Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Fotofinlandia

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana emerik, 27 Tammikuu 2006.

Täs on minustakin hjuumorii.
    Tässä mä en nää huumorii, minustahan nää on sairaskohtauksia tai sairauteen/vanhuuteen liittyvään epävakaata liikkumista tms. ja se yks vanha ukko on tippunu tikkailta. Ei naurata.

Varmaanhan tää on tarkoituksella tehty tällaiseksi tämä kokoelma mutta mä en vaan käsitä sitä suurta luovuutta mikä näissä piilee. Minusta aivan kuka tahansa saatuaan kameran käteensä, vietynä siirtolapuutarhaan päiväksi räpsii paremman sarjan.

1. YpyCL9V

YpyCL9V Member

597
    2
    18
    x

Viimeksi muokattu: 8 Marraskuu 2018
  2. Ideassa?

Katselin tossa huvikseni suomalaisten siirtolapuutarhojen sivujen kuvagallerioita (uhrasin tähän kokonaista 5 minuuttia). En nyt viitsi laittaa linkkia tuntemattoman kuvaajan galleriaan (ettei hän tulisi suotta sotketuksi tähän aiheeseen tahtomattaan), jossa oli kuvia pajutyökurssista M:n siirtolapuutarhassa. Antaisin sille setille ennemmin Fotofinlandian.

3. YpyCL9V

YpyCL9V Member

597
    2
    18
    x

Viimeksi muokattu: 8 Marraskuu 2018
  4. Keskusteluun jotenkin liittyen, löysin mielenkiintoista luettavaa tänään Rob Galbraithin sivuilta. Usein kuulee valitusta siitä että keskustelut foorumeilla ovat liian teknisesti orientoituneita ja esteettinen puoli jää vähemmälle huomiolle. Seuraava kommentti kokeneelta ammattikuvaajalta tarkastelee asiaa uudesta näkökulmasta:

Don Farrall
    "I am sure there are places to discuss aesthetics, and I suspect that a forum dedicated to this topic will be full of misunderstandings, hurt feelings, jealousy, and the general range of emotions that go along with a topic that is so subjective."

..erittäin hyvä veto mielestäni, eihän tämä toki voi pitää paikkansa? ;=)

Paljon lisää aiheesta:
    The esthetic failure of most photographs

5. Jan

Jan Member

825
    0
    16
    Toi eka on ainakin minusta hauska, joukko lintuja haaksirikkoutuneet autiolle saarelle tms ;)

6. Dodo (lintulaji jota tuossa jäljitellään) oli Mauritiuksen alkuperäislaji mutta kuoli sukupuuttoon, kuten yli puolet Maurituksen ja Reunionin endeemeistä lintulajeista sen jälkeen kun saaret 'löydettiin'.

7. pmu

pmu Well-Known Member

2 052
    44
    48
    Re: Mun mielestä

Totta, törmäsin tänään tuohon kirjaan ja sellaisena kokonaisuutena se oli todella erinomainen! Varsinkin maisemakuvat olivat fantastisia. Harmittavasti fotofinlandia-setti ei päässyt samalle tasolle vaikka kuvat samaa settiä olivatkin.... Kyse oli siis Kovalaisesta.

8. heksa

heksa Member

541
    0
    16
  9. Jaha. Puusa onkin ottanu oikein kovasti kantaa.

10. 4x5

4x5

1 986
    0
    0
    Minun silmissäni tuo tämänvuotinen Fotofinlandia-setti paranee päivä päivältä. Muokkaako ne kuvia yöaikaan, vai mistä on kyse?

11. Ehkä olet katsellut siinä välissä kuvia nettisivuilta?

12. MJK

MJK

1 436
    0
    0
    Kyllä, nämä olisi mukava nähdä muutenkin kuin pieninä näytöltä.

13. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Tämän voin hyvin kuvitella, ethän sä turhaan rattopoika olekaan ;-D

14. pmu

pmu Well-Known Member

2 052
    44
    48
    Minä olen selvästi kasvanut ihmisenä -- joskus aikanaan en pitänyt setistä, mutta nyt kun katsoin nuo niin per**le vieköön, tuohan oli todella upea setti. Kuten muuallakin mainittiin, niin nuo olisi hieno nähdä kunnon printteinä.

15. heksa

heksa Member

541
    0
    16
    Millaisilla adjektiiveilla kuvaisitte noita Puusan kuvia? Tai voisiko joku kertoa, millaisia tuntemuksia tuollaiset kuvat herättävät? Itsessä ne herättävät lähinnä inhoa.

16. Eihän noista ollut hyviä kuin se autokuva ja hämähäkki. Tai noh jos tykkää katella kun jäbä duunaa lapaseen niin tietty silloin ...meitä on moneksi. ja isoksi ihmisenä kasvaneita

17. nokku

nokku Active Member

2 456
    0
    36
    *Siis yääääk voi kamalaa tissejä kikkeleitä touhutippoja*

18. minusta runkkaaminen on huomattavasti enemmän taidetta kuin ruohon leikkaaminen.