Vs: Firefox 3 tukee värienhallintaa http://en.wikipedia.org/wiki/Usage_share_of_web_browsers IE6 ja 7 eivät hallitse väriprofiileja. Do the math. Riippuu ihan kehittäjistä yleistyykö profiilien käyttö ja hidasta se tulee olemaan.
Vs: Firefox 3 tukee värienhallintaa Just. Koska suurin osa ihmisiä käyttää värienhallintaa tukematonta selainta, ei ole mitään perusteltavissa olevaa syytä olla poistamatta profiilitietoa, josta ei olisi kenellekään käytännön haittaa?
Vs: Firefox 3 tukee värienhallintaa samasta syystä ei ole perusteita postata tänne foorumille värikuvia...
Vs: Firefox 3 tukee värienhallintaa Noissa uusissa näytöissä, ilmeisesti osassa vain on tuo ilkeä ominaisuus värien osalta että kuvat näyttää helvetin karkkimaiselta. Itselle oli tuo icc aivan sama tähän asti kunnes uuden näytön osalta sai ihmetellä kuvallista karkki-ilotulitusta. Sitten kun kuvat aukaisi icc lukevassa softassa niin ongelmaa ei ollutkaan. Eli jonkun näkökulmasta tuo icc on aivan sama mutta toisen näkökulmasta se on hiukan toisin. Vaikka tuo icc ominaisuus nyt harvoja kiinnostaa niin on se ihan nykyään hyvä oikeastaan sisällyttää kuvaan. Tietysti varjopuolena on se että siellä näkyy kameran teknisiä tietoja, kun elämme niin rakkaassa maassa jossa...
Vs: Firefox 3 tukee värienhallintaa vaikeeta on... värinhallintaa on siellä täälää, valokuvaajilla on päivänvalolaput mutta silti epäillään että kuvat ovat väärän värisiä ;-) on se tekniikka ihmmeelistä
Vs: Firefox 3 tukee värienhallintaa Sanoppas muuta, kyllä tuo värienhallinta on aika riesa ja sen ymmärtäminen. Varsinkin kun ei ole niin kokenut ja tietäväinen kuin Saltikov. :-( Helpoimmalla pääsee kun vain kuvailisi mv kuvia ja vielä nekin hemmetti jollekkin pirkka filmille. Ylipäätänsä mitä vanhemmaksi tulee niin sitä vaikeammaksihan tuo kaiken uuden tekniikan omaksuminen tulee hankalammaksi (Kliseinen toteamus). Ja koko ajan kuitenkin vaaditaan enemmän ja koko ajan pitäisi olla nopeampi. Ehkä tämä on se kiina ilmiö. Kuin suhiseva ja rätisevä papattimatto kunnes on palanut raato jäljellä.
Vs: Firefox 3 tukee värienhallintaa Mulla on aina kaikissa kuvissa väriprofiili mukana. Käytännössä ei olisi ongelma siirtyä käyttämään argb-profiilia myös nettikuvissa. Mutta ennen kuin IE:ssä on väriprofiilituki oletuksena päällä, tähän ei oikein viitsi ryhtyä. Ainakin tilastojen mukaan muutkin, kuin vain minä itse, käyvät katsomassa kuviani ;-) Käytännön esimerkki srgb vs argb -erosta: http://hakkarainen.kuvat.fi/kuvat/2008/2008%20-%20Kameramafian%20miitit/2008-06-07%20-%20Kameramafia%20miitti/_DSC5657_nx_pieni.jpg/full http://hakkarainen.kuvat.fi/kuvat/2008/2008%20-%20Kameramafian%20miitit/2008-06-07%20-%20Kameramafia%20miitti/_DSC5657_nx_pieni_argb.jpg/full 1g strippaa pikkukuvista icc-profiilin, joten oli pakko linkittää täysikokoiset kuvat.
Vs: Firefox 3 tukee värienhallintaa Minulla ei ole koskaan profiilia mukana, joten minulla ei tule mitään ongelmaa koska suunnilleen kaikki näkevät kuvat samoin kuin minäkin ;-)
Vs: Firefox 3 tukee värienhallintaa Kun hyväksyy tietyn määrän klappia värinhalinnassa niin hommasta tulee helppoa. Siinä ehkä tärkein tieto mitä minulla asiasta on. Mitä tulee kokemukseen niin huonot opettavat eniten - jos niistä suostuu oppimaan. Onhan tuo Firefoxiin ympätty värinhalinta mukava mutta loppujen lopuksi kovin pieni askel.
Vs: Firefox 3 tukee värienhallintaa Mitä enemmän sanoo, sitä suuremmalla todennäköisydellä jossain on jotain järkeä.
Vs: Firefox 3 tukee värienhallintaa Suunnilleen kaikki näkevät kuvat varmaan suunnilleen samoin kuin sinä. Olipa värinhallintaa tai profiileja kuvioissa mukana, vain sinä näet kuvat täsmälleen samoin kuin sinä, koska viimeinen linkki asioissa on ihmisten tietokoneen näyttö, sen säädöt ja katselutilan valaistusolosuhteet. Tätä asiantilaa ei tietenkään muuta edes Firefox 3:n värinhallinta.
Vs: Firefox 3 tukee värienhallintaa Tätä kutsutaan subjektiiviseksi värinhalinnaksi siis minä kutsun.
Vs: Firefox 3 tukee värienhallintaa Kaikki pitää näille älyköille kerrata. Itse asiassa mahdotonta, mutta siksi annoikin sinulle helpompaa hommaa, ja jalompaa, koska kilvoittelu itsensä kanssa lie sitä.
Vs: Firefox 3 tukee värienhallintaa Juuri tuon takia pitäisi näytöt kilpailuttaa kuten alkoholi, eli vain 1 myyjä, joka myy tasan samaa näyttöä ympäri suomenmaan ja samalla hinnalla. Oheen pakko-ostatettaisiin kalibraattori, sekä paksu vihko täynnä valistusta kalibraattorin käytöstä ja tietenkin KELAn ilmainen kalibrointinumero. Tietenkään suurin osa näyttöjen tuijottajista ei kalibrointia ongelmaksi ottaisi, mutta suurkalibraattorit hukkuisivat erilaisten kalibrointilaitteiden syvään suohon. Lopulta väriavaruuden kestotaso putoaa ja ei enää näe värejä, vain pelkän punaisen.... pahimmassa tapauksessa mustavalkoisen sopivalla photoshoprakeella taidennettuna ! ei siis apua tuostakaan :
Vs: Firefox 3 tukee värienhallintaa Firefoxia varten ei kuviin tarvita profiilia. Kaikki näkyy värihallittuna, mukaanlukien html-sivun värit. Ilman profiilia olevat kuvat päätellään olevan sRGB:ssä, kuten mielestäni pitääkin. Millään muulla selaimella ei voi selata yhtä värihallitusti. Vielä kun tuohon Flash-pluginiin saadaan tuo värinhallinta (lupailtu 10-versioon), niin sitten 99% netistä näkyy värihallittuna. (toivottavasti kukaan ei kysy, että kuinka moni webbisivu kuvineen on tehty värihallitulla kokoonpanolla )