Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Filmileica palautti kuvausinnon

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana Jukkis71, 16 Huhtikuu 2015.

1. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113

Mjaa, jos nyt oikein käsitän, vastauksessa 471 on aiemmin kirjoittamaasi googlen kautta valmiina linkkinä. Googlesta saa myös välimuistista sivun kerrallaan ajatellen tuita källiä mitä täällä juuri tehtiin että poistettiin Yleinen keskustelu.

edit. No eipä onnistukaan välimuisti noihin! Perkele minkä tekivät. Hästag Pilattu Kameralaukku https://www.kameralaukku.com/tutoriaalit-ja-diytsitee-se-itse-f19/uudistuksistafoorumilla-t125360

Liitetyt tiedostot:

• MP302.gif
      MP302.gif
      Tiedostokoko:
      51,3 KB
      Katsottu:
      318
  2. Seppo R

Seppo R Well-Known Member

3 239
    2 117
    113
    Mielenkiintoisia vaihtoehtoja.
    Kiitos !
    :)

3. Mirrored

23 779
    749
    113
    Oooooo! Kyllä nyt on mainostus hallinnassa.

4. Seppo R

3 239
    2 117
    113
    Kysympä nyt taas .
    Onko Leica M 4-2 tai Leica Mp made in canada syystä Leica m4 huonompia vai löytyykö jotain konkreettistakin katu-uskottavuuden huonommuuteen.

5. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113
    [quote="Seppo R" post_id=858846 time=1510148116 user_id=17123]
    Kysympä nyt taas .
    Onko Leica M 4-2 tai Leica Mp made in canada syystä Leica m4 huonompia vai löytyykö jotain konkreettistakin katu-uskottavuuden huonommuuteen.
    [/quote]

Se M4-P mikä minulla oli jonkin aikaa, oli tosi hyvä. Erittäin pehmeä laukaisu. Ei muutenkaan hävinnyt piirun verran muihin malleihin mitä minulla on ollut (M6, M6TTL ja M4). Kamera pysyi onneksi tuttavapiirissä, myin sillä ehdolla että voin lunastaa takaisin mikäli hän haluaa päästä siitä jossain vaiheessa eroon. En tosin usko että näin tulee käymään, erittäin hieno kokonaisuus Tom Abrahamssonin (RIP) Rapdwinderilla ja Summiluxilla, nekin molemmat valmistettu Canadassa!

6. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113
    Joo, uusi MP ei syö IXMOO-filmikasetteja, joten voiko sitä edes kutsua aidoksi Leicaksi?

7. Seppo R

3 239
    2 117
    113
    Kiitos vastauksista.
    Jankkaan kuitenkin vielä. Miten se halvempi tuotantotekniikka näkyy käytössä, useimmin verstaalla vai toiminnan puutteelisuudessa. Katu-uskottavuus on tietenkin asia erikseen.
    Kiertelen tätä Leica asiaa mielessäni, kun Keni osasi innostavasti kertoa kuvauksesta ilman valotusmittaria. Toki sitä menetelmää voi harjoittaa ilman Leicaakin, mutta luontevasti se Leica siihen liittyy.

8. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113
    [quote="Seppo R" post_id=858852 time=1510149479 user_id=17123]
    Kiitos vastauksista.
    Jankkaan kuitenkin vielä. Miten se halvempi tuotantotekniikka näkyy käytössä, useimmin verstaalla vai toiminnan puutteelisuudessa. Katu-uskottavuus on tietenkin asia erikseen.
    Kiertelen tätä Leica asiaa mielessäni, kun Keni osasi innostavasti kertoa kuvauksesta ilman valotusmittaria. Toki sitä menetelmää voi harjoittaa ilman Leicaakin, mutta luontevasti se Leica siihen liittyy.
    [/quote]

Mun mielestäni ei eroa mitenkään. Näyttää ja tuntuu ihan samalta kun Saksassa valmistetut Leicat. M4-P:tä ei todellakaan tarvitse hävetä, se on ihan aito Leica.
    Kiva jos innostuit!

EDIT: Lisäsin kuvan M4-P:stä, silloin kun se vielä oli minun.

Liitetyt tiedostot:

9. Seppo R

3 239
    2 117
    113
    Lueskelen parhaillaan lähettämääsi linkkiä.
    Paljonhan siinä on asiaa Leicoista. mm. tämän kyseisen malli rungon pintakäsittelystä. Ymmärsin kuitenkin Kenin olleen tyytyväinen kameran tekniikkaan.

10. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63
    Tuppaa ne Canadan Leicat olemaan hiukan edullisempia kun Saksan mallit. Ite ostin sen kalliiman Saksan mallin. Olisin Canadan mallin saanut mutta en tykännyt siitä yläkannessa olevasta tekstistä.

11. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113
    Jostain se hintaero tietysti tulee. Minusta ihan fiksu veto olisi ostaa hieman edullisempi runko ja satsata enemmän paukkuja objektiiviin. Ja toistan että mun M4-P:ssä ei ollut mitään vikaa. Kelpasihan sama malli sinullekin Jukka pitkään. Ja kesti vaikka et sitä kovin hellävaraisesti käsitellyt.

12. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113
    Joo juuri tuollaisena sen muistan. Ja sen että surutta porasit reikiä runkoon ja ruuvasit tuon tuen kiinni. Ajatuskin hirvittää! Mutta anna hyvien tarinoiden tulla vaan, itse muistan ne kyllä, mutta täällä on varmasti moni joka ei ole niitä kuullut tai löytänyt ne ikivanhoista ketjuista.

13. TStoor

TStoor Well-Known Member

3 174
    76
    48
    Keni, nykyään M4-P on tämän näköinen. Kaikki muu Canadaa paitsi vastis ja puupala. Ja filmiä palaa...

https://www.instagram.com/p/BTWwB0hhXVI/

14. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113
    Ehdottomasti erittäin hieno ja katu-uskottava paketti!

15. Mirrored

23 779
    749
    113
    M6 on kuitenkin muuten samassa sarjassa kuin edeltäneet kanadanmallit. Soivia pelejä, mutta ei enää sitä vanhaa 'kulta-aikaa'. Tuolta nämäkin selviää: https://www.cameraquest.com/mguide.htm

-----------------------------------

Muistelisin että ekoissa M4-2 malleissa oli messinkikuoret.

16. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113
    Tuosta se M-Leican dna löytyy.

17. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Juuri tuossa.

18. keegan

keegan Well-Known Member

8 628
    1 536
    113
    Kyllä te Leica-miehet olette herttaisia. Oikeasti, positiivisessa mielessä ja ollenkaan vinoilematta. Ystävällinen hymy kasvoilla ja kiinnostuneenakin olen näitä lukenut.

19. keegan

keegan Well-Known Member

8 628
    1 536
    113
    Minulle ei tule yhtään kateellinen olo eikä Jehovan-todistajat-olo. Oikeastaan vaan hyvä mieli siitä, että ovat löytäneet hyvän jutun joka ei ole keneltäkään pois ja pystyvät hyvässä hengessä jakamaan (ja haluavat jakaa) sitä.

20. Olli Knuuttila

Olli Knuuttila Well-Known Member

3 218
    405
    83
    Kyllä veljet ainakin kiitettävästi jaksaa todistaa, ja ilman pienintäkään epäilyksen häivää. Tässäkin jo 27 sivua, eikä edes hidastumista näy. Sitä voi jo kutsua harrastuneisuudeksi jos ei halua hartaudeksi kutsua...