Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

MYYDÄÄN Fuji GFX 50R kuittia etsin (Rajala vaihtolaite)

Keskustelu osiossa 'Myydään' , aloittajana pmu, 28 Kesäkuu 2020.

  1. pmu

    pmu Well-Known Member

    2 052
    43
    48
    Tämä lienee eniten luettu osio foorumilla, joten kirjoitanpa tänne. Ostin Postitalon Rajalasta kesäkuun alussa priimakuntoisen Fuji GFX 50R vaihtolaitteen, joka kuitenkin kaipaa mahdollisesti pienen huoltokeikan. Paketissa ei ollut alkuperäistä ostokuittia mukana. Kaipaisin sitä, koska haluaisin ajoittaa huollon myöhempään ajankohtaan (riippuen paljonko 24kk takuuta on jäljellä). Rajalan käytetyn takuuta on vielä viikko jäljellä, mutta ei huvittaisi laittaa nyt vuoden parhaaseen kuvausaikaan juuri ennen kesälomaa kameraa muutamaksi viikoksi huoltoon! Jos joku on tuolloin antanut sinne vaihtolaitteen, niin olisitko yhteydessä. Kamera on mennyt sinne jossain vaiheessa kevättä. Itse ostin sen 3.6. Tuskin noita Postitalon yksilöitä on kovin montaa ollu siellä keväällä käytettynä, eli jos ajoitus täsmää omasi kanssa niin pyydän, että ole yhteydessä.

    Mainittakoon vielä, että kuitista kelpaa mieluusti sähköinen kopio missä joitain tietoja on sutattuna piiloon (omat tietosi, muut ostetut tavarat)!

    Laita yv tai pmucustom ät yahoo piste com, kiitos!
     
    Viimeksi muokattu: 28 Kesäkuu 2020
  2. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Kysyitkö fujilta sarjanumerolla onko se ehkä rekisteröity? Jos on laatikko mukana, tarrasta voinee päätellä myös mihin päin maailmaa se on alunperin tuotettu.
     
  3. Est

    Est Well-Known Member

    16 930
    1 748
    113
    Muutama kokemus vastaavasta. Kerran olisi saanut ilmaisen korjauksen vähän käytettyyn Nikoniin, jonka ostin* käytettynä tämän palstan kautta ( oli joku ns. tyyppivika mallissa kai?). Myyjä ei luovuttanut tietoja sanoen "enhän minä nyt sinulle sitä kuittia anna" ( ilmeisesti verotukseen tarvitsi).
    En edes vaatinut mitään alkuperäistä kuittia vaan huolto halusi varmistaa kuka kamera oli alunperin ostanut.
    Ostin silloin uuden kameran muutenkin ja kuollut Nikon on yhä jossain kaapin perällä. En alkanut väitellä asiasta vaan nielin useiden satasien tappion.
    Sitten on kaksikin sellaista tapausta (myös Nikoneita), joissa on edellisen omistajan tiedot jääneet pyyhkimättä kameran copyright -tiedostoon. Ne olen sieltä pyyhkinyt pois, kun laittanut omani tilalle, luonnollisesti. Sarjanumeron perusteella voi, tosiaan yrittää jäljittää, kuten ehdotettu onkin jo. Ja jos rekisteröity ( itse olen aiemmin niin tehnyt kun kalliimmissa Nikoneissa pääsi nopeampaan huoltoon sen avulla joskus. Parissa päivässä sai yleensä kameran taas kaulalle).

    Edit. *Kyseinen laite oli siis itselleni myyty täysikuntoisena, ei minään "pikkuvikaisena" tai mitenkään puutteellisena. En asiaan palannut mutta en myöskään, tuollaisten kokemusten jälkeen, ryhdy mihinkään kaupankäyntiin noin epäkorrektisti käyttäytyvien henkilöiden kanssa uudestaan. Tietenkään.
     
    Viimeksi muokattu: 28 Kesäkuu 2020
  4. pmu

    pmu Well-Known Member

    2 052
    43
    48
    Rekisteröinti onnistui itsellä ja copyright tiedot oli tyhjät. Pitää maanantaina soittaa postitalon Rajalaan ja kysyä löytyykö sieltä alkuperäistä kuittia (jos on sieltä ostettu).
     
