Vs: Filmijärjestelmä käytettynä Näyttäs siihe Olyyn saavan myös C/Y obiskat adapterilla. Itse käytän pelkästään niitä, myös Cwanonin digissä
Vs: Filmijärjestelmä käytettynä Huudin ebayssa olevasta Pentax:sta, mutta tajusin vasta sen jälkeen mahdolliset kysymykset alvista, yms. Elikkä tuleeko tuo alvi mukaan vaikka ostaisin käytettynä yksityiseltä? Postikulut ovat ymmärtääkseni 20-30 dollaria, ellei myyjä ole määritelly omalla tavallaan. Eli ajattelin kokonaiskustannuksiksi hinnan+postikulut.
Vs: Filmijärjestelmä käytettynä Yksityisyys ja käyttöaste eivät ole mitään tullin ja alvin poistoperusteita. EU-alueelta näitä ei tulisi, mutta mainitsemasi dollari viittaa johonkin muuhun...
Vs: Filmijärjestelmä käytettynä Riippuuhan nuo postikulut setin koosta aika paljon. Saattaapihan se jonnekin 50 dollarin paremmallekin puolelle livahtaa. Ja juu, alvit ja tullit tulee. Ehkä semmonen 25% kannattaa aina laskea hinnan päälle. Ja jos euro-dollari-kurssista saa 33% omaksi hyväksi, niin alkuperäisestä hinnasta voi laskea 8% alen? Mut sit siihen vielä toimituskulut päälle, joista ei mee veroa eikä tullia, kunhan saa todistettua niiden erillisyyden. Tämä käy esim. Paypal-kuitilla.
Vs: Filmijärjestelmä käytettynä Tossa lähitullausasemalla otetaan koko summasta se alvi, siis tosiaankin myös postikuluista. Onko eri tullauspaikoilla erilaisia käytäntöjä? Eipä sen puoleen, tullissa on ihan hauskaa asioida ja katsella sivusta kun jotenkin tuntuu siltä että ovat ulkona kuin lumiukot jos jotain pitää käydä tullaamaan
Vs: Filmijärjestelmä käytettynä Allright. No siinä tapauksessa kiva etten voittanut. Pitää haeskella vielä, jos vaikka tuolta tärppäis. Toisaalta tuo ruottin huutokauppa vois olla noiden verojen ja tullien kautta helpompi.
Vs: Filmijärjestelmä käytettynä ??? Mikset osta ebaystä niin että tiedät tavaran olevan EU:ssa? Hyvä lähtökohta voisi olla sivu ebay.de ;-)
Vs: Filmijärjestelmä käytettynä Ja enklanniks .co.uk (on myös www.ebay.eu jos haluaa kaikki mahdolliset tsekata, sillä jos myyjä ei itse jaksa tai saa merkattua sitä että myy ulkomaille, näkyvät kohteet vain oman maan haussa. Tuo kai vaatii jonkin verran positiivisia palautteita, että voi myydä kansainvälisesti -> joutuu kyselemään itse, mutta usein suostuvat Suomeen lähettämään ja hintakin saattaa olla halvempi kun moni muu jättää kysymättä).
Vs: Filmijärjestelmä käytettynä Kiitos kaikille vastauksista. Homma on edennyt sen verran, että sain kaverilta kolme nikonin objektiivia. Kiinteitä, hyvillä valovoimilla, Series E. Elikkä mikä olisi noille objektiiveille passeli kamera? Kaveri oli saanut isältään, jolla oli aikoinaan nikoni, mutta oli muistaakseni EM, jollaista en siis haluaisi. Käykö nuo samat putket vanhempaan, täysin mekaaniseen kameraan? On kuitenkin manuaalitarkenteisia.
Vs: Filmijärjestelmä käytettynä Esim. F801 ja F801s, FE2, FM2n. Parilla kympillä voi löytyä F601, mistä kannattaa tarkistaa, että takakannen salpa on ehjä.
Vs: Filmijärjestelmä käytettynä Eikös nuo edellä mainitut ole nimenomaan elektronisia, paitsi FM2n. En tunne Nikonin objektiiveja kovin tarkkaan mutta kyllä kai nuo käyvät useimpiin (kenties kaikkiin täysin mekaanisiin) filmi-Nikoneihin.
Vs: Filmijärjestelmä käytettynä Ai ja Ai-s- objektiivit toimivat aivan mainiosti F801:ssä. Valomittaus ei tosin toimi matriisimittauksena vaan keskuspainotteisesti.
Vs: Filmijärjestelmä käytettynä Niin no täsymekaaninen olisi mieluisa, sillä digillä hoidan kuitenkin kaikki vaativat kuvaustilanteet. Filmi olisi mukava lähinnä fiilistelyyn ja opetteluun. Huuto.net:ssä oli juurikin yksi nikonin f601 josta tuo salpa rikki. Kuitenkin, koitan nyt etsiä sellaisen jota voisin ajaa ilman pattereita.
Vs: Filmijärjestelmä käytettynä Kääk, nuo F601 ja 301, vai mitä ne olivat, ovat aivan kamalia. Digitaalikameroita jotka toimivat filmillä, ei noita. T. K.
Vs: Filmijärjestelmä käytettynä Jep. Elikkä nyt pitää kyttäillä ebaysta etc. Nikon FE tai FM. Jos tiedätte mahdollisesti jonkun joka luopuisi järkihintaan, niin saa mainostaa. :---) Niin ja kiitos taas vastauksista kaikille. Oli paljon apua, mutta luulen että selviän näillä eväillä taas siihen asti, kunnes siihen hienoon jenkkilästä ostettuun kameraan pitäisi saada jotain filmikin sisälle.. ^^
Vs: Filmijärjestelmä käytettynä Äläs ny, mä kuvasin F601:llä vuosikaudet. Olihan sen etsinkuva surkeampi kuin esim. F801:ssä ja paristo oli outo, CR-P2, ja kaiken lisäksi kohtalainen paristosyöppö. Edellä mainittu kannen salvan murtuminen vaivasi minun kameraani vasta yli 10 vuoden jälkeen. Minusta tämä kamerarunko on ihan symppis. Vieläkin hyllyllä makoilee moinen, mutta enää sillä en kuvaa tuon takakansiprobleeman takia. Tässä on vuonna 2003 tekemäni www-esittely F601:stä: Nikon N6006/F601- Petri Leppänen.
Vs: Filmijärjestelmä käytettynä Täällä tulee neuvoa sivukaupalla,ellet ole jo mennyt täysin sekaisin/päätänyt mitä tehdä, niin tässä tulee "vanhan jäärän" neuvo: ne merkit joilla on jotakin arvoa, ja jotka tässä leikissä jäävät henkiin ovat canon ja Nikon( leicat on turhan kalliita) canonin "huono" puoli on se, että vaihtoivat objektiivin kiinnitystä ja vanhat hyvät manuaalilinssit eivät käy nykyrunkoihin. Nikonilta löytyy FM 2 aivan loistava manuaalirunko, jollaisia saa useasta paikastaalle kahdellasataa. Nikonin manuaalilinssejä ovat paikat pullollaan, senkuin vain valitset- arvaat varmaan että olen "nikon mies"... Alkuperäinen Nikon F, sitten F3, F5 sitten eri Digit- aikoinaan nuorena oli myös Nikon SP mustana ja titaanverholla, jos täällä nyt kukaan tietää mikä se oli...