Vs: Filmin huuhtelu Sinänsä olis ihan aiheellista, kun näistä juttua liikkuu ja joka toinen uskoo eri huhuun ilman perusteluja tai testaamista.
Vs: Filmin huuhtelu Tislaamattoman veden vaikutuskin on testattavissa. Kraanavesissä on eroja, kysykää vaikka Nokialaisilta...
Vs: Filmin huuhtelu Erilaisia neuvoja/kokemuksia näkee varmasti sen takia, että tuloksia arvioidaan eri tavoin tai filmi/prosessi/tms on erilainen. Esimerkiksi rakeisuus voi jonkun luupissa hyppiä silmille, kun toinen ei huomaa omallaan mitään jne. Itse testaamalla näkee parhaiten miten homma toimii *omassa prosessissa* ja omalla filmillä. Testaamalla näkee myös pitääkö eroja *omasta* mielestään olennaisina vai ei. Käyttämäni "akkuvedet" ovat purkin kyljestä luetun perusteella olleet aina joko "tislattua" tai "ionivaihdettua". Tahroista päätelleen on puhdistusprosessissa ollut kaikissa tapauksissa selvää parantamisen varaa.
Vs: Filmin huuhtelu Useimmat puhdistetut vedet ovat joko ioninvaihto- tai käänteisosmoosiin perustuvilla tekniikoilla tehtyjä nykyisin. Tislaaminen kuluttaa moneen tarkoitukseen aivan liikaa energiaa, kun noita muitakin puhdistuskeinoja on. Eri menetelmien kesken saatava puhtausero riippuu prosessista.
Vs: Filmin huuhtelu Käänteisosmoosissa puhdistus perustuu siinä käytetyn kalvon reikien pienuuteen ja sillä saadaan erittäin puhdasta vettä. Sitä ei tietääkseni kuitenkaan käytetä kuin tarvittaessa erittäin puhdasta vettä ja nuo huoltoasemien akkuvedet eivät ole tällä menetelmällä tehtyjä. Käsittääkseni tällä menetelmällä tehty vesi sopii meidän tarkoituksiimme siinä kuin tislattukin. Retkeilyliikkeistä saatavilla puhdistuskalvoilla saa vedestä pois ainakin kaikki hiukkaset ja orgaaniset ainekset, mutta en ole varma saako niillä pois suolat... epäilen ettei, se kai vaatii pienempireikäisen suodatinkalvon ja tuon käänteisosmoosin eli paineen sinne "likaisen" veden puolelle... sillä lähtee suoloistakin 95%. Tislausta ei todellakaan käytetä enää kuin pienten vesimäärien puhdistukseen. Lisäksi laitteisto on halpa eikä vaadi käyttöönsä kuin sähköä. Ionivaihto ei taas poista orgaanista ainesta vedestä. Se sopiikin hyvin juuri akkuveden tekemiseen koska sillä päästään juuri siihen tulokseen mitä akkuvedeltä tarvitaan. Sillä saadaan mistä tahansa vedestä poistettua suolat. Jos ionivaihdossa käytettävälle vedelle ei ole asetettu mitään lähtökohtavaatimuksia (ja miksi olisi? eihän akku säikähdä pienistä orgaanisista epäpuhtauksista) niin siihen jäävät kaikki muut moskat, mutta se kelpaa hyvin akkuihin.
Vs: Filmin huuhtelu Minä olen kyllä heittänyt ne keloineen loppuhuuhteluun. Olen aina kuvitellut, että ohje filmin kelalta irrottamiseen liittyy mahdolliseen pisaroiden jäämiseen kelan uriin. Ei kai sillä mitään väliä, jos filmi kuitenkin irrotetaan heti kuivausta varten. Jos kela tuntuu likaantuvan, niin tiskikone auttaa...
Vs: Filmin huuhtelu Juu kyllä mäkin oon ihan koko purkin spiraaleineen huuhdellu siinä loppuhuuhtelussa. Tai siis kaatanu ageponia sinne viimeiseen pesuveteen. En näe järkeä siinä että pitkää filmirullaa alkaisi läträämään jossain vesiastiassa. Mulle on sanottu että pitäis jynssätä hammasharjalla spiraalit aina käytön jälkeen, mutta enpä oo sitä tehny. Eiköhän se huuhtelu riitä, tai sit vaikka tarvittaessa toi pesukone. Ainakin tähän asti ovat pysyneet hyvinä, vaikka kerhojen kaapeissa niitä ruskettuneitakin (mutta silti toimivia) näkyy.
Vs: Filmin huuhtelu En nyt jatka tätä aihetta enempää, muutakuin totean että kraanavesissä on eroa. Hesan vesi on siitä parhaasta päästä (Viini Lehden testienkin mukaan !) Olen myös valuttanut kraanavettä niin Pietarissakin (15 min pelkkää ruostetta, ei kirkastunut koskaan!)kuten myös Tallinnassa., Siellä aivan tajuttomat määrät pienelijöitä (Fungus).Filkkojen vaihtoehdot ohjeissa on kaikkia olosuhteita ajatellen tehdyt...
Vs: Filmin huuhtelu Hesan vesi parhaimmasta päästä??? on sitten parantunut melkoisesti sitten edellisen siellä käynnin jälkeen (eilen) ;-) Tai kai se on mihin vertaa, esim. siihen Pietariin... muuhun Suomeen (pl. Nokia verrattuna se on kuin uimahallin vettä joisi.