Kuvat olisivat hyviä jos silmissä vähän maltillisempi kiilto. Nyt minun mielestäni muuten hyvä kokonaisuuden latistaa tuo hullunkiilto silmissä, vai sitäko tavoittelit. Iho ok, mutta en voi huomata amatöörin taidoilla siinä mitään vaffaa. Täytyy joskus itsekin testailla. Miten sininen filsu on ollut nokalla? Onko niitä erilaisia? Näkisipä eron ilman ko. filsua ja filsun kera niin voisi vielä oppia vähän lisää.
Fillereiden käytöstä Ei kai kukaan oikeasti kysy miten filtteri kiinnitetään objektiiviin? No siinä on kierteet ja eikun ruuvaamaan täältä vähän filsuista lisää --> http://www.photographymad.com/pages/view/using-coloured-filters-in-black-and-white-photography ja P.S Pidän juurikin "hullunkiillosta" silmissä
Fillereiden käytöstä ja otinpa pikaiseen kuvan vielä omista käytössä olevista filsuista... tuossa se sininen näkyy
Fillereiden käytöstä Ahaa, siis kääntösuodin värifilkalle varsinaisesti. 80B increases the color temperature from 3400°K to 5500°K 80 A B C D Wratten number - Wikipedia
Fillereiden käytöstä Ihan oikeesti kiinostaa tällänen filtteri juttu. Mä olen vain luullut että ne on enemmän ton MV-filmipuolen juttuja mutta niin ei taida ollakkaan.
Fillereiden käytöstä Yllätyin, koska ajattelin että olet sellaista sukupolvea joka olisi vielä kirjaston antimia kotiin raahannut. Vaikkapa Hedgecoen Värivalokuvauksen taito. Muistan siitä (80-luvun alusta) mm. ison kuvan muotimallin kasvoista ja huulilla on sytyttämätön hieman vaaleanpunaiseksi värjätty savuke. Kuvatekstissä kertoo kuinka sai idean värjäämisestä jotta savuke istui paremmin kuvan väreihin.
Fillereiden käytöstä Kyllä, minä myös. Siinä on sellasta Sebastiano Salgadomaista hiilikaivosotetta. Mutta toki myös vanhan ajan tunnelmaa. Filmien väriherkkyydet oli ennen erillaisia mutta entiaikojen muotokuvaajat käyttivät mm. vihreää suodinta ikäänkuin stylistin korvikkeena ,)
Fillereiden käytöstä En nyt ymmärrä pointtiasi. Mitä yllätyit? Mähän sanoin että filmipuolen juttuja on kokeiltu filtterien kanssa mutta ei digi puolen juttuja. Onko tämäkin asian näin vaikeaa ymmärtää? Miksi sä otat kantaa siihen mitä sä minusta oletat etkä keskity itse asiaan....MIKSI?
Fillereiden käytöstä Omien kokemusteni mukaan värifilsut skulaa paremmin filkkojen kuin digin kanssa. Jopa niin etten edes jälkimmäisen kanssa käytännössä yhtään enää käytä. Mutta joskus voi toki aikaansaada ihan "jänniäkin" visuaalisia efektejä. - E ___________________ Edit : Eka kuva on erikoisine silmäefekteineen snadisti jände - toisen kuvan väri ja sävy -maailma toistuu (nyt käytettävänä olevalta näytöltä) hieman vaikeasti määriteltävän eriskumalliselta. Mut kliffaa nähdä Marulta kuvia - pitkästä aikaa. Toivottavasti tulee paljon lisääkin !
Fillereiden käytöstä Makuasioita... En pidä tuosta sinisestä filsusta, tai siis sen efektistä henkilökuvissa ollenkaa, mutta ymmärrän Marun pointin ja sopii tavallaan tyyliin, mitä muita kuvia ja kotisivuja katseli.
Fillereiden käytöstä ??? Selvästi kiinnostuit värivalokuvauksen filttereistä ja siis nostit ne tähän keskusteltavaksi kun niistä taisin juuri mainita nähdessäni Marulla 80B suotimen. Eihän filtterit värivalokuvauksessa ole liittyneet mitenkään tähän ketjuun, vai olenko missannut jotain. Mainitsit MV:n etkä tuota kertonut että "filmipuolen juttuja olisi kokeiltu". ??? Yllätyin siitä mitä sanoit luulleesi.
Fillereiden käytöstä Joskus mietin samaa. Päätelmäni oli että vaikka on todennäköistä että juuri oikeanlaista dataa tulee kennolle enemmän kun käytetään filtteriä kuin että jos jouduttaisiin jälkikäteen hukkaamaan tietoa kuvakäsittelyssä, niin minun taidoillani eroa ei kuitenkaan saada näkyviin ,)
Fillereiden käytöstä Niin että raw ja mustavalkomoodi, suotimen kanssa, että näkee suoran lopputulosta evf-etsimestä niinkö?
Fillereiden käytöstä Aika hyvin löytää google "hittejä" tuollakin etunimellä. Ja miten pirussa tuon tilde-aa:n saa kirjoitettua säädyllisessä ajassa...
Fillereiden käytöstä Või, või. Sé käü stãndãrdinäppäimistöllä ÿhtä nopeasti kuin héittómèrkkienkin kirjoittaµinen. Mitä taas nimeen tulee, niin oikein kirjoittaminen on mielestäni tärkeää kunnioituksesta nimen kantajaa kohtaan.
Fillereiden käytöstä joku mode vois siistiä tän jo pahasti rönsyilevän ketjun enempi aloittajaa kunnioittavaksi, hyvä keskustelu mutta väärässä paikassa.. jöhannaksen asenne on huomioitu.