Vs: Leica palautti kuvausinnon M-sarjassa kompaktisuus ja mittaetsin-identiteetti painavat sen verran, että tuskin isompia okulaareja tai sähköisiä etsimiä nähdään... ne löytyvät muista malleista. Minusta on oleellista M-rungossa on nimenomaan että helokehän ympärillä on tilaa... jotta kehä on näkökentän sisällä eikä ainoastaan rajaa sitä. Auttaa komposition löytämisessä suuresti (ei siis ainoastaan kuvaushetken ennakoimisessa).
Vs: Leica palautti kuvausinnon https://www.rajalacamera.fi/leica-0-5-k ... ssi-m.html"]https://www.rajalacamera.fi/leica-0-5-korjauslinssi-m.html Näistä ei taida tuossa minun tapauksessani taida olla apua?
Vs: Leica palautti kuvausinnon Mulla on nyt M3:ssa Rokkor 40/2.0. On kevyt, laadukas ja näppärä lasi käyttää. DR Summicron on tietysti hyvä, mutta lisää painoa aika paljon. Silmälasien käyttäjänä kuvausala Rokkorilla tullee hieman helokehiä laajemmaksi, mutta ei vissiin ihan reunoille mene.
Vs: Leica palautti kuvausinnon Tota 40mm opiska juttua olen hiukan miettinyt. Olen Rolleilla kuvannu ja siinähän on 40mm. Jotenkin se on jännä. Sellanen cropattu 35 tai laajenntu 50, fiilis. Pitänee harkita tuota millikokoa. Onko se halokehättömänä vaikea arvioida. Tiedä sitten.
Vs: Leica palautti kuvausinnon Tuosta olen kovasti samaa mieltä. Tosin Leica ei ole ainoa, jossa on sopivalla yhdistelmällä hieno mittaetsin. Mulla on pari muutakin mittaetsinkameraa, joista jopa Leica voisi ottaa oppia jossain suhteessa. Toinen on Kodak Retina IIIC ja toinen Minolta AL.
Vs: Leica palautti kuvausinnon En unohtaisi mainita Fujifilm X-Pro2. Ja onhan siellä sitten kiinteäobjektiivinenkin. Kapa
Vs: Leica palautti kuvausinnon Sedät listaa menneet. Kertokaapa sedät kumpaa halokehää toi 40mm käyttää, 35 vai 50?
Vs: Leica palautti kuvausinnon (Fuji kameroissa ei ole MITTAetsimiä... vaan ihan tavallisia etsimiä tai hybridietsimiä...)
Vs: Leica palautti kuvausinnon Jos autofocusjärjestelmä on rakennettu etsimeen, niin eikös se silloin ole mittaetsin?
Vs: Leica palautti kuvausinnon No ei. Mittaetsin on etäisyysmittari ja itsessään manuaalinen (ei siis mitään elektroniikkaa) fokusointijärjestelmä ja sellaisena erityisen tarkka ja toimiva. Mittaetsin ja linssi ovat mekaanisesti yhteen kytketyt. Se on tietysti ihan eri keskustelu mikä toimii missäkin tilanteessa ja kuvaustavassa parhaiten.
Vs: Leica palautti kuvausinnon TStoor:illa Summicron-C 40mm, muistaakseni hän mainitsi että 50mm:n halokehä näkyy sillä.
Vs: Leica palautti kuvausinnon Ei. Olisiko saksalainen niin pöllö, että kiinnittäisi tietyn laitteen toimintaperiaatteetetta kuvaavan nimen sen sata vuotta vanhaan mekaaniseen toteutusratkaisuun? Ei olisi. Jos olisi, olisi autollekin pitänyt keksiä monta uutta nimeä, koska "das Auto" liikkuu Daimler-Benzin ottomoottorille ja esim. sähkömottoorilla kulkevat ovat ihan eri asia.
Vs: Leica palautti kuvausinnon Tietysti sähkömoottoria voi kutsua myös moottoriksi, mutta ei polttomoottoriksi. Mittaetsin käyttää kolmiomittausta. Se on erehtymätön tarkentaja toisin kuin kuvan kontrasteja analysoiva prosessori autofokus-kamerassa.
Vs: Leica palautti kuvausinnon Contax G2 on esimerkki AF RF kamerasta Tuohon 40mm keskusteluun pitää sanoa että se on ehdottomasti lempi polttovälini. Tosin aloitin itse kuvaamisen Olympus 35RC:n kanssa jolloin tuo noin 40mm tuli tutuksi. Valitettavan vähän on tuossa polttovälissä linssejä tarjolla, toisaalta yksi hyvä peittoaa sadat huonot. Perus halokehillä olen huomannut kuvaamisen olevan helpointa käyttäen 35mm kehää, kuvaa vaan vähän "tiukaksi".
Vs: Leica palautti kuvausinnon Mulla on aina leica m4 + summicron mukana töissä, vaikken kuvaisikaan. Nostan sen nimittäin pöydälle ja aina kun työ alkaa painaa ja stressata liikaa, niin vilkaisen leicaani pöydällä ja aina huolet väistyy.
Vs: Leica palautti kuvausinnon Minulla on Leica M6 ja siinä mieluisin Objektiivi Voigtländer Nokton Classic f1.4 40mm
Vs: Leica palautti kuvausinnon Yleensä Leica aina mukana joo, mutta jos niin käy että kamerat pitää jättää kotiin, piilotan Leican varkailta aina varmaan paikkaan ja laitan digihärpäkkeitä (Nikonia yms) varkaille syötiksi, että viekää ne.
Vs: Leica palautti kuvausinnon Eipä tuossa varmaan auta Leicaa on ikävä niin Leica se on hommattava. Nyt pitää vaan keksiä millä sen hommaa vaimolta salassa Joku asioista perillä oleva voisi vielä vinkata että jos haluaa mustan kameran jossa messinki runko niin mikä malli on kaikista halvin tällä hetkellä?
Vs: Leica palautti kuvausinnon (Hyvä strategia on keskittyä näyttävästi hankkimaan vaimolle uutta kameraa. Yhteisiin kuvaushetkiin. Ja siinä samalla ostaa itselleen hieman vanhempi, kulunut, käytetty filmikamera. Leica MP?)