Aivan karseeta Juken ja Jukkiksen synffaamista. Täysin aiheetta. Jukkiksen kuvat ovat hyviä minunkin mielestä. Juke kertoi ettei kaikkia stadin slangin sanoja snaijaa. Mitä sitten. En minäkään Raumalla kaikkia sanoja ymmärrä, mutta ei minulle kukaan siellä sano, että olet moukka ja painu takaisin stadiisi. Juke on tehnyt ansiokasta työtä vuosikausia aloittamansa viikkoteeman parissa. Ei se aihe ole stadin slangin sanoja kaivannut. Niinku yhtenä esimerkkinä Juken ansioista. Jokaisella on varmasti ollut epäonnistumisia elämässään, mutta niiden omien epäonnistumisien kaataminen täysin sivullisten päälle on käsittämätöntä. No, ei tätä somea turhaan moitita. Toivotaan leppoisaa keskustelua Leicasta.
Eikö tämä meidän JPu ole Jari eikä Jorma? Hämmentävää ja loukkaavaa tekstiä JPu:lta joka tapauksessa, enpä olisi uskonut.
[quote="JPu (rivimies)" post_id=859437 time=1510533605 user_id=56] Miksi jaat tällaista sontaa muiden luettavaksi? Jos on kotialbumikamaa, niin miksi et vain pidää päätäsi kiinni ja tyydy siihen paskaan jota saat aikaiseksi? Älä hyvä mies kerjää almuja ja sääliä osaamattomuuteesei muilta kuvaajita, itke vaimosi olkapäätä vasten jos ei tule kuvaa mitä haluat.. [/quote] Hei, toki tyydyn kuvamateriaaliini, jota omilla kyvyilläni ja käytettävissä olevalla ajalla saan aikaiseksi. Sääliä ja hyväksyntää en kerjää, itsetunto on sen verran hyvä. Kummoinen kuvaaja en olekaan, en ole koskaan niin kuvitellutkaan. Isänpäivänä vaimoni kanssa itkimme, normaaleista jossain vaiheessa elämään kaikille kohdattavissa olevien asioiden vuoksi. Edellisten lisäksi havaitsimme kosteusvaurioin, jääkaappi oli hiukkasen etureunasta vuotanut vettä laminaattiin tai korkkilattiaan, millä nimellä sitä nyt kutsuttuisiinkaan. Siitäpä päästäänkin Leicaan. Kun tänään kävelin työpaikalle, ajattelin edellisen päivän murheita, mutta myös elämässä positiivisia asioita, jotta ei mieli menisi vastoinkäymisten takia liian synkäksi. Merkittäväksi nousi ja oikeastaan ensimmäisenä olkalaukussa ollut leicani (jos ihmisiä ei lasketa mukaan ). Se tuottaa minulle iloa ja tällä hetkellä myös vielä sisällä oleva filmi, jossa on kuvia poikani esiintymisestä. Ne jäävät valokuvina pitkäksi aikaa muistoihin elämään. Toinen positiivinen seikka on Vatasen palaaminen foorumille. Katson hyvillä mielin uudestaan hänen tunnelmallisia kuviaan ja luen mielelläni hänen kirjoituksiaan. Hän on ollut minulle on aina ystävällinen: puhelimessa, livenä ja sähköisin välinein tapahtuneessa kommunikoinnissa. Jakanut tietoaan ja osaamistaan pyyteettömästi valokuvaamisesta, tekniikasta, studiokuvaamisesta jne. Toivon hänen viihtyvän pitkään foorumilla ja saavani lukea hänen persoonallisia tekstejään. T Jukka
Nostan peukkua Jpulle, oli sitten Jorma tai Jari Puranen. Kummatkin täällä tuntemattomia hemppoja. Kiva että saa purkaa paineita. Älkää nyt tuosta sille bannia antako. Ite olen stadissa asunnu siinä Salven viereisessä korttelissa. Kerkesin tutustua sinä aikana sen alueen juoppoihin aika hyvin. Jotku niistä Kalleloiksikin itseään kehui jne. Täällä uskovaisten maakunnassa on paljon rauhallisempaa kun siellä. Hyvä ettei slangi tartu muuta kun daisareiden kautta, jos sitä niiden kantajakaan osaa.
Paineiden purkaminen toisia ihmisiä tahallisesti loukkaamalla ei ainakaan minun silmissäni ole yhtään kiva juttu.
Moi, Kuvassa hyvät kontrastit. Onko otettu filmille, ja onko mitenkään terävöitetty käsittelemällä? Millä laitteella kuvattu? Mitkä valotus- ja aukkoarvot ja ISO-arvo? Terv. cludor
Kiva että poika soitti isälleen. No muutenhan tässä jutussa oli taas sellaista lapinlisää, että oksat pois. Oikeastaan näitä lukiessa oikein tuntee, kun se mopo alkaa keulimaan ja reaalimaailma menettää jälleen kerran merkityksensä. Hyvä juttu ei totuutta kaipaa, tietenkään. Esmes jonkun niistä Tuukan useista levyistä voi joku varmaan jostakin kaivaa?
Google antoi jotain. https://tuukkavatanen.bandcamp.com/ https://www.youtube.com/watch?v=cPlp2yZM7cM Onko tässä Kameralaukkumies Vatasta vastaan? https://www.youtube.com/watch?v=34kqFvy2jWw
Olisiko jo syytä palata keskusteluihin Leicoista, nyt ollaan jo pahasti sivuraiteilla? Näitä kirjoituksia/avauksia ei oikein jaksaisi enää uudessa Kameralaukussa seurata.
Mulla on paha aavistus että tämä vielä riistäytyy käsistä. Keskustelu valokuvauksesta tänne, muu skeida muualle. Eikä tämä ollut uuden Kameralaukun linjaveto?
Taisi olla sun oma. Itse ymmärsin ettei heitä siellä jossain kiinnosta - kunhan ei käydä heidän rasitteeksi jatkuvilla toiveilla ja valituksilla. Miksipä muuten kehityskeskustelukin on poistettu ja DIY sellainen lukossa.
Tässä säikeessä ei ole varmaan vuoteen kukaan edes ole lisännyt tuoreita filmille otettuja leicakuvia, enempi tämä on epämääräisen fiilistelyn ja niiden omien pierujen haistelua ollut. Kuvistakin suurin osa on jotain tuotekuvia kameroista, tai sitten käsittämättömän huonolaatuisia skanneja mitälie jostain crossikehityksestä vuodelta 1973. Hauskaahan tätä on seurata, en kiellä, mutta ei anna kyllä kovin hyvää kuvaa leicalla filmikuvaavien tyyppien nykytarjonnasta.
Taisi jo käydä niin, sinullakin hetken mopo hyökkäili, myönsit sentään kuin mies. Muuten olen samaa mieltä kanssasi...
No niin, tuleehan sieltäkin järkevää havaintoa. Se on kai ikävää paljastaa, että myötähäpeää on tämänkin ketjun alusta asti päässyt aika paljon tuntemaan. Sitten taas myöhemmin noita katsellen, ihan kivaa ja viihdyttävää se on ollut myös. Keniltä haluaisin kysyä, missä kohtaa ensimmäistä kertaa laittaisit peukun alas tässä säikeessä ja missä ylös. On kai ihan helppoa sanoa minkälaiset postaukset ja osallistuminen on suotavaa ja oikein. (ret.)