Vs: Filmiskanneria etsiskelemässä Keskikoosta on kokemus. Kyllähän se v700 antinewtonilla oli jees, ennen kuin sain flextightin. Ero on kuin yö ja päivä, ei sille mitään voi. T Jukka
Vs: Filmiskanneria etsiskelemässä Tässä ketjussa pari malliskannia tuolla flextightilla. Sivulla 6 http://www.kameralaukku.com/portal/inde ... 5.100.html"]http://www.kameralaukku.com/portal/index.php/topic,59015.100.html T Jukka
Vs: Filmiskanneria etsiskelemässä Omani möin 1200 eurolla. Noissa flextighteissa on vain se huono puoli, että kun tuollainen vanha hajoaa, niin sitä ei saa korjattua. Hasselblad/Imacon tanskassa ei säilytä eikä ilmeisesti ota edes korjattavaksi noita scsi laitteita. Eikä suomen maahantuojakaan niitä korjaa, fimeko siis. Heiltä tuon korjattavuuden varmistinkin. Firewire mallit ovatkin sitten omassa hintaluokassaa. T Jukka
Vs: Filmiskanneria etsiskelemässä Itse olen katsellut nikonin 8000 mallia, luulen, ettei paljon eroa 9000 mallista mustavalkonegojen skannauksessa. Mulla on saman aikakauden 4000 kinoskanneri ja olen siihen erittäin tyytyväinen. Lisäksi jassilta sanoivat, että niitä huolletaan vielä. Täällä Jyrki möi paremmalla negapitimellä olevaa 8000 1200 eurolla, vieläkin harmittaa, etten ostanut. T Jukka
Vs: Filmiskanneria etsiskelemässä Saksan ebayssakin noita 8000 coolscaneja menee 1200-1700 eurolla. Se olisi mielestäni järkevin hankinta. Kun laittaa firewirekortin koneeseen, noin 40 euroa ja ostaa vuescanin noin 80 euroa, niin hyvin toimii. T Jukka
Vs: Filmiskanneria etsiskelemässä Tosi hienoja olivat nuo linkkaamasi kuvat, ei todellakaan V700 pyöri ollenkaan samoissa ympyröissä. Kinon skannaamisen tarkoitettu Coolscan V ED hajosi, lähetin jassiin, muistaakseni virtalähde(?) oli mennyt ja tuli takaisin; ei korjattavissa. Teki kinosta hyvää jälkeä, nyt täytyy tyytyä kinossa reflectan rps 7200:aan. Snif.
Vs: Filmiskanneria etsiskelemässä Alta tonnin on viime aikoina kaupattu Imaconeja ja Flextightejäkin. Kaveri taisi just myydä 800 eurolla, kaupitteli melkein vuoden. - Ei silti, ero Nikonin 8000-malliin lienee käytännössä vähäinen.
Vs: Filmiskanneria etsiskelemässä Onko epsonin V700/750 malli ainoa hyvä vaihtoehto jos haluaa keskikokoa ja 4x5 formaattia skannata ja satunnaisesti 35mm? Saisiko tuolla jotenkin vielä duunattua esim pinnakkaisvedoksen filmistä?
Vs: Filmiskanneria etsiskelemässä Ei ole... mutta kinaria en noilla skannais ollenkaan. 4990 tai 2450 (muitakin malleja on, kun vaan googlaa) on esim. huomattavasti halvempi... sekä muillakin valmistajilla on 4x5":seen kykeneviä tasoskannereita. Kinaria varten kannattaa sijoittaa se 100e ja ostaa plustekki tason rinnalle, sillä pärjää jo ihan hyvin...
Vs: Filmiskanneria etsiskelemässä Mulla on 35mm varten Minoltan skanneri, mutta ajattelin jos pinnakkaisvedos setin koko rullasta jotenkin tuolla. V500 mulla oli, mutta en jaksanut sen epäterävyyttä ja sillä ei olisi järkeviä 4x5 skannauksia saanut aikaan kun isompi kuvanlukija on melko karkea lukija ja lähentelee kopiokonetta.
Vs: Filmiskanneria etsiskelemässä Mä vaihdoin V500:n Epsonin Expression 1680 Pro malliin. Taitaa olla vanha kuin mikä, mut jotenkin mielestäni parempi kuin V500. Onnistuu 35mm-8x10".
Vs: Filmiskanneria etsiskelemässä v500 on teknisesti sama värkki kuin v700 mutta kapeammalla skannialueella... kyl noil joo pinnakkaiset tekee, tietty.. mitä isompi nega on syöttää noille koneille sitä parempi. kyl laaka on sen verran suuri nega että siitä saa fläteillä ihan ok jälkeä.. en mä niistä mitään näyttelyprinttejä tekis mutta netti pienennöksi riittää ihan hyvin, keskaristakin. Kinarista ei...
Vs: Filmiskanneria etsiskelemässä Dodiin nyt tarvis filmikuvauksen aloittelija apua skannerin ostossa. Tuli tuo leica hommattua ja mv kuvaus kiinnostaa niin minkälaista skanneria viisaammat suosittelee? Kannattaako ostaa tasoskanneri vai pelkälle 35mm tarkoitettu? Hinta saisi jäädä mielellään johonkin 400-500€ tienoille. Ja tosiaan pelkkää kinoa tarkoitus skannata ja luultavasti suurin osa mv.
Vs: Filmiskanneria etsiskelemässä 35mm ja tasoskanneri ei ole hyvä yhdistelmä. Hanki kinoskanneri vain. Eikös palstalla ollutkin myynnissä jokin ihan hetki sitten.
Vs: Filmiskanneria etsiskelemässä Filmiskanneri ehdottomasti, ei jos keskikokoa ole tarkoitus skannata. Mulla on coolscan 4000, mutta en ihan tuohon hintaan luovu. T Jukka
Vs: Filmiskanneria etsiskelemässä Mitä oot tykännyt siitä? Mulla on tollanen varakoneena, mutta en ole koskaan kokeillut sitä. Nyt se on myynnissä, kun kuvaan nykyään lähinnä keskaria.
Vs: Filmiskanneria etsiskelemässä Sun näkyy olevan canonscan 4000 fs, mun on nikonin coolscan 4000. T Juka
Vs: Filmiskanneria etsiskelemässä Päivittelen tänne omaa tilannettani... Ostin 2007 Coolscan 8000:n ja sitä olen pari kertaa huollattanut, ja vehje pelaa yhä hyvin. Mielipiteitä sen jäljestä on muilta tullut jo tarpeeksi mutta jotain kai kertonee että 6v käytettyäni olen tämän kanssa yhä. Nykyhetkellä käytän sitä Windows 8 64-bit koneessa jossa on 12 euron Firewire-kortti, pääasiallisena softana Vuescan. Ei mitään liitäntä- ajuri- tms. teknisiä ongelmia sillä saralla. Netistä löydetyillä kikoilla sain myös huvikseni Nikon Scan 4.03:n toimimaan eikä ollut edes vaativaa, mutta se opetti että aika on itse asiassa ajanut tuon softan yli - vaikka se on edelleen paras epätasaisten keskaristrippien skannaamiseen, niin ei se enää oikeasti tuo mitään iloa vs. Vuescan.