Vs: Leica palautti kuvausinnon Juu itse en ainakaan omiin taitoihin luota niin paljoa että täysin ilman mittaria voisin elää. Oli se sitten kameran päällä erillisenä tai etsimessä ledeinä täytyy sellainen ainakin itsellä olla. Kädessä pidettävä mittari tai puhelin ei ainakaan omaan makuun ole se paras vaihtoehto.
Vs: Leica palautti kuvausinnon On ihan mukava arvioida onko nyt neljäsatasella 125/8 keli vai... Jos pidän pikku Twinmate L-208 mittaria mukana, niin yllättävän usein näyttää samaa kuin arvioimalla.
Vs: Leica palautti kuvausinnon Joskus tulee pohdittua, montako kertaa pitää suomalaisen kesäpäivän valo mitata, ennen kuin tietää, mikä se on. Riittääkö 10? Jos ei, niin 100? Enemmän?
Vs: Leica palautti kuvausinnon Kun yritin ilman mittaria kuvailla tarkistelin sitten kuitenkin valotuksia kännykän mittarista jos ei muuta ollut. Sen vuoksi mä tulinkin siihen tulokseen että parempi sitten mittarin kanssa jos ei voi luottaa itseensä. Jos ottaa ilman mittaria niin ei silloin pidä mitään tarkistella. Puritaaninen menettely katoaa mittarin tarkistuksilla.
Vs: Leica palautti kuvausinnon Makuja on monia. Mulle uusinkin Leicameter -versio edustaa vanhentunutta elektroniikkaa enkä ole nostalgiamielessäkään niin vanhoista kiinnostunut. Ulkonäkö sillä runko-mittariyhdistelmällä tuo mieleen 50-luvun. Leicameter jättää myös ikävät kulumat kameran päälle kaiverrusten kohdalle. http://www.ebay.de/itm/351678680626 Siinä on kai myöhäinen M4, vai milloin se Leica 50 vuotta juhli? Isommat määrät M4:ää tehtiin Wetzlarissa ennen M5:n tuotantoa. M6:n mittari on turhan kirkas hämärässä. Siinä on myös monien kritisoima helokehäsekamelska kuten oli jo edeltäjässä M4-P:ssä. Vaan onhan Leican käyttäjät sopeutuvaa porukkaa pikku puutteille. Jopa suosikkipolttoväli saattaa muuttua etsimen takia kuten kuulimme. https://www.cameraquest.com/mtype.htm ed. Leica täytti 50 vuotta 1975. http://www.leicashop.com/vintage_en/leica/leica-m-cameras/m4-50-years.html Tämmöinen kirjakin on olemassa: Leica Illustrated Guide 1925-1975 50 Years by James Lager
Vs: Leica palautti kuvausinnon Oletkohan lukenut tätä ketjua ihan väärin? Mä en tuommoista väitettä löytänyt.
Vs: Leica palautti kuvausinnon Ostin punaista Sugrua. Jospa pyöräyttäisin siitä pikkupalleron Optisella- ja elektronisella etsimellä varustetun kamerani etulevyyn? Palautuisiko kuvausintoni edes 58 prosenttisesti? Kapa
Vs: Leica palautti kuvausinnon Olisit koettanut laittaa punaisen pallon niihin Nikoneihin, olis voinut olla yllättävän kevyt ottaa mukaan...
Vs: Leica palautti kuvausinnon Ei löytynyt niissä kohtaa, joka olisi visuaalisesti miellyttänyt. Kapa
Vs: Leica palautti kuvausinnon Viesti 158. Muistin sen vain silloin luettuna, kun se laitettiin. Siinä on kuitenkin näköjään määre paljolti. Joten en mielestäni kovin väärin lukenut. Perässä kompataan ja Tapiolasta tuli jatkoksi viesti, joka jäi mieleeni samoin rehellisenä. 162. Onneksi voidaan nykyään huomata ääneenkin ilman hirveätä vastalausemyrskyä ettei se Leican etsin olekaan ihan moitteeton.
Vs: Leica palautti kuvausinnon Ole vaan tyytyväinen nykyleicaas Pro kakkoseen. Sehän on saman kokoinenkin kuin M. En ihan usko että Leican suosion takana olisi punainen pallero. Sitä käytettiin joissain tuotteissa kyllä. Mulla on etsinmodifioitu M6TTL. http://www.kameralaukku.com/portal/index.php/topic,63502.0.html ed. Niin siitä valotusmittarista vielä. Erillinen mittari on melkeinpä paras fiilikseltään ja samoin käyttökokemukseltaan. M4:ää hieman tässä taas kaipaa. (Mutta varsinkin pimiöfiiliksiä, joita ennen ei kannata kuvata filmille yhtään mitään lisää.) ed2. Siinä erillisessä mittarissa on sekin puoli, että kun rupeaa tuntumaan siltä että taas on nämä valotusarvot, tietenkin, voi sen jättää taskuun ottamatta esiin. Etsimessä oleva mittari taas on omiaan luomaan turhaa automaattista mittausrutiinia... sitä mittariahan on katsottava kun se siinä punaisena loistaa... ja säädettävä vaikkei tarttis!
Vs: Leica palautti kuvausinnon Mulla on ollut leica m6 ja nyt leica m4. Molempiin olin tyytyväinen. Valotusmittaria en tarvitse, rollikan aikoihn tuli opeteltua valottamaan ilman mittaria.
Vs: Leica palautti kuvausinnon Kyllä se leicalla kuvatessa on niin kaikki turha karsittu pois. Jäljelle jää vain se kaikkein tärkein, kaikki turha tekninen krumeluuri kuvaajan ja lopullisen kuvan väliltä otettu pois. Vähän kuin led zeppelinin IV albumi, ei sanoja kansissa ollenkaan, koska se veisi huomiota levyn sisältämältä musiikilta.
Vs: Leica palautti kuvausinnon Kun optiikassa on aukko 2, on sen oltava kuvauskelpoinen ja toimiva. Siis tuotettava laadukas kuva. Omituista, kun me kuluttajat hyväksytäänkin se asia, että lähes kaikki muita optiikoita on himmennettävä pari aukkoa, jotta piirto on reunoillakin hyvä. Leicalla on lähes ainoana valmistajana oikea filosofia tuotteidensa suhteen.