Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Filmileica palautti kuvausinnon

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana Jukkis71, 16 Huhtikuu 2015.

1. Seppo R

Seppo R Well-Known Member

3 119
    1 990
    113
    Eipä ole tainnut Leican merkki komeilla Minoxin kamerassa. Kolme niitä ollut ja pari vielä jäljellä, enkä moista Leica merkkiä niissä nähnyt. :))

Liitetyt tiedostot:

2. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113
    Mun naispuolinen kolleega sanoo usein jos joku itkee jostain: ”Tee itse paremmin!”

3. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    748
    113
    [quote="Seppo R" post_id=859288 time=1510427584 user_id=17123]

Eipä ole tainnut Leican merkki komeilla Minoxin kamerassa.
    [/quote]

Juke laittoi jopa linkin sellaisen kuvaan edellä. Se kamera on miniatyyri M3 samanmoisin kaiverruksin päällä.

ed. Siis tuo...

4. J.A.K.

J.A.K. Active Member

2 581
    22
    38
    Noissa miniatyyrikoristeiissa oli Leica merkit vaikka niiden takana oli ilmeisesti Minox. Nyt uusista versioista logot on poissa.

5. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113
    Fiksu pointti. Myönnän - totta. Hyvä että keskustellaan kuvista!

6. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63

Viimeksi muokattu: 21 Maaliskuu 2019
  7. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113

8. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113
    Älä nyt. Pientä haastetta meille itse kullekin!

9. Seppo R

Seppo R Well-Known Member

3 119
    1 990
    113
    Juke laittoi jopa linkin sellaisen kuvaan edellä. Se kamera on miniatyyri M3 samanmoisin kaiverruksin päällä.

ed. Siis tuo...
    [/quote]
    Joo, itse asiassa olen moisen ohimennen kuvissa nähnytkin. Pidin sitä pelkästään koristeena.
    Filmille kuvaavista kameroista kai Minox tunnetaan. No , tietysti niistä spykameroista. Sellainenkin joskus oli, mutta ei sillä mitään kuvia saanut aikaiseksi.
    Aikoinaan Minox 35 kameroita tuli käytettyä ja etenkin diat kuvasin usein Minoxilla. Etenkin ulkona ja maastossa. Oli värit paikoillaan. Niinku.

10. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 682
    545
    113
    Ei väkisin, tyhjästä on paha nyhjästä. Kommentoin valokuvia, en henkilöä. Edelleen allekirjoitan kommenttini noista kuvista. Kyllä filmillekin saa sävyjä, jos miettii miten valottaa ja kehittää.
    Olemme eri mieltä ilmaisusta, sallittakoon se meille. Keskusteluakaan ei saa aikaiseksi, jos ollaan kaikesta, ja aina samaa mieltä.

Kapa

11. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63
    Nyt muistin itse. Se oli Minoxin M3 Leica digikopio 5Mpix kamera.

http://www.jamesbondlifestyle.com/sites/default/files/styles/fancybox_popup/public/images/product/sg010-minox-leica-m3-side.jpg?itok=-usSPuMu
    [/quote]
    Sitä on aika vaikea ajatella kopioksi - ja vaikea ajatella, että kukaan kuvittelisi sen olevan hyvä digikamera (varsinkaan jotain 10 vuotta sitten).
    Se ei myöskään ole koskaan ollut halpa, vaan euroaikana aina reilut 200 euroa.

Liitetyt tiedostot:

12. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113
    Eri mieltä voidaan olla, hyvä niin, ja pelkästään kuvista puhutaan. Mutta jos oma silmä paikan päällä näkee pelkästään mustaa ja valkoista, pitääkö sitten väkisin tunkea kuviin harmaata? Nyt puhun siis Sarek-kuvistani.

13. J.A.K.

J.A.K. Active Member

2 581
    22
    38
    Tässäkin on dilemma. Harvoin kuvan katsoja on ollut mukana kuvaustilanteessa. Arvio kuvasta tehdään sen mukaan mitä nähzään kuvaa katsdtaessa.

14. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113
    Samaa mieltä, mutta keneltäkän ei ole vielä mopo karannut käsistä. Ja keskustelu sataprosenttisesti valokuvauksesta. Lisää keskustelua vaan muihinkin ketjuihin niin foorumi tokenee!

15. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113
    Ehkä kuvaajankin näkemystä pitäisi kunnioittaa? Sarekin maisemia olen sentään omin silmin nähnyt jo aika monta kertaa. Voin vahvistaa että ovat hyvin mustavalkoiset. Taivaassa on harmaasävyjä, mutta en ole niitä muualta poistanut. Tämä tästä, ei kuulu tähän Leicaketjuun, pahoittelut.

16. Mirrored

23 779
    748
    113
    Jaa tämäkö on mitä on toivottu? En voi ymmärtää, että puuttuu alue missä puhua erilaisista valokuvauksen ilmiöistä. Vaikkapa lehtikuvista. Ei kuvat ja galleriaa kannata sellaiselle uhrata, mkoska se on pysynyt hyvin asiallisena ja hyvin rajattuna vuosia. Tuskin sentään tämä ratkaisu on mielestäsi asiallinen: https://www.kameralaukku.com/tutoriaalit-ja-diytsitee-se-itse-f19/muut-valokuvaukseen-liittyvat-asiat-t125534

(Pohjustava keskustelu on tässä. https://www.kameralaukku.com/tutoriaalit-ja-diytsitee-se-itse-f19/uudistuksistafoorumilla-t125360 Älytöntä että se lukittiin. Tässä sitä nyt ollaan, jutut leviävät ja pulpahtelevat siellä sun täällä.

17. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113
    No mutta sen kun lisäät mieleisesi lehtikuvat-ketjun? Varmasti foorumi vielä hakee uutta muotoaan, mutta uskon että suunta on oikea.

18. Mirrored

23 779
    748
    113
    Ei se kuulu digikuviin eikä mielestäni kuviin ja gallerioihin. Eikä varsinkaan DIY osastolle.
    Kyse on myös siitä ettei foorumi kehity (eikä hae muotoaan kuten sanot) ilman näkemyksellistä kehittämistä. Sellaiseen ei kuulu kehityskeskustelun sulkeminen.

Vaikka nyt lehtikuvauksellekin löytyisi taas jokin sopiva alue, entäpä sitten se seuraava aihe. Aluejako ei vaan nyt toimi ja se pitäisi funtsia uusiksi. Alueita saattaa olla liikkaa mutta silti tärkeätä puuttuu.

19. JPu

JPu Well-Known Member

5 455
    201
    63
    Älä ihmeessä, olen ihan varma, että sinun sanomaasi ja kertomaasi halutaan kuula.
    Yritin vain omalla vajavaisella tavallani kertoa, että muuttamalla ihan vähän toimintaa kaikki menee paljon paremmin. Älä kommentoi muiden tekemisiä tai tyyliä ellei joku kysy neuvoa, mutta anna sitä osaamista jota sinulla on, vuosien kokemusta kuvaajana.

Itseäni kiinnostaisi myös se kun kuvaajana selvityminen ei enää tuonut leipää pöytään maailman muuttuessa ja kuvan hinnan laskiessa alle selviytymisen. Itse tulin kuvia myyvien ammattijoukkoon vasta silloin, eikä taistelu kuvien hinnoittelusta ole ollut/ole helppo edelleenkään, sillä ei enää elä niin pienessä maassa kuin Suomi.

20. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113
    Itse ymmärrän täysin jyrkän linjavedon jossa kaikki yleiset keskustelut karsittiin kerralla pois, en minäkään jaksaisi perkaa mitä kuuluu mihinkin. Muutamia fiksuja ketjuja menivät pesuveden kanssa, ehkä joskus palatetaan, ehkä ei. Kokonaisuus on kuitenkin selvästi plussan puolella nykyään. Harmi vaan että niin moni mode lähti samalla.