Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Filmien kehitys Pietarissa

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana simmo, 23 Lokakuu 2016.

1. simmo

simmo

2
    0
    1
    Moi kaikki, tämä on ensimmäinen postaukseni tälle foorumille!

Olen suunnitellut lähettäväni filmirullia Pietariin kehitettäväksi, mutta asiaa tutkiessani yksi juttu kiinnitti huomioni. Pietarilainen labra vastasi kyselyyni ja ilmoitti toimittavansa kehitetyt filmit Suomeen, mutta tutkiessani postin sivuilta maakohtaisia erityisehtoja lukee niissä kehittämättömien filmien olevan kiellettyjen lähetysten listalla. Onko kukaan teistä lähettänyt filmejä Venäjälle? Miten meni tullin kanssa?

2. kuparikettu

kuparikettu Member

358
    0
    16
    Olen itse harkinnut elokuvafilmien lähettämistä Moskovaan kehitettäväksi ja skannattavaksi, koska hinnat ovat siellä erittäin matalat. Kohtasin saman ongelman ja kyselin yhden kontaktini kautta asiaa leffalabralta: lainsäädäntö Venäjällä kieltää kehittämättömän filmin kuljettamisen postitse. Muutenkin suosittelivat välttämään Venäjän postin käyttöä, ei ole ilmeisesti erityisen toimintavarma palvelu. Arvelivat kuitenkin, että kuriirifirma kuten DHL saisi filmejä kuljettaa. Halvimmaksi paketiksi löysinkin DHL Express Easyn, jolla varsinkin kevyet paketit siirtyvät muihin kuriirifirmojen paketteihin verrattuna halvalla -- halpuus on kuitenkin melko suhteellista, koska halvinkin kuljetus Venäjälle maksaa 60 euroa.

En ole siis vielä kokeiluani tehnyt, koska lähtökohtaisesti jo pelkkiin yksisuuntaisiin lähetyskuluihin hujahtaisi niin paljon...

3. simmo

simmo

2
    0
    1
    Juurikin tuo hyvin huokea hinta tässä houkutteli, mutta täytyypä harkita uudestaan jos lähetys menee kuriirifirmatouhuiksi. Ehkä kimppatilausta tai sinnepäin matkustelevien kavereiden vaivaamista. Sama lainsäädäntö siis käsittääkseni kieltäisi myös filmien tilaamisen labran nettikaupasta? Mikähän mahtaa olla tällaisille säännöksille syynä? Jokatapauksessa kiitos vastauksestasi!

4. VLphoto

VLphoto Well-Known Member

226
    284
    63
    Ihan kiinnostuksen vuoksi vaikka ei itsellä ole tarvetta, niin mikä paikka Suomessa kehittää elokuvafilmejä?

5. kuparikettu

kuparikettu Member

358
    0
    16
    Tällä hetkellä Suomessa ei ole elokuvafilmiä kehittäviä laboratorioita. Itse kehitän kotielokuvani Saksassa (andecfilm.de) ja muut tuotannot esim. Belgiassa tai Yhdysvalloissa.