Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Filmileica palautti kuvausinnon

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana Jukkis71, 16 Huhtikuu 2015.

1. Olli Knuuttila

Olli Knuuttila Well-Known Member

3 218
    405
    83
    Re: Leica palautti kuvausinnon

Tottakai kamera voi olla merkittävä asia kameraharrastuksessa. Valokuvausharrastuksessa taas sitten valokuva...

2. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Kameraharrastus pelasti valokuvausharrastuksen.

3. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Mulla on nahkainen kaulahihna, ei onneksi kovin helpolla putoa.

4. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 413
    1 065
    113

Hyvin todettu :)

5. No niin pääsi käymään, että leica palautti myös oman intoni!
    Tuskallinen pohdinta etsinten ja ominaisuuksien maailmassa vei pienen ja tyhjän kukkaroni M4-P:n äärelle. Monet hylkäävät sen oikeista leicoista koska Canada, mutta koska en halunnut yhtään paristoa ja halusin 28mm etsimen niin vaihtoehtoja oli vähän. Toki paristo löytyy leicameter mr-4:stä, mutta senkin ainut funktio oli tuoda isompi suljinaikarulla. M6 TTL olisi myös tarjonnut tuon isomman rullan,mutta en voinut perustella itselleni isompaa hintaa.

Koska köyhyys puhui niin lasiksi otin voikun 35mm f/1.4 classikin. 28mm elmarit jäi odottamaan palautuksista jäävää osuutta.

Nyt sitten intoutuneena rodinalit hyllyssä odottaa että ensimmäinen rulla täyttyy! Hurjat kolme ruutua jo kuvattu tälle viikonlopulle trixiä, ehkäpä jouluksi saa siis kuvatkin vedostettua ;)

6. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Hienoa!
    Mullakin koko ajan selkiintyy Leican merkitys. Näennäisesti yksinkertainen vehje, jolla kuvatessa ei kameraa tule eikä tarvitse juuri ajatella.

7. mkoskenn

mkoskenn Member

44
    1
    8
    Mulla on Epsonin V 750 Pro skanneri, M6 ja Summicron 50mm f 2. Hienosti pelittää, myös SilverFast poistaa pölyt ihan hyvin.

Motto: Ilman valoa ei ole valokuviakaan!

8. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

On hieno kombinaatio,onnittelut!

9. pmu

pmu Well-Known Member

2 052
    44
    48

[/QUOTE]

Valokuvausharrastuksessa voi olla kyllä muutakin merkittävää kuin vain se lopputuotos. Jos suunnittelee esim. kuvausreissun ulkopaikkakunnalle, niin äkkiseltään tulee kokonaisuudesta mieleen kymmenen tärkeämpääkin ja mielenkiintoisempaa asiaa kuin vain se valokuva. Mukava kuvausreissu voi olla erittäin palkitseva vaikkei yhtään hyvää kuvaa olis tarttunutkaan mukaan.

10. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63
    Useasti juuri se Leica laittaa minun liikkeelle. Voisin sanoa että "Leica palautti terveyteni"

11. Olli Knuuttila

Olli Knuuttila Well-Known Member

3 218
    405
    83
    Miksei joo, onhan retkeily mukava harrastus. Valokuvauksen kanssa vaan hyvin vähän tekemistä, jos siinä on kymmenen muuta tärkeämpää ja mielenkiintoisempaa aspektia eikä yhtään kuvaakaan tullut...

12. pmu

pmu Well-Known Member

2 052
    44
    48
    Ei se matka vaan päämäärä. Vai miten se meni.

13. tarsa

tarsa Member

78
    0
    6
    Vaikka tuo M4-P on virkistänyt mieltäni ja saanut taas kuvaamaan hieman enemmän, niin silti iski jonkinlainen kevätmasennus kuvausten suhteen..

Lääkkeeksi otin hetken internettiä, muutaman rullan Foman filmiä ja fujin GSW690ii kameran. Jos nyt innostuisi lisää, varsinkin maisemiin tuo 6x9 65mm lasi houkuttaa. Ja etsimestä on kiva katsella vaikkei kuvaa aio ottaakkaan

14. keegan

keegan Well-Known Member

8 541
    1 456
    113
    "Leben und leben lassen."
    Eiköhän kaikki täällä tiedä eri formaattien plussat ja miinukset. Itse kukin kuvaa itselleen ja missiolleen soveliaalla formaatilla ja kalustolla. Turha riidellä asiasta jossa ei itse asiassa ole mitään riidan aihetta.

15. helu

helu Active Member

694
    34
    28
    Itse asiassa ei ole mitään riitaakaan...silti rolleiflex kiinnostaisi vai tyytyisikö rolleicordiin...?

16. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38
    Itse tykkäsin enemmän mun Rolleicord V:stä kuin nykyisesti Rolleiflex F 3.5:stä. Oli kevyempi ja huolettomampi. Ja kummallakin tuli hyviä kuvia. Älä unohda hienoja Yachicoita.

17. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38
    Harmi kun kinoon koskin, kun jotenkin jumiutu harrastus. Vai tarkoittaako että multa puuttuu leica?

18. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 413
    1 065
    113
    Itsekkin mietin tuota Rolleicord vs Rolleiflex asetelmaa. Omistin Rolleiflex 3,5 F:n ja Rolleicordin ( en muista mallia) . En kyllä oikein erottanut kuvanlaadussa eroja :)

19. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38
    Rolleicord V:ssä sai kätevästi arvot pelkän Valoisuusarvon mukaan (nyt unohtui mikä se oli, LV?) vähän kuin Hasselbladissa.

20. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Kävin juuri kehittämässä Leilcalla kuvatun 1600 mukaan valotetun trixin.
    Kun luupilla tihrusti, niin kyllä alkoi kuvausinto taas kasvaa.
    Tuli mieleen, josko möisi kaikki digit pois ja hommaisi plustekin 120 skannerin....

21. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 413
    1 065
    113
    kerro Jukkis se lasi millä kuvasit , leica on vain filminkantoväline kuten muutkin ;) Mutta ymmärrän rakkauden mekaniseen varmuuteen ja hienoon kameraan.