Vs: Fotofinlandia Niin onko tuo hymiö lauseen perässä nyt ymmärrettävä, että huumorilla (piilovittuilua) mennään?
Vs: Fotofinlandia Pysyn ehdottomasti kuvien arvostelujeni takana, hymiöt pehmentävät alku- ja lopputekstejäni, en siis kuvittele olevani paljoa teitä parempi, ihan vähän vaan ))
Vs: Fotofinlandia Ground Zero Aleppo on täyttä samaa skeidaa millä on mässäilty vuosien saatossa hyvällä menestyksellä. Lotatkin on paljon parempi, makunsa kullakin.
Vs: Fotofinlandia Olet ihan oikeassa, mutta kun sitä ei voi "normi" tuomari ohittaa arvostamatta, valitettavasti. Onhan siinä joukossa yksi hyväkin kuva, eli se tilannekuva jossa jotain on sortunut juuri oisko jopa kaverin päälle, vai vain viereen. Edit: Tuollainen ruumiilla mässäily ei minua kyllä innosta, mutta vetäähän se vakavaksi.
Vs: Fotofinlandia Omat suosikit: Itkonen, oli nähty kunnolla vaivaa kuvien eteen, ja muutenkin sommittelut ja käsittelyt hanskassa. Meltio, erittäin hyviä uutiskuvia, en usko että itsellä onnistuisi moisessa paikassa kuvaaminen lainkaan, saati että saisi aikaan noin laadukasta jälkeä. Vähän liikaa seassa sellaisia kuvataiteen opintojen keskivaiheen "taidekuvia"
Vs: Fotofinlandia Minusta siinä sarjassa (Ground Zero Aleppo) kuvat 2,7,8,10 ja 12 ovat tavattoman hyviä kuvia, eikä siinä tarvitse edes ottaa huomioon olosuhteita tasoituksena. Eikä ihmisen kärsimyksestä muistuttaminen muutenkaan kovin huono asia ole, valokuvaajallekaan.
Vs: Fotofinlandia Oli tai ei, niin melko raflaavaareportaasikuvaa on vaikea arvioida tämän tyypin kisassa kun enemmistö kuvista operoi täysin toisenlaisella kielellä ja merkityksillä. Ensi vuonna saadaan varmaan palata tähän aiheeseen oikein kunnolla kun/jos Koutaniemen kohutut tyttöjen ympärileikkauksesta kertovat kuvat ovat tarjolla.
Vs: Fotofinlandia Eikö se ole enemmänkin rikkaus kuin ongelma? Kertoo vain valokuvan monenlaisista mahdollisuuksista.
Vs: Fotofinlandia Aika vaikea sanoa kuka voittaa. Omat suosikit on: Ekroos (fake it) Itkonen (take it) Kokkonen (make it) Finlandia Mielyttäviä settejä oli myös Haikiolla ja Helmisellä mutta molemmat oli prosessissa eikä vielä valmiita. Meltio on sävähdyttävä ja varmasti nousee monien mielestä ylös. Minusta nämä on osaamattomuutta. Ei Hitchcock ollu hyvä sen vuoksi että se näytti kaiken vaan sen vuoksi että se osasi näyttää vain sen että mielikuvitus tekee loput. Muut oli minusta ala-arvoisia.
Vs: Fotofinlandia En halua valokuvaamisen vapautta rajoittaa. Pohdin vain asiaa siltä kannalta kun tässä kuitenkin kilpailusta kyse. Parempi kuvasarja pitää erottaa heikommasta. Yksi kuvasarja ei ole visuaalisesti kovinkaan ihmeellinen ilmaisee tärkeää yhteiskunnallista ongelmaa tai ihmisoikeusloukkasta. Sitten on toinen kuvasarja joka on visuaalisesti erinomainen, mutta yhteiskunnallisilta merkityksiltään aika nolla. Jotenkin tuumin, että ei ole reilua asettaa noita toisiaan vastaan.
Vs: Fotofinlandia Niin, onhan tuossa vaikeutensa siinä mielessä, että kuvilla pitäisi kenties olla jokin kategoria, ts. ikävä lähteä erottelemaan objektiivsesti hyvää populaarimusiikkia ja esim klassisempaa soittoa keskenään. Kenties "raati" kuitenkin suhteuttaa ja peilaan setit omaan lajiinsa, kuten esim tuon "Alepon" ylipäätään Suomalaiseen repparikuvaukseen. Ja kuten täälläkin huomattua, jos se ei "lajina" puhuttele, niin ei tuosta voi mennä sanomaan, että on sontaa ja lähteä poimimaan kuvista kenties toisesta teemasta useammin esiin nostettavia seikkoja.
Vs: Fotofinlandia Aiheesta lisää: Koutaniemen kuvat Time-lehden sivuilla: http://lightbox.time.com/2014/02/06/fem ... -kenya/#11"]http://lightbox.time.com/2014/02/06/female-circumcision-kenya/#11 Ei ole tuossakaan lehdessä ihan joka päivä suomalaista kuvaa.
Vs: Fotofinlandia Minulta ääni Marina Ekroosin kuvaresepteille. Pieni googlailu paljasti, että kuvasarja on poikinut valokuvaajan keittokirjasta. Ainakin minulle uusi ja kekseliäs idea, joka on osattu vielä (keitto)taidolla toteuttaa. Voi olla, että nyt nälkä kurnii. Pitää katsoa uudestaan kylläisempänä.
Vs: Fotofinlandia Omat suosikit; Itkonen, Helminen ja Ekroos. Tässä järjestyksessä. Joukossa on aika monta kerrassaan luokatonta teelmystä mutta mikäs kriitikko minä olen mitään arvioimaan
Vs: Fotofinlandia No, joissain ketjuissa on kyllä peräänkuulutettu kritisoijan omaa kompetenssia kritisoida, ja omien kuvapostauksieni määrä nyt ei päätä huimaa. Toisaalta on kyllä myös niin, että esim. elokuvakriitikot ovat harvemmin ohjanneet itse yhtään elokuvaa
Vs: Fotofinlandia Ja päinvastoin. Useimpien elokuvaohjaajien kompetenssi elokuvakritiikin alalla rajoittuu pahastumiseen. Valokuvassakin sen vastaanotto on yhtä tärkeää kuin itse kuvaaminen.
Vs: Fotofinlandia Jännää nähdä miten eri linjalla itse on parhaan valinnassa.. Ehkä olen väärässä, mutta minusta Hurskainen tekee parasta jälkeä kokonaisuutena, vaikka hänenkänn sarja ei ole täysin puhdas, monta hienoa kuitenkin.. Saas nähdä kuinka käy?