En oikein löytänyt haulla vastauksia. Toki googlen kääntäjällä selailin flickr:n eniten kysyttyjä mut kysyn nyt täällä jos joku viitsisi vastata. Eli jos maksan tuon pro version ja uppaan sinne kuviani niin saanko rajoitettua niin että kuvat näkyvät muille maks 1024x768 koossa ja itse tietty pääsen orkkikseen käsiksi? Kuvien uppaushan onnistuu jpg, dng ja tiff muodossa. Miten tuo DNG näkyy muille tai itselle? Yksi syy on myös se että lightroom 4:lla tuo uppaus kävisi suht helposti. Entäpä tuo pakkaus ja terävöinti? Mikä olisi suurinpiirtein optimaalinen terävöinti kuvaan joka näkyy tuossa 1024x768 koossa? Tähän varmaan voisi tehdä presetsin lightroomiin. Hyvänä puolenahan tuossa pro versossa olisi kuvien säilyminen täydessäkoossa vaikka jättäisi tuon vähäksi aikaa maksamatta, uudelleen maksettaessa olis kuvat jälleen tallessa. Muuta huomioitavaa tuosta? Kiitos vastauksista!
Vs: Flickr PRO En ainakaan noin äkkipäätä löytänyt mitään asetusta jolla tuon saisi tehtyä, eli käsittääkseni joudut laittamaan erikseen pienennetyn joka näkyy kaikille ja täysikokoisen joka on private. Itsellä suurin osa kuvista on private, ja sitten kun haluan näyttää niitä erikseen jollekin, lähetän Quest Passin siihen settiin. Nettiin tarkoitetut on sitten ihan vapaata riistaa. Itse olen ostanut Pron lähinnä tallennus ja latauskapasiteetin takia. Ja tavallisessa taitaa olla settien määräkin rajattu.
Vs: Flickr PRO Niinkuin Andreas sanoi. Flickr prosessoi alkuperäisestä kuvatiedostosta useampia kuvakokoja mutta säilyttää myös alkuperäisen tiedoston. Sitä pääsee katsomaan jos tietää mistä sitä pitää etsiä. Defaultisti esitettävä 'suuri' kuvakoko on juuri 1024x768. Yksi vaihtoehto on perustaa itselle suljettu pro-tili ja sen lisäksi toinen avoin ja ilmainen tili johon uppaa sitten vain 1024x768 koossa.
Vs: Flickr PRO Hieman vierastan flickriä kuten muitakin tuollaisia yhteisöjä, mutta account sinne on tullut tehtyä ja muutama kuva muodon vuoksi laitettua. Jarno Laitinen Kymysys: Saako PRO:n myötä laitettua kansiohin salasanat ja onko siellä mahdollista "lukita" kuvat, ettei niitä saa imuroitua tyyliin "Tallenna kuva nimellä" ?
Vs: Flickr PRO Jos kuva näkyy sivulla jonka näkee kuka tahansa niin sen voi myös tallentaa siitä sivulta kuka tahansa. Kaikenlaisia kikkailuja on, esim flickrissä, ettei hiiren oikeaa näppäintä voisi käyttää, mutta se on vain hidaste, ei este. Onkohan ne kuvat niin arvokkaita ettei niistä sitä alle megapikselin kokoista voi jakaa? Mulla on piilossa vain kuvat lapsista ja muut henkilökohtaiset jutut.
Vs: Flickr PRO Lapset ym. jotkin henkkohtaiset kuvat henkkohtaisesti mieluummin passujen taakse, esim. mulla on tilanteita, että olen kuvannut hautajaisia ja kuvat on toisaalla netissä passun takana läheisille ym. Flickr ilm. kävisi myös, jos päivittäisi PRO-versioon
Vs: Flickr PRO Tuli annettua osittain väärää infoa tuossa alla. Alkuperäisen kuvatiedoston voi rajoittaa vain itselle näkyväksi. Tämä tottakai myös rajoittaa kuvavarkauksia jos suurin kuvakoko jonka voi varastaa on 1024x768 Kuvan lisenssin (vapaa, osin rajoitettu, kokonaan rajoitettu jne) voi jokainen valita itse. Lapsi- ja muut läheisille tarkoitetut kuvat olen rajoittanut "näkyy vain omaisille".
Vs: Flickr PRO Riippuu ketä laittaa "omaiseksi" Mulla kaikki LSF jäbät on "perhettä" On mulla muutama oma tili jemmassa...