tähän mennessä ollut zoomia paljoa - se ehkä on tuntunut tähän mennessä puutteelta, mutta jos kokeilisit päivän kuvata superzoomilla vain pisimmällä polttävälillä, huomaisit, että pienikin käsien tärinä aiheuttaa vaikeuksia saada tärähtämättömiä kuvia:

    35mm kinovastaavuus: 25 - 525 mm

    Käytännössä tuon 525 mm kinovastaavuuden käyttäminen edellyttää jalustaa - ei siitä muuten mitään iloa ole. Joten ootko varma, että toi pitkä zoomalue on se sun juttu? Aiot sitten kulkea jalustan kanssa aina, kun kamerakin laukussa?
     
  10. sanque

    sanque

    8
    0
    0
    Vs: Fuji s3200 ?

    En mä nyt aina mitään zoomia tarvitse. Mutta haluan kameran jolla saisi parempilaatuisia kuvia ja tuolla kameralla on mahdottomuus saada edes hämärällä minkäänlaista kuvaa. Tarvitsee päivälläkin kirkkaan valon jotta kuva olisi hyvä. Jopa puhelimenikin kameralla saa paljon parempia kuvia. Lisäksi tuossa kamerassa himottaa järkkärin ulkomuoto, niin hölmöltä kun se kuulostaakin :D
     
  11. digikuva81

    digikuva81 Member

    515
    10
    18
    Vs: Fuji s3200 ?

    Näyttää hinta ja kennon koko kulkevan käsi kädessä: kun kennon pinta-ala kaksinkertaistuu, myös kameran hinta kaksinkertaistuu.

    Kamerassa FUJIFILM X10 on 2/3 tuuman kenno, mutta hintaakin on jo 459 €
    http://www.scandinavianphoto.fi/tuote/12816822/fujifilm-finepix-x10

    No siinä tapauksessa kannattaa kiinnittää huomiota enemmän objektiivin valovoimaan kuin zoomkertoimeen.

    Esim. juuri tuossa mainitussa X10:ssä Optiikan valovoima: f/2,0-f/2,8 joka on todella hyvin.

    Tuossa postiin saapuneessa Fuji s3200:ssa valovoima on vain F3.1 - F5.9, eli laajispäässä 1,3 ja telepäässä 2,2 aukkoa vähemmän. Ja kun muistat, että aukko on aina tuplaten valoa, niin tuo on paljon.

    Tuossa videota, jossa vähän testaavat X10:ä


    Joten venytä budjettia ja osta FUJIFILM X10

    Tosin FinePix X100 olisi vielä parempi :)
    http://www.scandinavianphoto.fi/tuote/11715187/fujifilm-finepix-x100
     
  12. sanque

    sanque

    8
    0
    0
    Vs: Fuji s3200 ?

    hahah, mähän oon kohta persaukinen! budjetti on kokoajan vaan venyny kun aluksi piti ostaa vaa joku halpis kamera alle 100€ sit sitä vaa innostuu koko ajan lisää et no eihän toi oo kun pari kymppiä kalliimpi kun se toinen ja sit löytää taas uuden mikä on taas sen pari kymppiä kalliimpi. Tota menoa voin ostaa sen x100 :D Vedän sen rajan kyllä siihen 200€!!

    En muutes tota ookkaa tullu ajatelleeks et mitä isompi se aukko ni sitä enemmän valoa. Oon vaa kattonu niit hiton megapixeleitä, sit jostain luin et ne ei ees paljoo merkkaa. Tietämätön kun olen.
     
  13. sanque

    sanque

    8
    0
    0
  14. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Vs: Fuji s3200 ?

    Mikset hankkisi m43 kameraa?  Vaikkapa EP-1 tai GF-1 käytettynä.  Hinta voisi olla noin sama.  http://www.kameralaukku.com/portal/index.php/topic,48256.0.html

     
  15. sanque

    sanque

    8
    0
    0
    Vs: Fuji s3200 ?

    Enpä ole löytänyt käytettyä halvalla tuollaisia kameroita :) Muuten kyllä olisin voinut harkita..