Vs: Filmin kuolema, nyt se on tullut! Neiti 8vee katseli puoli-ysin uutisia kanssani huuli pyörenä.Erityisesti jutun Hasseli kiinnosti. "Mutta meillähän filmiä vielä riittää, eikö niin ?" Tänään illalla skannataan hänen kuviaan.... Priceless moments
Vs: Filmin kuolema, nyt se on tullut! hehe, olen saanut noin kymmenen soittoa. MV filkkaa kyllä löytyy mutta väriä ei, mulla on jotain viiskytä rullaa kodachromea, mutta hankalan kehityksen vuoksi ne ei menneet. Suunilleen kaikki on ollunna ihastuksissaan kun olen kertonut että aijon jatkaa custom printtien tekoa ja asiakkaiden filkkojen kehittämistä, siis myös C-41 kemioilla ( Diat voidaan unohtaa, siitä vaan Who`s nextiin)Sitten pieni push: Prolab muuttaa Maaliskuun alussa Tehtaankatu 20:een- suoraan kadulta sisään ja katutasossa mainos ovessa.
Vs: Filmin kuolema, nyt se on tullut! Uutta PMA messuilla, Hienoja ison formaatin puukameroita, Ektar 4X5 ja 8X10 negat todellisuutta !
Vs: Filmin kuolema, nyt se on tullut! Todellista asiantuntemusta YLE:n uutisgrafiikalta yhdistää keinovalodiafilmin kasetti ja päivänvalossa kuvattu printti.
Vs: Filmin kuolema, nyt se on tullut! Hienosti kaivettu muutenkin esille tuollainen filmi mitä ei enää valmisteta .
Vs: Filmin kuolema, nyt se on tullut! Tässä vähän toisenlainen uutinen: http://www.japanexposures.com/2010/02/26/fujifilm-to-reorganize-film-lineup/ Neopan 400 120 lopetetaan tämän mukaan.
Vs: Filmin kuolema, nyt se on tullut! Kyllä se siltä alkaa näyttää että 4X5 ja 8X10 on yllättävän hyvin voimissaan, Se mikä saattaa olla tulevaisuuden kuva on että Bulkki lataus lisääntyy entisestään, keskari valikoima keskittyy vanhoihin varmoihin brandeihin kuten TRI-X, Ilfordit, Jotkut muut eurooppalaiset pikkumerkit. Myös saattaa olla että tehtaat tekevät ennalta tilautille satseille ajoja joita sitten dealereilta täytyy tilata ennakkoon. Aika moni on jenkeissä "special order"-jopa 6kk ennakkoajalla. Olen varautunut tähän hankkimalla Prolabin uuteen mestaan valtavan jääkaappi / pakastin yhdistelmän.
Vs: Filmin kuolema, nyt se on tullut! Tuo Fuji-uutinen on yllättävän vähän hälyä herättänyt maailmalla, joten liekö tuossa vain japanin omille markkinoille brändättyjen rinnakkaisversioden lopetuksesta kyse? PR-400 on kuitenkin sama filmi kuin ulkomaille myytävä Neopan 400 - erilaisella tekstillä vain. Molempia olen käyttänyt vuosia ristiin ja voin sanoa että tosiaan samaa materiaalia se on Jos Neopan 400 katoaa niin se olisi järkytys. Mun suosikkifilkkojani... Sen jälkeen ei oikeen jäisikään kuin HP5+, sillä en enää aio hankkia mitään filmiä jonka saatavuus rajoittuu vain johonkin kinoon tai rullakokoon. Samaa filmiä kinosta laakaan niin sitten on hyvä.
Vs: Filmin kuolema, nyt se on tullut! Vanha totuus on ettei kuollutta tarvitse enää tappaa. Tiede taas tietää kertoa etteivät kuolleeksi julistetullakaan joka solu heti ns. sammu. Ja kasvavat ne kynnet ja hiukset raadoillakin haudoissa vielä pitkään (tämän olen itsekin todennut todeksi). Fiilmi on nostalgiaa ja jäännös, joka sinnittelee vielä aikansa. Ja sehän onkin ihan kiva, koska itsekin siitä niin vitusti pidän. Mutta kuriositeetti ja kuollut kapitalistisessa ja jyrkässä mielessä se on - IHAN turha pullikoida hanttiin. Se vain on nyt näin tämä joillekin ikävä looginen totuus. Kivoja Kuolemisia Kaikille ! - Erska
Vs: Filmin kuolema, nyt se on tullut! "Film is DEAD! (but it refuses to lie down)... "Film is NOT DEAD, but it smells funny" kaksi hauskaa striimiä Flickr:ssa mun motto: Film is dead, let`s have a funny funeral... We will ALL BE DEAD, before the funeral is over .
Vs: Filmin kuolema, nyt se on tullut! Kuitenkin mm. Kodakin bisnestä on se filmiosasto kantanut viime vuosina, ollen niitä harvoja jotka voittoa edes tekivät. Toki elokuvafilmit siinä suuressa roolissa.