Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Filmikamera on tiensä päässä

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Frank, 4 Maaliskuu 2008.

Vs: Filmikamera on tiensä päässä

Mistä ihmeestä saa muotokuvansa maalatuksi 200eurolla? 2000e tuntuisi jotenkin käsitettävältä halvalta muotokuvamaalarilta.

1. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 684
    547
    113

Lähetä valokuva muksustasi/eukostasi/ukostasi/mummosta ...  Odottele jonkun aikaa, ja aito öljyvärimaalaus komeilee seinälläsi. Siellä honkkonkin tai
    jonkun muun syrjäkaduilla niitä syntyy. Välittäjiä löytyy. Usagi tietää varmaan paremmin mistä?

kapa

2. Vs: Filmikamera on tiensä päässä

-Kuka hitto haluaisi valokuvasta tehdyn maalauksen? Vähän sama kuin haluaisi pahvista tehdyn paistinpannun ;-)

3. Kasimir

9 684
    547
    113

Niinpä. Olen minäkin tuota monesti pähkäillyt. Kummasti niitä vaan löytyy ihmisten seiniltä. On niillä myös kuprahteleva alumiininen ohut ja pinnoitukseltaan naarmuuntunut paistinpannukin. Se hyvä perinteinen valurautainen, jota ennen huollettiin, lojuu kesämökin kukkapenkissä hassuna alusena, silleen kivasti ruostuneena. On nätti.

kapa

4. Vs: Filmikamera on tiensä päässä

Juuri tänään jouduin paistamaan semmoisella kupuralla perunia -ja ollaan kylässä mökillä ;-D
    Ei täällä ole kyllä valokuvasta maalattua taulua. Sen sijaan, kelpaisiko Thaimaasta tuotu puinen norsunpää? ;-)

5. J.Vuokko

J.Vuokko Well-Known Member

8 192
    63
    48

Toki, mutta nyt puhutaan muusta kuin perus-kuvasta joka räpsästään hetkessä valokuvakaupan takahuoneessa.

6. J.Vuokko

J.Vuokko Well-Known Member

8 192
    63
    48

Jaa, kyllä mä tiiän noita jotka maalaavat... Kaikki eivät ole sellaisessa statuksellisessa asemassa että voisivat pyytää muotokuvasta kauheasti.

Sama pätee kyllä valokuvauksessakin, hintaa voi pyytää jos on referenssiä ja ennen kaikkea mainetta.

Palmu suhrasee pari vetoa tauluun ja laskuttaa 5000e, toinen työstää muotokuvaa monta päivää - vaikka sitten valokuvan pohjalta ja saa siitä 100e

Itse en pidä valokuvan käyttöä minään kauhuna, ellei kyseessä ole suora jäljennös.
    Onhan noita jotka maalaavat valokuvaa/valokuvia referensseinä käyttäen muotokuvan jossa on sopiva asento, ilme, ...

7. lautturi_

lautturi_ Member

962
    1
    18

destiakin nyt sitten lopetti kertakäyttökameroiden käytön ja hommailee työpaikoille puhelimia joilla kuvata onnettomuuksia yms..
    prkl..ainut hyöty on että sain ne itselleni ;)

8. Vs: Filmikamera on tiensä päässä

Näin se voi olla, timpureila on vähän samaa, joku saa 5000e kun lyö pari naula ja joku toinen joutuu vääntämään taloon uudet pintalaudat satasella. Kun ei ole nimeä ;-)

9. Vs: Filmikamera on tiensä päässä

Voip olla. Mutta ehkä siks se on mun mielestä parhaimmillaan jossain rosoilla, siis livenä. Mä pidän siitä että vedetään sit jotenkin mutkat suoriksi tiukassa paikassa eikä hierota kauheesti, vähä kaikessa. Mut mä oon yksinkertainen ;) enkä mä tiedä mitä se muuten puuhaili mutta sen tiedän miltä se kuulostaa...sen osaaminen omassa hommassaan oli semmosella tasolla ettei se enää rajota ilmaisua, Trio of Doom tulee kans mieleen. Lisäks Jimi maltto olla tiluttamatta ilmaa täyteen nuotteja, iso plus siitä.

Mulla on 7:n vinyylin boksi sen kaikkia jämäjuttuja, osa on hinkkaamista ja osa helmiä, may I land my kinky machine?

Eli jos mun ajatuksen vois siirtää kuvaamisen mä ajan takaa jotain ajatusta siitä että vaikka osais kuinka paljon ja hinkkaaminen olis mahdollista/hallussa jälki on mun mielestä nautittavampaa jos on rosoja.

