Vs: Paula Jos on esim. iso ikkuna, loistaahan silmät sillonkin? Toki, parempi olisi, jos pienempi heijastus. T Jukka
Vs: Paula En voi sanoa pitäväni, yleisesti kuvien olisi hyvä imarella mallia, Nyt varjo "muotoilee" kasvoja, ihohuokoset näkyy, ja silmä hakeutuu korostuneeseen ihopallokkaan leuassa. Ei näin. Edit lisäksi silmät näytää pahalta, box näkyy korostuneesti keskellä silmää, ja tekee osaltaa luonottomaksi.
Vs: Paula Tuota isoa heijastusta voisi tietenkin photoshopata pienemmäksi. Hauskaa on se,että kun ihoa pehmennetään, valitetaan muovisuudesta ja kun se näkyy hyvin, haukutaan siitä, että ihohuokoset näkyy. Mun mielestä se on kuvakohtainen asia ja tässä tuo iho kestää erinomaisen hyvin lähemmän tarkastelun. T Jukka
Vs: Paula Tässä kyllä laatikon loiste on aivan erityisen selkeä. Hyppää esille jos kuvaa katsoo yhtään isommassa koossa. Muutenhan tämä on ihan ok kuva. Miellyttävä olematta imelä.
Vs: Paula Toi shoppailun arvosteleminen menee aika överiksi täällä laukussa. Muovisuus ei varmaan ole kenenkään päämäärä, mutta korjailla ja pehmennellä voi 1000+ tavalla niin että kuvasta tulee viimeistelty, mutta ei muovinen. On kuvia joissa luonnollinen rosoisuus on se juttu, mutta mun mielestä kun kuvattava malli on meikannut, niin pikku apu photoshopilla on paikallaan.
Vs: Paula En vain oikein osaa hyvää tapaa saada ihoa luonnolliseksi, näpyt ja sellaiset osaan poistaa, silmänaluksista tummuutta, mutta esim. ihon lievä tasoitus siten, että se parantaa kuvaa, se ei oikein onnistu. Oon kokeillut monia ohjeita ja tapoja, mutta ei vain tule miellyttävää jälkeä. T Jukka
Vs: Paula Siinä se vaikeus onkin, näytöllä saa helpommin onnistumaan mutta paperille asti saaminen onkin toinen juttu.
Vs: Paula Minä en puhu mistään muoviseksi photoshoppilusta, vaan valinnoista, jotka voi tehdä objektiivin, valon suunnan, varjon kontrastin, pään asennon ja etäisyyden kohteesta. Varjon raja ja jyrkkyys poskessa ei imartele kohdetta, en voi ymmärtää miten tälläistä ei voi nähdä kuvatessa, saati valitessa kuvaa ja laittaessa vielä sen esille.
Vs: Paula Olenpa tässä kohtaa aika lailla eri mieltä. Valoa, mallin asentoa ja kuvakulmaa on aseteltu harkiten ja tarkasti, sekä otettu eri versioita. T Jukka
Vs: Paula Eiköhän tuo valon jyrkkyys ole tässä kuvassa se hyvä juttu. Malli esittäytyy kuvassa kauniina, mutta ei (kamalan) kaunisteltuna. En tiedä mihin tätä kuvaa on tarkoitus käyttää, mutta mielestäni on kiva, ettei kokonaisuus ole niin bimbo-plastiikkinen, kuin tässä genressä usein. Jos tätä kuvaa käytettäisiin esimerkiksi jossakin työhön liittyvässä käyttötarkoituksessa, niin minä luottaisin siinä näkyvän henkilön kokemukseen ja harkintakykyyn. Tämä oli siis kehu.
Vs: Paula Se jyrkkyys nimenomaan kaventaa kasvoja ja valon suunta. Esille on laitettu harkitsemattomampiakin kuvia, ja valittukin huonommin T Jukka