Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Fotodiox pro Canon adapteri Toyoon

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Dr.Jalopeno, 16 Joulukuu 2013.

  1. Dr.Jalopeno

    Dr.Jalopeno Well-Known Member

    1 522
    342
    83
    Onko kukaan testaillu ton tapaisia ADAPTEREITA esim 4X5 Toyoon tai vast. Lojunu käyttämättä hyllyssä heräteostoksena hankittu TOYO 4x5 versio. Pitäs varmaan alkaa testailee...
     
  2. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 326
    536
    113
    Vs: Fotodiox pro Canon adapteri Toyoon

    Mun oli satasen halvempi. Huonosti olen ehtinyt, mutta joku päivä täytyy kokeilla nyt, kun on ulkona pimeää. Sen verran kokeilin, että toimii...
     
  3. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 326
    536
    113
    Vs: Fotodiox pro Canon adapteri Toyoon

    Itse asiassa vielä halvempikin, mutta tämä kattaa pienemmän pinta-alan eli tuo sinun on fiksumpi malli. Minulla kulkee panoraamatyyliin vain sivusuunnassa kolmeen positioon. Sinulla ei ole keskellä, joten sillä pääsee revolveria pyöräyttämällä leveämmälle tekemään kuuden ruudun setin.
     
  4. Dr.Jalopeno

    Dr.Jalopeno Well-Known Member

    1 522
    342
    83
    Vs: Fotodiox pro Canon adapteri Toyoon

    Ne isot 3X2 kuvat sillon kiinnostikin, kun on joskus työjutuissakin tarve isoille kuville. Onnistuu toki muutenkin ja niihän niitä on tullut tehtyäkin. Siis ihan normaalia usean kuvan yhdistämistä.
    Oli ajatuksena että Toyolla ja tolla adapterilla olisi juttu hallitumpi...
     
  5. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 326
    536
    113
    Vs: Fotodiox pro Canon adapteri Toyoon

    Jep, olen lukenut tuosta 3x2 -mallista, mutta ne olivat silloin kaikki näitä 1x3-malleja, kun hankin omani.
     
  6. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Vs: Fotodiox pro Canon adapteri Toyoon

    Noin yleisesti ottaen näissä sovituksissa on sellainen pahempi pulma että vetämä kasvaa runkopaksuuden verran ja lisäksi sovitteen pituuden vuoksi.  Digirungon kahva ja prisma vaatii oman tilansa. Tästä seuraa ettei kovin lyhyitä polttovälejä voi käyttää ja vielä pitempiä on käytettävä jos haluaa siirtoja tai kallistuksia.  On toki ison koon kameran mallista myös riippuvaista, mihin kohtaan rajat asettuvat.


    edit.  Esimerkiksi Toyo 45A:lla ja mun DIY sovitteella pisin tarkennusetäisyys on noin 30cm 75mm Super-Angulonilla.  Toki kaupallinen sovite tulisi vähän lyhyemmäksi koska minun on toteutettu istuttamalla filmikasettiin loittorenkaita. Kaupallisessa mallissa jäisi Toyosta pois kasetin jousikehyssysteemi välistä... mitähän lie vaikutukseltaan,  ehkä 20mm.