Vs: Filmiä metritavarana Mä kanssa joskus laskeskelin, että ei se ainakaan vaivan arvoista ole. On muutenkin riittävän monta työvaihetta jo, eikä mulla oo erityisesti tarvetta eripituisille filmeille yleensä. Purkki hyllystä kameraan, niin mä oon tehny. Lisäks 36 kuvan rulla on muistaakseni yli 180 cm, koska mä joudun riiputtamaan sitä vähän pään yllä. Että olisko ainakin 190 senttiä, jolloin ei tulis kuin korkeintaan 16 rullaa. Mä oon tosin tullu mukaan kuvioihin vasta digihuuman aikoihin, kun hinnat oli jo nousseet.
Vs: Filmiä metritavarana Kyllä 160 cm riittää 36:lle kuvalle ja työvaralle kummassakin päässä. Kuvaruudun leveyshän on 36 mm, lisätään siihen ruutujen väli, otetaan vähän ronskimmin eli 3 mm, yhteensä 39 mm. 1600 / 39 = 41
Vs: Filmiä metritavarana No sitähän minäkin, jostain on tarttunut 19 ja puoli rullaa mieleen. Ja jos se TriXä maksaa 56€/30.5m Impexillä niin siitä tulee 2.9jotain€/rulla. Ei se kallista ole, 3.92€/rulla on valmis tavara. Johan siitä tulee vaikka kuinka hemmetin monta prosenttia säästöä.
Vs: Filmiä metritavarana Kunhan ei laske ähvellystä vaivana tai aikana, latauslaitetta, tai niitä harjoituskappaleita jossa teippi pettää, kasetti aukeaa tai vuotaa valoa vain huvikseen. Lisäksi säästöksi voidaan laskea lisääntyneet naarmut. Mutta se on myönnettävä että sitä nyhvertämisen iloa ei pysty rahassa laskemaan.
Vs: Filmiä metritavarana No tällä foorumilla ei ole koskaan vielä omalle ajalle ja vaivalle laskettu hintaa, joten ei lasketa nytkään.
Vs: Filmiä metritavarana Helppohan tuo on laskea: "Keskustelualueella viettämäsi kokonaisaika: 4 päivää, 9 tuntia ja 18 minuuttia."
Vs: Filmiä metritavarana Tri-X:ää on kahta eri laatua Professional ja "Original" ja niillä on eri hinnat. En tiedä mitä eroa niissä on ja minun käsittääkseni kummankun paketissa lukee "Professional" niin en tiedä miten ne edes erottaa toisistaan. Lisäksi Kodakin pakkausten ulkonäkö muuttui pari vuotta sitten. Esim Telefoto myy TriX:ää 10 kappaleen paketeissa joka tulee hieman halvemmaksi kuin yksittäin ostettuna, 4 euroa/rulla.
Vs: Filmiä metritavarana Vai tarkoitatko "ProPack"iä, joka on vaan useamman filkan paketti? Kodakilla oli ennen niissä viiden filmin putkissa osa filmeistä. Trixähän muuttui joku aika sitten, ei kykene nyt muistamaan käytännön eroja. Voihan olla vanhaa varastoakin vielä. Ja Impexillähän ne "Pro"-trixät on metritavarasta Impexin ite purkittamia filmejä käsittääkseni.
Vs: Filmiä metritavarana Joo voi olla tuosta syystä tuo sotku. Muistan että Tri-X:än eroista oli photonetin keskusteluissa joku vuosi sitten aika paljon juttua. Kai niissä uudessa ja vanhassa Tri-X:ssä on jotakin eroa kun kehitysajat on erilaiset noissa. No se selittää hintaeron sitten. Ei kun nythän mä muistankin. Se "Professional Tri-X" on TXP 320. Tavallinen Tri-X on TX 400. Noita kumpaakin on sitten varmaan vanhaa ja uutta versiota. Ja 50-luvun Tri-X oli varmasti ihan eri tavaraa.
Vs: Filmiä metritavarana "Profilm" nimellä kulkee nuo toiset trixit, filmin reunamerkinnöissä lukee sama KODAK 400TX vai mitä nyt lukeekaan. 20 kappaleen paketissahan tuo makso jotain 2,70 / rulla joten on halvempaa kun metritavarana =) selittivät kun kyselin, että saa tosiaan jotain kiertotietä nuo. En tiedä purkittavatko ite vai onko jo purkitettu. Kotelot ei oo kodakin ja muutenkin aika hauskalta näytti, mutta samaa tavaraa tuntuu olevan, että siitä vaan.
Vs: Filmiä metritavarana Kodakin uusin (2005) papru Tri-X:stä: http://www.kodak.com/global/en/professi ... 6.14&lc=en"]http://www.kodak.com/global/en/professional/support/techPubs/f4017/f4017.jhtml?id=0.2.22.14.19.16.14&lc=en
Vs: Filmiä metritavarana Kävin Fotoimpexin liikkeessä lauantaina, väkeä iltapäivällä riitti koko ajan ja palvelu oli kiitettävää. En muistanut talon numeroa niin paikkaa oli vähän hankala löytää kun niillä ei ole mitään kylttiä. Kävelin varmaan kolme kertaa ohi. Siinä on vastapäätä sellainen kiva trendibaari missä on i-D-tyttöjen kuvia seinillä.