Ja kuvia saadaan molemmilla konsteilla, selvä se. Mut mä katon kuvia jotenkin niin et ne joissa jotain on olis sitä kuvattuna lähes millä vaan; ei mua haittaa rakeet, kohinat, surinat tai säröt jos vaan jalka alkaa väpättää.

V-M

10. Vs: Filmikamera on tiensä päässä

Maailma muuttuu: kuinka moni valokuvaaja tai maalari kulkee suutarin tekemillä kengillä räätälin tekemässä puvussa ja odottelee kahvipannuntinaajaa ja olisi halukas heille maksamaan? Murrosta ja muutosta on aina tapahtunut, teollinen valmistus on ollu tälli noille mutta ne jotka on jäljellä on sitten alansa eliittiä. Hassua, ei oikein mikään kuitenkaan kuole pois vaan muuttaa muotoaan...

***aah, taas täysi iso kylmä olut ja homejuustoleipä ***

Palmu alkaa jo ehkä hiukan kannibalisoida itseään, eiks sitä myydä jo jossain abc:llä Mikkeliin mennessä? Mieluummin mä naulaan seinälle isonnetun ite ottamani kuvan vaikka Hgin rautatieasemasta kun Palmua ;) mut itsensä plagioiminen ei taida olla rikollista???

V-M

11. lautturi_

lautturi_ Member

962
    1
    18
    FILMI KUOLEE ;)

quikero(sorppa en muista miten nikki kirjoitetaan) ;) tai joku muu kenelle tulee salkkari, voisko skannata salon seudun sanomien jutun tänne..jos ei ni teen sen ite illalla ja laitan tänne..läppä oli et filmi kuolee 5v päästä.

12. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38
  13. lautturi_

lautturi_ Member

962
    1
    18

juu mut toi on parin sivun juttu lehdessä..hienoja kuvia mukana..suurennuskoneen värisuotimista..kehitystankista(mikä lie) ja jostain hemmosta joka hiplaa leicaansa :)

14. Vs: Filmikamera on tiensä päässä

Tilaajat saavat näköislehdenkin, hmm..

Suomen Ammattivalokuvaajat r.y:n Anna Kaleva-Psaglas sanoi jotta: "viisi vuotta kuullostaa realistiselta".
    Tuossa mainittiin myös että harrastelija Timo Leppiniemi ei usko että filmi poistuu vielä kaupan hyllyiltä viiden vuoden päästä: "kyllä siihen menee ainakin kymmenen vuotta" ja Järvinen sanoi että: "filmi ei kuole niin kauan kuin olen täällä" :)

Oli muuten kertonut kaverileni että oli tuskaillut kun oli käytetyinä parikymmentä filmirunkoa eikä ollut yhtään kysyntää. Ja kuinka ollakaan, nuoret naiset olivat käyneet ostamassa kaikki pois. Liekö ollut lauma Muurlan opistolaisia...

15. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38

Jännä toi että nuoret tytöt on mustavalkodioista kiinnostuneet ;-).

16. Vs: Filmikamera on tiensä päässä

Ja mustavalkonegoista, kaikki kesän kurssilaiset on ollu nuoria mimmejä, joita eniten rassaa että poikaystävät nälvivät koko ajan vanhoja kameroita ja filkkaa. Ne rakastaa tiirailla tuntitolkulla negoja lupilla, ja kun neuvon miten negan näkee posarina valossa heijastumalla määrätyssä kulmassa ovat ihan töpinöissään... ilman sähköä tai kompuutteria, mitä ne vihaa...

17. Kasimir

9 684
    547
    113

Heh, tuo vanha juttu, mitä en koskaan ole tullut pitäneeksi mitenkään kummallisena. Näin siinä käy, kun asiat ovat liian itsestäänselviä. Nämä ovat sitä tietoa, mitä meidän pitäisi jakaa. Pointsit sulle, Jukka. Tulen moikkailemaan, jos on joskus rahaa tulla sinne sen kuuluisan kaaren sisäpuolelle.

kapa

18. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Joo, nuoret naiset diggaa filmiä.
    Jos en väärin muista, niin Putuskin mainitsi joskus, että suurin ostajakunta on nykyään nuoret naiset.
    T Jukka

19. toninikkanen

toninikkanen Active Member

1 628
    0
    36

Siis filmihän on todellakin aivan kuollutta ja kaikki filmikama turhaa romua, kannattaa haudata kaikki kalusto välittömästi johonkin metsään ja unohtaa koko asia.. minä voin näyttää sopivan kuopan Ruissalosta mihin ne kannattaa haudata.