Minulle nikonin rungot on tuottanut vain vaivaa viime aikoina. Olen ostanut usemman Nikon rungon rikkinäisenä - rakentelua varten....kaikissa sama juttu - patterin kun vaihtaa ja pintapuolisesti putsaa - niin toimivat kuin junan vessa....ja toimivaa kun en suostu teurastamaan rakentelun alttarille...
Mulla on Nikon FM. Ihan kiva vekotin kamerana mutkun siitä tuloo niitä valotettuja filimiä niin SE tökkii. Koskaan en oo saanut hyviä paperikuvia pikalabroista ja skannaaminen ei tuu kysymykseen, pitääs kuvat tehrä ihan itte jotta olis joku jota syyttää. Ennemmin kuvaa suoraan Canon 20D:llä niin jää filimikäpistelyt pois välistä.
Onhan sellaisia oikeasti suhteellisen vähän arvostettujakin, jotka ehkä ansaitsisivat enemmän huomiota. Ensimmäisenä tulee mieleen Contax T, jonka hinnat ovat suurin piirtein puolet siitä, minkä maksaa T2. Monet Ricohin XR-sarjan rungot ovat kelpo kameroita, ergonomia on hyvä, K-bajonetti tarjoaa paljon lasitavaraa ja kokemukseni mukaan ovat vielä luotettaviakin. Nuoriso tuntuu hieman vierastavan 1990-luvun täyssähköisiä runkoja, kuitenkin aika turhaan. Eiköhän sähköisten kameroiden pahimmat lastentaudit paranneltu enimmäkseen jo 1980-luvulla? Nykyään taitaa olla vähän muotia kuvata primitiivisemmällä kameralla, ehkä se koetaan jotenkin "aidommaksi"? Niin, tai sitten pitää olla Olympuksen Mju No tällainen vaikutelma tulee kun juttelee nuorison kanssa.
Niinpä sähköallergiaa löytyy. Noh muille jää sitte herkut. Mutta kyllähän on niin että muoviosa voi sanoa naks, ja se on sitten siinä. Toisaalta löytyy runsaasti sähköisiä keskareita ammattikäyttöön jossa on ihan kestävät osat.