Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

FM2 retrodigi Nikonilta ?

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Tapiola2006, 21 Lokakuu 2013.

    Vs: FM2 retrodigi Nikonilta ?

    Heh, kun vielä Rynis lensi niin olisi helppo, tai ainakin halpa homma. Itsehän ehdotin muutaman kerran miittiä Bergamoon ;-)
     
  1. Vs: FM2 retrodigi Nikonilta ?

    Ihan siistiltä näyttää Skotlanti. Voisihan sinne muuttaa aika kevyesti, menisi että hujahtaa useampi vuosi.
     
  2. Vs: FM2 retrodigi Nikonilta ?

    Siellä olisi näkemistä, Atlantti, linnat, kukkulat, vuoristot, joet, oma lehmärotunsa, metsiköt, satamat, pubit, lähiöt ja mitä vielä. Jalkapallo ja rugby nyt noin ainakin.
     
  3. Vs: FM2 retrodigi Nikonilta ?

    Ja syödäkin voi italialaista, intialaista ja kiinalaista. ;-)
     
  4. Vs: FM2 retrodigi Nikonilta ?

    Lol, olin odottanut milloin juutubistit tekevät mainosvideon. Kannatti odottaa, oli hyvä.
     
  5. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Vs: FM2 retrodigi Nikonilta ?

    Uutuus vuodelta 1978!
     
  6. Vs: FM2 retrodigi Nikonilta ?

    Tuo Df on pakko kokeilla kädessä ennen kuin tuomitsee mitenkään. Itse pitäisin jopa paluuna parempaan, jos isokätisellekin kuvaajalle tulee anatomisesti sopiva kamera. Nykyisissä pikkurungoissa alkaa kaksi sormea rungon alareunassa jo hapuilla tyhjää...

    Manuaalisesti olen toki valottanut aina, mutta olen myös opetellut automatiikkoja, jotka saavat nopeat tilanteet omia hitaita hermoratojani nopeammin kiinni ;-)

    Mielenkiinnolla jään odottamaan uutuuden hintaa.
     
  7. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 326
    536
    113
    Vs: FM2 retrodigi Nikonilta ?

    Te olette kyllä markkinamiesten unelmakohderyhmää - tweed-housuja ja lampaalla ratsastusta =)
     
  8. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
  9. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 326
    536
    113
    Vs: FM2 retrodigi Nikonilta ?

    Jep, no olin vähän nenäkäs, mutta noinhan hyvä markkinointi toimii. Se ruokkii tarinaa, jota potentiaalinen kohderyhmä alkaa kehittää eteenpäin. Onhan tuo toisaalta mielenkiintoinen proggis ja jännä nähdä miten kamera vastaa "tunnelmaltaan" perinteistä mekaanisella kameralla kuvaamista. Vaihdoin itsekin aikoinaan F801:n F3:een juurikin filminsiirtovivun takia. Myöhemmin FM2 tuli kuvioihin nimenomaan täysin mekaanisen rakenteen vuoksi ja valtavirtahan oli jo FM2:n julkaisun aikoihin matriisimittaaviin AF-malleihin päin, joilla kuvaaminen oli paljon helpompaa ja turvallisempaa lopputuloksen kannalta. Joku siinä alkukantaisessa mekaanisuudessa vaan kiehtoi silloin ja miksei kiehtoisi vieläkin...
     
  10. Vs: FM2 retrodigi Nikonilta ?

    Mitä niillä sitten tekee parin päivän kuvausreissulla? Veikkaan että olen paremmassa iskussa perillä jos minulla on vielä rahaa, eikä ole tarvinnut tehdä välilaskua Tukholmaankaan, ei ryypätä koneessa kun se on kerran jumalaút on ilmaista ;-)
     
  11. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
  12. Vs: FM2 retrodigi Nikonilta ?

    Mut D600 ei ole symppis. D600 on kuin Toyota Corolla.

    Edit: Tai Skoda :D

    Edit: Esim. Vanhainkodilla ei tarvitsisi edes miettiä kummalla kuvaa.
     
  13. Vs: FM2 retrodigi Nikonilta ?

    More Nikon Df Specs

    Siinä se nyt on. Kommentteja pöytään.
     
  14. Vs: FM2 retrodigi Nikonilta ?

    Kyllä tuokin on siis tietokonegrafiikkaa (mockup) eikä varsinainen kamera.
     
  15. JLN

    JLN Active Member

    4 099
    0
    36
    Vs: FM2 retrodigi Nikonilta ?

    Mitähän tuolla filminkelauskammella tehdään?
     
  16. Makke_S

    Makke_S Member

    419
    2
    18
    Vs: FM2 retrodigi Nikonilta ?

    Siirrytään seuraavaan muistipaikkaan ettei tule päällekkäisvalotusta :)
     
  17. keegan

    keegan Well-Known Member

    8 461
    1 397
    113
    Vs: FM2 retrodigi Nikonilta ?

    +1
     
  18. Vs: FM2 retrodigi Nikonilta ?

    Takaisinkelauskammella toki hilataan muistipaika tkaisin päällekäisvalotusta varten. Uusi paikka haettaisiin viritys- ja siirtovivulla, mutta se on jostain syystä poissa...miten kameran suljin nyt viritetään?
     
  19. Johannes

    Johannes Well-Known Member

    2 346
    302
    83
  20. Vs: FM2 retrodigi Nikonilta ?

    Eipä taida ihan tuo Mike Pacchinin räätälöimä kuva kohdillaan...