Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

FUJI Fujifilm GA645 / GA 645 Professional 6x4,5 Kamera

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana Markus Hautaniemi, 4 Maaliskuu 2006.

1. Markus Hautaniemi

Markus Hautaniemi Active Member

1 265
    0
    36
    Olen harkinnut tuollaisen ostamista. Kannattaako? Tuttavani suositteli kyseistä kameraa minulle.

2. jj

jj Member

310
    1
    16
    En tiedä kyseisestä kamerasta, mutta Fujin optiikka on useissa tapauksissa hinta/laatuunsa nähden aliarvostettua. Voisin kuvitella, että tuokin kamera on vähintäänkin ok sillä osastolla.

3. Mulla oli olikos se GS645 eli 75/3.4 opikalla ja palkeella.
    palje vuosi ja peruin viimein kaupan.
    kamera oli hyvä kokemus.
    menee tosi pieneen tilaan ja on hyvä kuvata ja aina se oli mukana.
    jälki olisi ollut komeeta jos palje olisi ollut kunnossa.
    eikös fujin optiikkaa ihan arvosteta, noissa RF kameroissa se on ainakin hyvää ellei mahtavaa.
    GA taitaa olla 65mm ilman paljetta, että kaupat siltä osin on turvallisemmat hoitaa.
    65mm oli vaan mulle liian laaja.
    mikäs on pyynti ja kunto?

4. Markus Hautaniemi

1 265
    0
    36
    Hintapyyntö on 469 euroa. Optiikka on Super-EBC Fujinon 60/4(Autofocus). Kamera on huippukunnossa. Optiikka on puhdas, kirkas ja naarmuton. Mukana seuraa alkuperäinen manuaali.

5. ok, hinta (ainakin pari vuotta sitten).
    Jos 35mm kinovastaavuutta on okei niin ollaan aika tyytyväisiä mutta voi olla hyvä punnita muitakin vaihtoehtoja. GA645sta on kiinteä optiikkainen eli sit' ei paljoa laajennella.
    Esim Bronicalla on RF645 jossa on vaihdettavat opikat.

6. jj

jj Member

310
    1
    16
    Joo en tietenkään tuossa edellä tarkoittanut, että optiikka olisi huonoa vaan juuri päinvastoin. Anteeksi epäselvä argumentointi. Aliarvostetulla tarkoitin lähinnä sitä, että laatua ei tunnisteta/tunnusteta ehkäpä riittävästi tai mitä se oikeasti ansaitsisi.

7. Mites mulla on sellainen luulo, että tuo Fujin huolto/korjaus on sellainen tekemätön paikka, koska vara-osien kanssa on ongelmia.... voin olla väärässäkin ?
    Jos olen oikeassa, niin kannattaisiko harkita sellaista minkä saa pikkuvian tullen kuntoonkin ?

8. Tuota ylläpidettävyyttä kannataa kysyä kaikkien hienojen kameroiden erikoiskorjaamo Mustonen & Laineelta, Helsingin Oksasenkadulta. Pitävät upeasti yllä ja korjaavat kaikkia hienoja laatukameroita merkistä ja usein varaosien saatavuudesta riippumatta. Hinnatkin ovat vielä kohdallaan.

T. Kerkko.

9. Jan

Jan Member

825
    0
    16
    En nyt sanoisi että fujin optiikat olisi mitenkään aliarvostettuja, esim laakalasit ja noi texas leicat sisältää
    huippulaatusta suunnittelua.

10. Kelpaahan ne Fuji sun funit Hasselblad 645:kin, joten mikä ettei?

11. kto

kto Well-Known Member

2 604
    103
    63
    Siis onko toi GA645? AF? Siinähän ei ole "paljeongelmaa", mutta ei toisaalta ole niin kompakti.

Hinta vaikuttaa perin kohtuulliselta, vielä vähän tinkimistä peliin, niin mikä ettei. Jos siis GA645 ja siisti ja toimiva. Ja siihen Fujinon-EX suurennusoptiikka mun myynneistä;)

Ai niin, Fujin optiikka on kautta aikojen ollut hyvää ja hieman "aliarvostettua" tai tuntematonta.

12. Markus Hautaniemi

1 265
    0
    36
  13. Jan

Jan Member

825
    0
    16
    Täällä Porin rajalassa on tommonen automaagi fuji ollut vuoden päivät. meikäläistä ei ole toi jaksanut kiinnostaa,
    mut noi mamiya7:t vaikuttaa ideaaleilt meikäläisel, noiden 645 filmikokokin alkaa olemaan vähän pieni.

14. Markus Hautaniemi

1 265
    0
    36
    Niinpä näkyy olevan. Sen hinta siellä on vaan pilvissä, 820 euroa.
    VAIHTOLAITE6103415 VL61 FUJI GA 645 820
    http://www.rajalacamera.fi/www/att.php?id=804

15. No minäkin tässä taannoin soittelin erääseen liikkeeseen, jossa hintapyynti tuotteelle ois ollut 3500€... pienen tinginnän jälkeen sen ois saanut 2500€ hintaan.

Eli soita ja kysy.

16. Markus Hautaniemi

1 265
    0
    36
    Täytyypä soittaa huomenna. Paljonkohan tuon hinnan pitäisi tippua kun kamera on ollut myynnissä jo vuoden?

17. Pistätkö tänne sitten miten meni?
    Porin Rajalasta mulla ei ole mitään kokemusta.
    Helsinkin se toinen Rajala oli ihan ok ja siellä oli mukava asioida ja Tampereen Rajala on tosi hyvä mutta Turun Rajala on ihan perseestä.

18. Markus Hautaniemi

1 265
    0
    36
    Soittelin äsken Porin Rajalaan. Eivät luvanneet äkkiseltään yhtään alennusta, mutta ottivat silti nimen ja puhnro ylös, lupasivat palata asiaan huomenna.

19. Markus Hautaniemi

1 265
    0
    36
    Eipä tullut Rajalalta soittoa seuraavana päivänä, joten soittelin perjantaina sinne. Lupasivat kameran hieman alle viidellä sadalla eurolla, paljon hinta tippui alkuperäisestä yli kahdeksansadan euron hinnasta. En vielä ostanut kameraa, harkitsen vielä.

20. Markus Hautaniemi

1 265
    0
    36
    Ostin kyseisen kameran, saan sen lähipäivinä. Maksoin kamerasta neljäsataaseisemänkymmentä euroa.