Miten on, voisiko Flikcriä käyttää siinä tarkoituksessa, että asiakkaan kuvat olisivat "varastoitu" sinne. Imagebanksoftiahan (DAM) on olemassa, kuten Canto, mutta silloin ollaan tekemässä heti satojen eurojen kiinteiden kulujen kanssa. Been there, done that. Toki backupit raweista ja psd:stä tulee olla vielä omassa verkossa. Eli ajatukseni on: - rakentaa joka asiakkaalle oma Flickr-tili, joka voi olla yksityinen - ladata sinne hiressinä valitut ja käsitellyt kuvat - tehdä niistä settejä selailun helpottamiseksi Näin asiakas / kuvaaja / mainospellet näkisivät konkreettisesti saman kuvakokonaisuuden. En löytänyt pikavilkaisulla käyttöehdoista mitään tätä vastaan. Graafisten objetien (logon tms.) jakopaikkana Flickr on ei toivottu, mutta imagebankkina ei kai olisi ongelmaa? Väitteitä puolesta ja vastaan?
Vs: Flickr kuvien säilytyksessä ja jakelussa Ite olen käyttänyt Dropboxia kuvien jakamiseen jonkun aikaa ja ite tykkään siitä. Lärvikirjaa olen käyttänyt enemmän sellasena CV- pohjaisena sivuna missä näkee mitä on tullut toimeksiantoina kuvattua....jos niitä saa laittaa edes esille. Usein pitää kuvailla sellasia settejä että ei niistä ole muille mitään näytettävää.
Vs: Flickr kuvien säilytyksessä ja jakelussa Minäkin huomasin vasta nyt miten kätevä dropbox on kuvien jakeluun. Jo pitkään olen käyttänyt sitä muuhun, myös työjuttuihin. Flickr on ihan hyvä ja sitä voi käyttää monella tavalla. Facebookiin en periaatteessa lataa kunnon kuvia, on se semmoinen putiikki.
Vs: Flickr kuvien säilytyksessä ja jakelussa Plussana flickerissä on se, että sinne saa kohtuullisella vuosihinnalla rajattoman määrän kuvia. Miinuksen on että kuvat pitää yleensä ladata hankalasti yksi kerrallaan. Hinta tietysti nousee jos haluaa pitää jokaiselle asiakkaalle omaa tiliä, halvemmalla pääsisi jos ottaisi yhden tilin ja tekisi asiakkaille settejä tai collectioneja sinne.
Vs: Flickr kuvien säilytyksessä ja jakelussa Kyllä sinne saa multiladattua kuvia. Painaa vaan CTRL nappulan pohjaan kun valkkaa kansiosta kuvat, jotka sinne haluaa ladata.
Vs: Flickr kuvien säilytyksessä ja jakelussa Lightroomilla suoraan vaan. Tosiaan jos sen parikymppiä maksaa, niin... mut jos on flickr ennestään tuttu, niin mikäs siinä. Saapahan asiakkaat lisäarvona maksetun tilin sinne. Mielenkiintoista olisi, että jos olisi paljon paljon asiakkaita, niin lähtisikö flickeri vaikka jo mukaan vuosimaksuissa? Tuskin. Yhden tilin käyttö ei varmaan olisi kiva kun sitten kaikille asiakkaille olis näkyvissä kuvat. Ja asiakkaalla pitäisi olla oma tili ja "perheenä" että näkyisi piilotiedostot. Paitsi jos asiakkaita ei ole yhtäaikaa tai eri asiakkaiden kuvat eivät olisi salaisia.
Vs: Flickr kuvien säilytyksessä ja jakelussa Tarkoitin tässä yhteydessä sitä, että asiakas joutuu lataamaan kuvat hankalasti yksitellen. Siihenkin on jonkinlaisia työkaluja, mutta vähän hankalia.
Vs: Flickr kuvien säilytyksessä ja jakelussa Itse hoidan homman niin, että lataan kuvat asetuksella private, lisään settiin ja lähetän asiakkaalle guest passin settiin. Tili per asiakas on tietysti selkeämpi vaihtoehto, mutta monen tilin hallinnoiminen tuo lisää työtä ja maksaa rahaa. Tietysti riippuu myös asiakkaiden määrästä. Jos on esim pieni määrä pitkäaikaisia asiakkaita niin varmaan järkevää.
Vs: Flickr kuvien säilytyksessä ja jakelussa Tällöinhan kaikki asiakkaat näkevät myös toistensa kuvia? Pystyykö tuolla muuten tekemään tilin, jossa kuvat ovat näkyvillä vain valituille muille tileille? Tämä on tietty nykypäivänä hassua, muuta joku asiakas ei ehkä haluakkaan näyttää omia kuviaa julkisesti?
Vs: Flickr kuvien säilytyksessä ja jakelussa Kuville on valittavana kolme julkisuusvaihtoehtoa: kuva voi olla private, eli näät sen vain itse, friends/family, jolloin valitut tilit näkee ne tai public, jolloin kaikki näkee ne. Itse hoidan homman siis niin, että uploadaan kaikki tilatut kuvat asetuksella private, laitan settiin ja jaan setin guespassin halutuille henkilöille. Näin jokainen asiakas näkee oman settinsä + julkisiksi merkityt kuvat, mutta eivät toisten asiakkaiden settejä. Tuon olen havainnut ihan toimivaksi järjestelyksi.