  5. Suolakala

    Suolakala Member

    283
    15
    18
    Toinen hyvä paikka josta etsiä niin Facebook ja Fuji X kuvaajat ryhmä. Toinen vaihtoehto myös Facebookista ryhmä Pro-Sale :: Photo&Video jos tuo sattuu jonku ammatikseen kuvaavan vanha olevan.
     
    pmu tykkää tästä.
  6. ekokko

    ekokko Member

    93
    0
    6
    eihän tuo malli ole ollut edes kahta vuotta vielä myynnissä? Vai meneekö aika niin nopeaan?
     
  7. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Voi olla vuodenkin takuu riippuen ostopaikasta. Esim harmaat putiikit kuten e-infinity. Mutta myyjän kanssa sellaiset takuutapaukset on sovittava. Sarjanumero selvittänee mistä on tullut Eurooppaan/Suomeen. Fujin käytännöistä ei mulla kokemusta. Toivottavasti selviää et takuu on voimassa täällä.

    Mikähän siinä lie vialla...
     
    Viimeksi muokattu: 29 Kesäkuu 2020
  8. motris

    motris Well-Known Member

    4 709
    703
    113
    Virhevastuu on myyjällä (niin kuluttajansuoja- kuin kauppalakikin). Valmistajan vastuu rajoittuu lähinnä selkeään turvallisuus-, terveys- tai mainehaittaan. Näistä tulee yleensä kutsu huoltoon tms.

    Havaitusta virheestä tulee reklamoida myyjää heti, kun virhe havaitaan.

    Ehkä ot. Itse olen vähän silmät pyörien katsellut mm. käytettyjen kameroiden myyntejä. Aika moni näyttää ottavan kontolleen takuuta, jota en ainakaan itse ottaisi. Jos jotain luvataan, niin silloin se tietysti tulee pystyä täyttämään. Oikeutta esim. yksityisten välisistä kaupoista ei tosin ole pahemmin käyty. Usein ostaja on tosiaan jäänyt nuolemaan näppejään.
     
  9. pmu

    pmu Well-Known Member

    2 052
    43
    48
    GFX 50R tuli tosiaan markkinoille ilmeisesti 11/2018, eli kaikilla 2v takuun omaavilla olisi takuuta ainakin tuonne asti. Pitää nopsaan yrittää saada selville ainakin onko kamera ostettu Suomesta / Euroopasta, että saisin kuvattua syksyyn asti. Mieluusti laittaisin kameran huoltoon juurikin n. marras / joulu taitteessa kun on jo pimeää ja luntakaan ei vielä ole.
     
  10. toanna

    toanna Member

    322
    3
    18
    Itsellä oli kerran vastaava tapaus Applen tuotteen kanssa. Olin ostanut käytettynä ja tuote kuului Applen laajennettuun takuuseen. Siihen tuli vika ja joiduin tekemään melkoisen salapoliisityön löytääkseni alkuperäisen omistajan. Kun hänet sitten löysin tämä ilmoitti että sai tuotteen lahjaksi eikä aio kysyä kuittia.
    Vaikka tuote kuului sarjanumeronkin mukaan takuun piiriin, Apple ei korjannut tuotetta ilman alkuperäistä ostokuittia. Eli korjaamatta jäi.
    Siksi suosittelen huoltoa nyt kun se vielä olisi 100% mahdollista.
     
  11. pmu

    pmu Well-Known Member

    2 052
    43
    48
    Yhteys alkuperäiseen omistajaan saatu Rajalan toimesta ja nyt on hänestä kiinni saanko kuittia vai en...
     
    Viimeksi muokattu: 30 Kesäkuu 2020
  12. pmu

    pmu Well-Known Member

    2 052
    43
    48
    Kiitos kaikille avusta. Rajalalle lopulta pisteet, laittoivat laitteen ekalle omistajalle viestiä. Joka tapauksessa saan laitteen loppuvuoden aikana huollettua, kävi miten kävi. Jäi hyvä maku tästä, mutta paras maku jäisi tietty jos saisin kuitista vielä kopion.
     
    saurama tykkää tästä.