Vs: Filmiskannaaminen Ja sit pieni vinkki: Photoshopissa on tuollainen leimasimen näköinen työkalu, sitä kannatais jatkossa yrittää töpötellä...
Vs: Filmiskannaaminen Emmä nyt oo ihan varma mitä tarkotetaan. Noita naarmujen ja pölyjen korjailuja? Eipä kyllä vähempää vois kiinnostaa niiden takia alkaa leikkimään ku ei tässä mitään mainoskuvia tms. olla tekemässä. Jos ne jotain häiritsee nii paljon nii voi sitten ostaa mulle digikameran, mielellää täyskennosen.
Vs: Filmiskannaaminen Aika hyvä lähtökohta... "skannauksen jälkeisen elämän" paras puoli on nimenomaan retussoinnin ja siistimisen helppous Photoshopissa.
Vs: Filmiskannaaminen Kuikurilla on ainakin hyvä muisti, tää tarttee ottaa onkeen: kun aloittelija kysyy, mitä teen, pitää vastata: Älä tee mitään, päästään siitäkin kuvasaasteesta... Mutta seriously: ota kamera käteen, ja paina nappia ! aina kun ET OLE TYYTYVÄINEN, KYSY : MIKSI ??? kun osaat antaa siihen vastauksen, silloin olet jo pitkällä... Jos OLET tyytyväinen, hyvä ! nauti siitä tunteesta. Sitä ei valokuvauksessa ole paljoa tarjolla, "näppäilyssä ja räppäilyssä" sitäkin enemmän.
Vs: Filmiskannaaminen Kurkkaas, Jukka, kysyjän portfoliota; aloittelijuus taitaa rajoittua filmityöskentelyyn. minnekä sieltä (www.mattikk.net) on muuten kadonnu muut ku streettikuvat?
Vs: Filmiskannaaminen Noh, mun piti toi saittia uusia ihan kokonaan ja kuinkas kävikään: kovalevy hajosi. "Eläköön digikuvat!" ps. mä sain filmit skannattua jo ja olen tyytyväinen, joten en enempää tarvitse neuvoja. pps. kiitos kuitenki vielä kerran kaikille.
Vs: Filmiskannaaminen Kiitos K&B, näinhän se menee. "ei ole koiraa karvoihin katsomista" ihailtavaa mielentyyneyttä nuorelta mieheltä, kun katsoo taaksepäin kaikkia niitä typeryyksiä, mitä tarjotaan vastauksiksi... samaa voisi sanoa muutamalle modelle täällä kun ehdottelevat mulle "luuserin ja eläkeläisen" kaapua: You ain`t seen anything yet...
Vs: Filmiskannaaminen täs ois yksi ihan kohtuullinen filkkaskannaus. rollei 6X6 , Superpan 200, Rodinal 1:100 ständi, skannaus flextight II, 3200 dpi, josta sitten ruuvattu tänne nettipienennös. Näköjään tulee tota ällöttävää ryyniraetta kun on pienennetty failia rajusti, tarttis sekin opetella miten tehdään tyylikäs pienennös. omalla ruudulla on rae skarppia kun pentele. sillä skanniresoluutiolla kevyesti metri x metri printti rollei ruudusta.
Vs: Filmiskannaaminen On siinä. Silmä on niin tottunut havainnoimaan kukat väreissä että asetelmasta tulee abstrakti.