Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Filmileica palautti kuvausinnon

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana Jukkis71, 16 Huhtikuu 2015.

1. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 413
    1 065
    113
    Vs: Leica palautti kuvausinnon

Älähän Juke nyt hermostu, itsellä on Contax T nallipyssy ja muitakin.Tottakai ne on omassa tarkoituksessa mainioita, vaikkapa kadulla. En ala nyt vääntämään, pusuja sulle.

2. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Senkin hommppeli.

3. lunnifer

lunnifer Member

930
    12
    18

Hieno homma et nosti intoa. Mä hankin M6:sen joku vuosi sitten, en nostaakseni kuvaushaluja ja itsetuntoa, vaan puhtaasti esteettisistä syistä. Hieno kamera, mukava käyttää ja tulihan sillä joku rulla kuvattuakin. Hankintasyyn perusteella kameran olis voinut säilyttää, mutta luovuin siitä viime kesänä, kun jäi vaille käyttöä. Kyllä se taitaa digi olla korvannut kinon tyystin mun kohdalla.

Vähenemään päin on sellaisten mainoskuvien tekeminen kuvaamalla, jotka aiemmin kuvattiin isolla formaatilla. Siis puhtaat esinekuvat.

4. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38

Talvella oli tosiaan aika hiljaista kuvaaminen, mutta johtui varmaan myös itse talvesta: olen synkkien kuvien ystävä, mutta ei sitä aina jaksa ja synkkyydellekin pitää olla kunnon synkkyys, ei pelkästään lattean synkkää.

Itselle tuo Mersu on o... ei kun Hasselblad oli hyvä veto, vaikka talous ei olekaan ollut näin kuralla pitkään aikaan. Se on vaan jotenkin kivemman sujuvampi. Olihan mulla se Arax mutta se ei vaan ollut tarpeeksi tyylikäs tai "smooth". En vaan luottanut siihen. Toki rollikkakin on riittänyt hyvin laatuun.

Itse en ole oikein nallipyssyillä onnistunut niin kuin haluais. Mutta voi olla että se on vain kameroiden tai objektiivien vika. Ne ei oikein tukenut mun herkästi herpaantuvaa keskittymistä. Toki tilttiadapterin kanssa saa sumennettua kivasti epäolennaisuuksia, saa tehtyä hipstaa.

5. Vs: Leica palautti kuvausinnon

Itse en valokuvaa kameroiden takia, vaan päinvastoin. En myöskään koe mitään mynti-intoa tai huonoa omaatuntoa vaikkei kuvausintoa olisikaan, enkä hanki kamaa saadakseni jotain kipinää johonkin. No, l'änsimainen peri...kulttuurimme on kyllä paljolti kulutusyhteiskunta, jossa asioilla on muita linkkejä kuin kuvittelisi. Joku saattaa alkaa soittaa kitaraa saadakseen naisia, tai ostaa auton smasta syystä. Mainostajat tietävät että nämä ovat hyviä yhdistettäviä: auto ja seksuaalinen vetovoima. Itse kun en koskaan katso millainen kuski vastaantulevassa autossa on sisällä, en pääse tähän kiinni, mutta ehkä se toimii.

6. markku55

markku55 Active Member

Faijan Ljubiteljilla kuvasin mielestäni hienoja kuvia, ja faijan jo meidän lapsuudessa ottamat kuvat on edelleen todella hienoja, siis myös teknisesti, vaikka faija ei koskaan kehittänyt itse mitään - ehkä hyvä niin, valokuvausliikkeet tuntuivat silloin osaavan asiansa.
    Eli ei venäläinen kamera välttis ole huono ja aliarvostettava vaikka halpa onkin ;)

7. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63

En ole Leicalla koskaan kuvannut, toisenmerkkisellä mittaetsimellä kyllä, parillakin eri merkkisellä. Mä en vaan osaa sitä, ehkä olen paukuttanut liikaa näillä pielillisillä, niin se ei vaan luonnistu.

Nykyisin aina vain vähemmän kinokokoa, hasselinkin myin taas pois, enemmän tuli kuvattua Rolleiflexillä, sen voisin joskus vaihtaa 2,8 versioon.

