Vs: Filmikamojen hehkutusta, rehellisesti (ketju) Jos fomapan laakafilmit ovat tosiaan liian kalliita ja antaa muiden pilata kehityksessä ruudut niin kannattaa tosiaan pysyä vanhassa tutussa kuvausympäristössä... http://www.macodirect.de/fomapan-sheet-filmbr102x127cm-4x550-sheets-p-105.html http://www.macodirect.de/fomapan-sheet-filmbr102x127cm-4x550-sheets-p-2218.html Ei noi mielestäni kauheen kalliita oo, jos väriä haluaa ammuskella niin sitten kyllä rahaa palaa
Vs: Filmikamojen hehkutusta, rehellisesti (ketju) Kiitos, mutta täytyy täsmentää: MV vaikuttaakin halvalta mutta värifilmin saatavuus ja hinta on minulle liian korkea. Ja tosiaan maksan vielä kehityksestä ja minulla ei ole mitenkään tilaa kehitysromppeille. MV:tä tosiaan pitäisi harkita vakavasti.
Vs: Filmikamojen hehkutusta, rehellisesti (ketju) Hehkutuksesta kiitos, täytyy tosian yrittää kehittää itse LF MV filmiä. Olen ylipuhuttu. Kiitos.
Vs: Filmikamojen hehkutusta, rehellisesti (ketju) Kunhan puhut. Läjä paketteja ja litran pulloja siihen päälle.
Vs: Filmikamojen hehkutusta, rehellisesti (ketju) Kävinpä pohjanmaan valokuvakeskusksen pimiössä kokeilemassa kinovedoksia. Pitäis muutamalle opastaa käyttöä. Kyllä kinosta saa hienoa suurennosta. On se komeeta. Siellä oli vihreitä hehkulamppuja. Epäilin väriä ja tein pari huhhutus testiä niin ei mitään huntua tullu papereihin. Itseasiassa se vihreä valo oli todella mielyttävää ja siinä näki hyvin. Onkko vihreestä valosta kokemuksia muilla?
Vs: Filmikamojen hehkutusta, rehellisesti (ketju) Mulla olis pimiön katossa ylimääräisenä vihreä loisteputkisuojavalo. Kiva keksintö. En oo tosin koittanut yli 10 vuoteen että toimiiko.....
Vs: Filmikamojen hehkutusta, rehellisesti (ketju) Hehkutanpa tässä perinteisen filmikameran käyttöominaisuuksia pyöriteltyäni tauon jälkeen M3:sta. Ja samalla funtsailen kuinka paljon nykylaitteissa täytyy olla säädintä ja valikkoa, että se kelpaa käyttäjille. Off topic: Tekisi joku joskus digikamerankin, josta on jätetty pois kaikki ylimääräinen sälä.
Vs: Filmikamojen hehkutusta, rehellisesti (ketju) Minulla on Leica M8 siinäkin on aika paljon säätöjä, mutta ei ylettömästi.
Vs: Filmikamojen hehkutusta, rehellisesti (ketju) Olis sellanen manuaalidigikamera hieno. Eikä mikään prutku.
Vs: Filmikamojen hehkutusta, rehellisesti (ketju) Ei varmaan mikään yllätys, että meillä ei filmikamerat hehku, rehellisesti.
Vs: Filmikamojen hehkutusta, rehellisesti (ketju) Kyllä minun täytyy nyt hehkuttaa tuota rz:aa. Ensinnäkin on hienoa, että niitä saa niin edullisesti. Ja normaalilasi on valovoimainen 110/2.8. Laajakulma on laaja 50 mm. Ja se potrettitele, 180 mm, ahhhh. Ehkä eniten pidän kuitenkin sen käytettävyydestä, logiikka vastaa meikäläisen käsitystä ja pidän tuosta rungossa olevasta tarkennuksesta. Ja sen myötä siitä, että sillä voi tarkentaa lähelle, muistaa vain katsoa valotuksen korjaustarpeen rungon asteikosta. Perät ovat jotenkin idioottivarmoja ja helppoja käyttää. Ja 67 nega on joka tarkoitukseen käyttökelpoinen, ei vähiten muotokuviin. T Jukka
Vs: Filmikamojen hehkutusta, rehellisesti (ketju) RB on mekaaninen ja RZ sähköinen. RB:ssä ei tarvi pattereita.
Vs: Filmikamojen hehkutusta, rehellisesti (ketju) RZ:ssa ei tarvitse filmiperästä muistaa filminsiirtoa, pelkästään rungosta. Ja rz:n perillä ei ole samoja tiivisteongelmia kuin joillain rb:llä. T Jukka
Vs: Filmikamojen hehkutusta, rehellisesti (ketju) Ainakin osa RB:n optiikoista (vai kaikki?) toimii RZ:ssa mutta RZ-objektiivit ei toimi RB:ssä. RB on vanhempi keksintö kuin RZ.
Vs: Filmikamojen hehkutusta, rehellisesti (ketju) Miksi käytetyt kasetit on halvempia RZ malliin, vaikka ilmeisesti monimutkaisempia?
Vs: Filmikamojen hehkutusta, rehellisesti (ketju) Mahtaisko johtua siitä että niitä on enempi käytettyjä ehjiä liikkeellä? Enpä tiedä. Joku on maininnut että RB olis halutumpi. RB:tä on 3 eri mallia: -alkuperäinen vm.1974, siinä ei ollut kaksoisvalotuksen estoa, aloittelija kuvasi aina ensimmäiseen rullaan kaikki samaan ruutuun. Optiikat eivät olleet kovin skarppeja. -RB ProS jossa oli kaksoisvalotuksen esto ja C-sarjan optiikat tuli myyntiin -RB ProSD jossa on suurempi objektiiviaukko jolloin APO & Sift optiikka toimii kunnolla, KL-optiikat samaa ikäluokkaa. Sama optiset ominaisuudet RZ-optiikkojen kanssa Mulla on ollut ProS ja ProSD mallit käytössä.