Pitihän noita nyt jotenkin verrata. En ole mitenkään hyvä noissa pikselinpiippauksissa, mutta tuhlasin 35 euroa tuohon Iridientiin ja katsoin, kuinka se hakkaa Adoben RAW-muunnoksen. Tässä pari esimerkkiä kalustona Fujifilm XPro2 ja 23/1,4. Kuvausaukkona 5,6. Olen vienyt normaalisti kuvani Adoben DNG-muuntimen kautta, avannut ne Photarissa jne... Koska tuo Iridient ei ollut minulle kovinkaan tuttu, niin etsiskelin netin syövereistä optimaalisia asetuksia sille, ja löysin seuraavat: RAW Prosess: Smoother Sharpening Low Turn off Lightroom Sharpening: Unsheck DNG Baseline Sharpener Tag: Very Low Luminance Noise Reduction: Low Color Noise Reduction: Low DNG BaselineNoise Tag: Adobe Default Lens Correction: Include as DNG Metadata Lens Correction Options: Check all Three Ja sitten lähikauppaan ostamaan mäyräkoira ja popparit mikroon. Nuo, jossa ei lue "ei terävöitystä" on terävöitetty hieman ACR:ssä. En käytä Lightroomia, vaan Photaria. Minulle Fujin kuvat kelpaavat. En ole niistä masentunut, enkä lähde vaihtamaan ainakaan noitten esimerkkien takia. Silmäni ovat jo ikääntyneet, joten saatan senkin takia hyväksyä tarkkasilmäisten mielestä pelkkää suttupaskaa. Kapa