Idea todella kiva, toteutus mielestäni ei niinkään kiva. Sävyt hieman tökkivät, ja valo on mielestäni suoraan sanoen huono. Tästä tulee mieleen tökerö kriminaalivalo eikä mikään sellainen leppoisa makaanpas-sohvalla-valaistus. Kuten sanoin niin idea on hyvä mutta valo ei millään tavalla tue sitä ideaa. Kannattaa kokeilla uudestaan!
Hyvin pitkälti samaa mieltä. Tuntuu niin kuin olisi otettu suoraan salamalla päin valaistulta. Vähän valaisua muuttamalla kuvaan rauhallinen valaistus ja homma on bueno!
Kiitoksia palautteesta! Konkreettisia parannusehdoituksia koskien valaistusta otetaan mielellään vastaan. Itse kuvan taustoista voin kertoa sen verran, että se syntyi ns. "ahaa- elämyksenä" varsinaisten kuvien oton jälkeen. Valaistuksessa oli lähtökohtana saada sohva näyttämään sellaiselta kuin halusin (kovaa valoa suoraan ylhäältä - tasavertaiset varjot), mutta jälkikäteen ajatellen samanantyylisen vaikutelman luominen erityyppisellä valolla ei ole mahdotonta. Täytyypä kokeilla!
Vs: finally - time to relax Vaikka tuo valo on tässä moitittu niin ehkäpä siinä juuri on yksi syy miksi tämä mulle toimii. Eli minulle tulee fiilis kiireisestä 80-luvun jupista joka on ns. pusertanut itsensä kuiviin ja vihdoin pääsee vähän relaamaan. Mutta ei pääsee kuitenkaan oikeasti "elbaamaan" vaan hullunmylly vaanii taustalla koko ajan (kova valo eli se kuulusteluvalo joka luo vähän sellaista "painostusta"). "Olet valokeilassa, halusit tahi et!" Syitä miksi moinen assosiaatio syntyy lienevät muistikuvat 80-luvun mainoksista joissa vaalea "Miami-Vice" puku päällä mainostettiin milloin Sharpin stereoita ja milloin Mitsubishin videoita Ja kaikki tuo kovassa valossa ja armoton häslinki päällä (siis kuvassa). Jos tässä olisi pehmeä ja rento valaistus, ei samaa fiilistä syntyisi vaan minulle generoituisi ristiriita kiireistä business-menoa kuvaavan puvun ja mahdollisen "lässyvalon" välille. Valon lopullinen toimivuus on siis kohdallani kiinni siitä mitä tällä on haluttu kertoa. Jos haluttaisiin kertoa rauhallisesta elbailuhetkestä joka toteutuu kaikessa rauhassa; valo ei toimi. Jos taas kiireisestä elämästä joka pusertaa tyhjiin eikä jätä rauhaan sittenkään; silloin valo toimii. Edit; on se vaan kuvan toimivuus vähästi kiinni. Kotona, josta löytyy "säädetympi" näyttö jne jne, kuva toimii buenosti mutta täältä työpaikan koneelta kuva näyttää huomattavasti tylsemmälle. Kotosalla monitori on jyrkempi jolloin kuvankin toimii paremmin.