On mulla noita kinorunkoja kaksikin kappaletta, tai kolme, jos luetaan se yksi pikkuinen Kodak Retina 1c, mutta ei ole silläkään tullut kuvattua muutamaan vuoteen. Kahta muuta en ole koskaan ulkoiluttanutkaan, saattaa olla etten koskaan ulkoilutakkaan. Aika menee noiden märkälevyjen kanssa pulatessa ja niissä on vielä paljon opittavaa.

8. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Puhuu hän jolla on ties minkälaista uutta laitetta ja vaihtuu kaffikoneet ja ties mitä uusiin. Sähän oot ihan pelle.

9. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 272
    47
    48

Onks kaikki ihan OK Juke?

10. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

No lueppa tuo kuikeron kirjoitus. Siinähän on niin paljon ristiriitaa sen omiin toimiinsa nähden että pitää olla pellehermannikoulusta juuri tullut että voi tuollaista kirjoittaa.

Asenteet ja jonkinlainen tavoite on jotakin muuta kun oikeesti on.

Ne on aitoja ja todellsia ihmisiä jotka tunnustaa että jostakin välineestä voi saada iteleen mielihyvää. Se ei tarkoita etteikö samainen henkilö voisi saada mielihyvää siitä että tänään on muuten vaan pirun hieno päivä ja voi nauttia olemassa olemisestaan ilman minkäänlaisen välineen tuomaa tunnetta.

Yksi vanha uskovainen mies elää todella alkeellisissa oloissa ja lahjoittaa kaikki saamansa rahat hyväntekeväisyyteen. Hän ei omista kun vaatteet. Hän on onnellisin mies jonka olen koskaan nähnyt.

Miksi sahe tämä sinua kiinnosti niin että piti oikein kysellä, vai etkö ymmärtänyt lukemaasi?

11. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 272
    47
    48

Erimielisyys jostain asioista on yksi asia, toisten nimittely toinen.

12. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38

Jep. Tuo Juken kommentti olisi mennyt hyvänä ironiana ilman nimittelyyn sortumista.

13. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 413
    1 065
    113

Kyllä...Juke menit liian pitkälle. Rangastuksena lähetän pusuja.

14. Teemu Laine

Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

4 725
    125
    63

Juke vois kyllä mennä tällä kierroksella vähän itseensä ja miettiä että oliko tämä viesti nyt ihan asiallinen:

Seuraavasta kerrasta tulee sit jotain muutakin kuin pelkkä huomautus. Jos on valittamista, niin yv:llä tavoittaa.

15. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

No olipa kamala nimittely. Varmaan kohde henkilö joutuu menemään terapiaan. Jotakin sarkasmi vittuilua sallitaan mutta jos sanoo suoraan se on pahasta.

Minusta Keni sanoi toisaalla aika hyvin ja liittynee tähänkin aiheeseen.

Kimosta on tullu täysin h...eipä sanotakkaan ettei mene taas nimittelyksi...

...meidän äiti on isompi kun teidän äiti....

Ootte te kanssa sitten lapsellisia. Joku heittää typerän kommentin ja sitä sanoo pelleksi niin ollaan sormea heristelemässä. halmukin jota pidin sentäs asiallisena. HAME KANSAA KAIKKI SORMENSA HERISTELIJÄT.

16. Teemu Laine

Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

4 725
    125
    63

Pistetään sit ennakkomoderoitavaksi. Etpä voi väittää ettenkö olisi tästä varoittanut.

17. Pelari

Pelari Active Member

948
    63
    28

Mulla on tuossa hyllyssä vierekkäin Leica M3 ja Nikon F3HP.

Jotenkin tuo Leica on innostavamman näköinen, ei maha mittään.

18. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 413
    1 065
    113

Halmua on turha moittia, ei varmasti ollut loukkaavaa. Meikäläisen "ihastumineen "pusuineen on kieltämättä homahtavaa. Toku en ole varma pääseekö Juke vastaamaan mutta näillä mennään.

19. JLN

JLN Active Member

4 099
    0
    36

Mä oon kimo mukana, mennään pohjanmaalle Jukelle saunomaan, ihan vaan kokeilumielellä...

20. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

No niin, nytten on filmi kehitetty, jospa illalla pääsisi skannaamaan.
    Ja uusi filmi ladattu kameraan.
    Nyt kuitenkin poikien kanssa uimahalliin ja sieltä tullessa sitten filmit negataskuihin.

21. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 413
    1 065
    113

Hieno homma, itse rullan täyteen saaminen  on  hieno  saavutus.