Lauantaina Itse olen tulossa lauantaina, en ole niinkään tikitaalikuvauksesta kiinnostunut, lähinnä olen kai tulossa moikkaamaan tuttuja. Mulla on pinkka noita vapaalippuja, voin jättää niitä nimelläni museon lipunmyyntiin noudettavaksi, ilmoitelkaapa jos olette kiinnostuneita. Siis silleen, että laahustatte/ryntäätte/konttaatte/tanssitte museoiden aulaan ja kysytte mun nimelläni olevia lippuja ja kipittelette aulasta Kaapelin pohjukkaan saakka josta sisään. Mulla on niitä parikymmentä, eli taitaa riittää halukkaille. Itse otan muutaman itselleni kotiin varoiksi. Helikin voisi kertoilla mitä panoraamataskukameran laukaisumekanismille kuuluu...
Re: Lauantaina Minäpä voin kertoa taskukamerani kuulumiset saman tien . Eli ei uutta kerrottavaa, en oo jaksanu vielä tehdä asialle mitään. Hitto sentään, Gosseniki on vielä patterisysteemiä laitettavana, ollu jo kolme viikkoa :-/, vaikka sen piti viikossa olla valmis...
Re: Lauantaina Pikaraportti turhuuden markkinoilta: en tiennytkään että maailmassa on niin paljon minulle tarpeetonta krääsää Harmi, etten tunne koko porukkaa naamoista: tapasin paikan päällä Helin, JiiPeen ja Aranevan. Kaipa siellä oli muitakin, mutta kun ei tunne, niin ei tunne. Ja sitten jonkinmoinen tiedote tähän liittyen: Ossi oli sairastunut ja liput olivat jääneet Ossin työpöydälle museon kirjastoon. Kävin asiasta kuultuani (vähän ennen yhtä) hakemassa liput museon ala-aulaan. Jos jollekulle on sattunut niin onnettomasti, että sisäänpääsy on ollut noista lipuista kiinni, niin nyt niitä on siellä museollakin (toisaalta - lippuja on jaossa myös Fotokaapelin sisäänkäynnin luona, mainoslehtien välissä).
Juu tulihan sitä bongattua jokunen tuttukin, mutta useimmiten niin että muut bongasivat minut ja tuli nykimään hihasta ;o) Sen verran piti tutkia osastoilla tarjontaa että meinasi jäädä osa tutuista tosiaan huomaamatta kokonaan ja jokunen varmaan jäikin... Iltakarkeloissakin tuli oltua, ja sunnuntaina taas aamupäivästä takaisin tutkimaan vielä loput mitä ei ehtinyt lauantaina... Meinas tulla keikka kalliiksi, mutta maltoin vielä toistaiseks mieleni enkä jättänyt ihan niin montaa tilausta sisään kuin olisi voinut vahingossa...
Katselin sitä kanssa, mutta pari muuta hankintaa menee vielä sen edelle itselläni... Käsisalamaan tilasin lastoliten softboxin ;o) ja piti pähkäillä studiovalojen päivitystä... ihan vielä en uskaltanut jättää kuitenkan tilausta sisään niistä... Niin ja pakollisia: kodakin harmaakorttisarjaa ym. pientä... Pari kirjaakin hieman himotti, siis niitä phoshoppi erikoiskirjoja, ovat vain ikävä kyllä lontoon murteella...
Itse ostin Katrin Eismannin photari kirjan tossa joku aika sitten, nimi oli joku vaativa kuvankäsittely Hyvä kirja...
Juu, ne molemmat Eismannin kirjat on hyviä, ja suomennos saanut kanssa kiittelyä (ei oo kovin yleistä). Ittelläni ollut ne kirjat kanssa heti tuoreeltaan hommattuan kirjahyllyyn. Niin joo, ei oo maksettu mainos, vaikka se suomentaja onkin meillä koululla photoshoppimaikkana ;o)