Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Filmin latauspussi (changing bag)

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana Kaarle2001, 21 Huhtikuu 2009.

1. Vs: Filmin latauspussi (changing bag)

Mulla on samanlainen. Ajaa asiansa enemmän kuin hyvin. Hikoilua ei tuon kanssa tapahdu tosiaan ollenkaan. Kuumallakaan kelillä ei tarvitse silikageelejä kuivattelemaan pussin sisäilmaa kuten nylon-säkilläni. Suosittelisin tuota itsekin muille.

Mulla on toiminut myös IR:n kanssa hyvin suorassa auringossa käytettynäkin. 4x5-koossa lisätila olisi eduksi, muttei välttämätöntä. Ainakaan kymmentä kasettia ei käsittele tuossa mielellään kerralla kuten muissakaan vastaavan kokoisissa.

2. Vs: Filmin latauspussi (changing bag)

Joo, näitä on myös isompana... otin tämän keskikokoisen kuljetuksen helppouden vuoksi. Suurin oli jotain 80 x 80 cm ja painoa noin 700 g.

3. oldnick

oldnick Member

415
    0
    16
    Vs: Filmin latauspussi (changing bag)

Eihän tuo niin paljoa maksa, tilasin itellekki yhen

4. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

Hyvä ketju, kiitos. Tarvin tuollaisen minäkin!

5. J.Vuokko

J.Vuokko Well-Known Member

8 192
    63
    48

Kas kas, pitäisköhän hankkia tuo ja varastoida hiostava LPL:n säkki.

Antistaattisuus kuulostaa hyvältä myöskin, ainakin mainoslauseessa. Jos pääsisi pölyongelmista.

6. Vs: Filmin latauspussi (changing bag)

Tilasin.

Kohta kaverilla on toimitus ongelmia... :)

7. J.Vuokko

8 192
    63
    48

Jos toimitus-ongelmia tulee niin tällä pääsee:
    http://www.darkroomsource.net/changingbag.shtml

Nykyinen pussukka on 60x60cm ja se on kyllä ahistavan pieni laakakasetteja lataillessa. Jos päädyn kanssa tuohon niin isoin mahdollinen on pakkohankinta.

8. Vs: Filmin latauspussi (changing bag)

Olisipa pitänyt antaa sun kokeilla kun käväisit. Ei tosiaan hiosta yhtään vaikka hellesäällä käyttäisi! Jos hikoilu haittaa niin tuo ratkaisee ongelman.

Vaikutusta pölyn määrään en voi neutraalisti/luotettavasti arvioida. Antistaattisuus on myyjällä uusi termi, liekö kyse markkinoinnista. Joillain foorumeilla on havaittu että staattista sähköä keräämätön puuvilla poikii vähemmän pölyongelmia kuin nuo kaiken pölyn imaisevat polyesterit (yllättävää, eikös? :). Puuvillan voi tosin tehdä antistaattiseksi sekalaisilla lisäaineilla halutessaan, jälkikäteenkin jollei se kuulu vakiokäsittelyyn.

Mulle avaintekijä on silti tuo hiostamattomuus (jonka silikageeli korjaa toki polyesteripussissa). Filmi ei mene spiraalille mun polyesteripussilla hellesäällä nopeallakaan yritykselle, kun tuon pussin kanssa ei ole mitään ongelmia purkittaa rauhassa monta rullaa peräkkäin. On tullut purkitettua kuitenkin sen verran filmiä, ettei kyse ole purkittajan satunnaisesta ongelmasta. Vastaavat ongelmat laakallakin, joskin tietty hieman erilaisina.

Ostaisin itselleni heti isomman, jollei painoa olisi noin julmetusti (aikanaan oli vain yhtä kokoa!).  Jos nykyinen pieni pussini menee rikki, ostan takuulla uuden samanlaisen. Sopii sen verran hyvin mun tarpeisiin.

Laatu ei ole ole mun nykyisessä pussukassa mitään erittäin sievää esim. ommelten/leikkausten suhteen (ei tyyliin billinham-kassit), mutta ei laatu ole tarkoitukseen sopimatonta tai huonoakaan. Passeli työjuhta tuolla hinnalla.

9. J.Vuokko

8 192
    63
    48

Aikaa on vierähtänyt ja tilauksia tehty varmasti. Onko löytynyt miinuspuolia?

Vois varmaan sen suuremman XL-mallin pistää tilaten :)

10. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63

Itse ratkaisin tuon vaihtopussiongelman, teettämällä äidilläni n.1x1m pussukan, sisäpuoli miellyttävää pehmeää valoaläpäisemätöntä kangasta ja ulkopuoli mustaa satiinia. Hihansuissa resoria niin että ei ainakaan sieltä valo karkaa pussukkaan.

11. Vs: Filmin latauspussi (changing bag)

Ei.

Ei mulla tosin ole mitään vertailu pohjaa, ensimmäinen pussi siis. En kyllä keksi mitään parannettavaa.
    Tai, no... ois kiva jos siitä näkis läpi, mut filmi ei valottuis :)

Hinta oli niin halpa ettei ole mitään järkeä itse tehdä ja toimitus todella nopea kirjeenä suoraan postilaatikkoon.
    XL-koosta en tiedä mahtuuko. Tilasin sen 'perus' koon, en muista minkä, mutta pienempi kuin XL.