Kävin koneella läpi viime syksyisiä teemakuvauksen kuvia ja tämä osui kohdalle. Nikon D700, Sigma 50/1.4
Vs: Finnish East Onkos tässä haettu jotain Avedon-tyyliä, vai onko se vain minun päässäni? Saisi olla vähän kontrastisempi... Rajaus ei toimi minun silmääni. .v.
Vs: Finnish East Joo, vuosi sittenhän meillä oli täällä kuvausteemana "American West" Rajaus on tarkoituksella päin peetä, vastoin "normeja". En osaa tehdä tuosta jyrkempää, ilman että siitä tulisi liikaa dramaattisuutta. Jos on aikaa muokata/kokeilla erilaista versiota, niin ollos hyvä
Vs: Finnish East Ei se rajaus vastoin normeja ole. Kyllä Avadeonillakin oli hiukan erinlailla rajattuja kuvia. http://www.americansuburbx.com/2011/01/richard-avedon-richard-avedons-in.html Oli pakko tota kontrastia kokeilla. Ottaisin ennemmin pois kontrastia ja valotusta laskisin hiukan. Samalla joutuis taustaa hiukan vääntämään ellei syväisi ja tekisi vain henkilölle noita toiminpiteitä. Näin se olis lähempänä alkuperäistä. Edelleen tämä on hyvä kuva.
Vs: Finnish East En mä tavallisesti laittaisi käsiä noin poikki ja kiinnittäisin muidenkin kuvissa siihen huomion. Kuten Tuohino taannoin hyvin tiivisti: Hallitsematon kaaos - hallittu järjestys - hallittu kaaos.
Vs: Finnish East Mun makuun tossa Juken versiossa ois tilaa viedä sävyjä oikealle, laittaa enemmän hartiaa, miten vain osaavammat sanois... Mut jos tykkää, niin mieleisiä versiota on monenlaisia.
Vs: Finnish East Jotain tämmöstä. Ei se ero ole iso. Meneekö sitten jo sen dramatiikan puolelle, niin enpä osaa sanoa. Hillitysti kokeilin lisätä vähän käyrällä. .v.