Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Fotokaman myynti ulkomaille

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Nelari, 11 Heinäkuu 2026.

1. Nelari

Nelari Member

114
    16
    18
    Lopettelen ison koon (LF) kameroiden rakentelua ja haluaisin päästä eroon muutamasta vuosien aikana kertyneestä härpäkkeestä. Kotimaassa ne eivät näköjään mene kaupaksi, joten mieleen tuli eBay, josta useimmat niistä ovat itse asiassa peräisin. Mutta se tarkoittaisi tavaroiden lähettämistä ulkomaille.

Olisiko kellään kokemustietoa kuljetusmahdollisuuksista? Niitä on kai monia: Posti, DHL, DSV, UPS? Mitä eroja niillä on? Ainakin hinnassa on. Kuvittelin esimerkkipaketin, jonka hinnaksi tuli Postilla 23€ ja DHL:llä 52€. Minusta ero on iso.

2. cedricfan

cedricfan Well-Known Member

1 374
    720
    113
    Ainakin joku vuosi sitten ebayn alusta antoi suoraan hinnoittelun kun valitsi, millä kuljetuksella lähettää.

3. Comet

Comet Active Member

325
    47
    28
    No, riippuu mm. kuljetuksen nopeudesta ja siitä, viedäänkö paketti noutopisteeseen, vaiko suoraan tilaajan kotiin.

Yleisesti, hidas kuljetus noutopisteeseen on halvempi, ja nopea kuljetus kotiosoitteeseen on kalliimpi.

Viimeksi muokattu: 11 Heinäkuu 2026
  4. jja

jja Well-Known Member

643
    719
    93
    Itse olen myynyt paljonkin rompetta Eurooppaan Ebay:n kautta Postia käyttäen. Helpoimmalla pääset kun rajaat kohdemaiksi EU:n, niin ei tarvitse tehdä tullauslappuja ja lähetät tavarat aina seurantanumerolla varustettuna.

-jja