Ihan jänniä, mutta nämä ovat enemmän luokkaa "omat kokeilut", jotka luovat pohjan niille varsinaisille näytettäville kuville.
Tätä oon myyny Liitetään nyt sitten vielä myydyin tauluni perään. Tätä olen myynyt 17kpl Porvoossa. Rantalaisen niko on muokannu/ siivonut nykyajan.
Minulle ei iske. Ensimmäinen on aivan perusmaisema perusvalossa, tulee vaan mieleen että Fotarilla on vedetty color balancea sinne punaisen puolelle monta kertaa. Ainoastaan pilvien "motion blur" lisää hieman mielenkiintoisuutta, muttei pelasta kuvaa. Toisessa ei ole mitään kohdetta johon katse kiinnittyisi, mutta molskahdus etualalla, sekä pilvien ja auringon heijastuman paha puhkipalaminen rikkoo rauhallisen merimaisemakuvan vaikutelman. Merimaisemoista saa parempia illan tai aamun pehmeämmässä valossa. Jälkimmäisessä Porvoo -kuvassa olisin rajannut enemmän oikealle. Lisäksi tässäkin valaistus vaikuttaa perin tylsältä, eikä filttereiden aiheuttamalla punaisella värimaailmalla ole saatu kuvaan mitään "lisäpotkua". Katsoisin tätä maisemaa mieluummin ihan "ihmisen väreissä".
No sen verran pitää todeta että kahdessa ensimmäisessä ei ole käsittelyä ja ne on tarkoitettu esittelemään nyt täällä filtereitä. No tuo kolmas on ainakin Porvoon eniten kuvattu maisema ja hain siihen jotain uutta. Tulla paikalla on varmaan nyttenkin sata japanilaista turistia polttamassa filmiä tai kennoa Ja tämä on esimerkki kaupallisesta kuvasta, en itsekään laittaisi seinälle. Mutta kovasti on ihmiset täällä Porvoossa pitänyt ja laittanut seinälleen. Käsittelystä tässä sen verran että on poistettu antenneja ja poijuja yms.