Vs: Filmi muotokuville Ilford FP4+ 120 ja 4x5" laakana: pieni rae, meikäläiselle sopiva jyrkkyys ja sävyala, toimii hyvin Pyrocat HD:llä ja helppo vedostaa. -jja
Vs: Filmi muotokuville Mustavalkoisista Ilford HP5+ tai Tri-X. Kumpaakin on helppo kehittää halutun EI:n ja/tai tyylin mukaan. Ts. nimellis-ISOsta riippumatta voi valottaa EI100-EI3200 kehitettä/kehitystyyliä vaihtamalla. Väripuolella Kodakin portra-perhe. Pidän sävyistä ja tasalaatuinen vedostettava nimellis-ISOjen kesken.
Vs: Filmi muotokuville ihan mitä vain, ei ole mitään muotokuvafilmiä.. ei ole muotokuvalinssiä, ei ole muotokuvakameraa
Vs: Filmi muotokuville Ei varmaan olekkaan. Toivon että ymmärsit pointin, ei me lapsia olla. Lähin kyselemään että mitä filmiä ihmiset tykkää käyttää muotokuviin. Voihan olla että tämä kaikki maailmankaikkeus, sinä ja minä on vaan jonkun leppäkertun uni jossa me kaikki elämme.
Vs: Filmi muotokuville Samaa mieltä,hankala sanoa.Pakon edessä valitsen fomapan 100 /8x10 laakana kun olen hieronut sen sopivaksi lukuisien virheiden kautta.Keskaripuolella jopa ilford delta 100 /pyro tuotti hyviä tuloksia .
Vs: Filmi muotokuville Mä suosin 400 herkkyydellä olevaa: - riittää luonnovalossakin hyvin - keskikoossa aukolla 5.6:kin tausta sumentuu hienosti - kinokoossa yleensä suljinajat riittävät suuren aukon käyttämiseksi, jos haluaa - nykyiset salamat, jopa 500 ws eivät tahdo riittää aukolle 16 asa 100:lle, 400 sitä vastoin hyvin - keskikoosta 40*50 cm suurennoksessa ei rae häiritse ollenkaan, kinossa kylläkin Tri-x on ollut suosikki, mutta nyt hankin viime vuonna vanhentunutta tmax400, vaikkei suosikkifilmi olekaan Muutoin olen samaa mieltä c:n, kanssa, kaikki kamerat ja filmit käyvät, vaikka suositeltavin on tietysti Hasselblad 503 CW 45 asteen etsimellä ja Sonnar 180 optiikalla T Jukka
Vs: Filmi muotokuville Oon tykännyt 160 filmistä, Mamiya RB ja kuiluetsin. Vahva EI Croppi-keskareille. Joskus muinoin oli croppi-Hasseli, ja pitkällä tikulla pois.
Vs: Filmi muotokuville Riittääkö uusissa rx-sarjan salamoissa potkua aukolle 16 esim. 100*80 softbox päävalona vähän yli metrin etäisyydellä? El 500 kyllä riittää, mutta se onkin digille liian tehokas. T Jukka
Vs: Filmi muotokuville Mulla on Henselin 500 ws salamoita ja niihin kun laittaa 120*60 softboxin tai vaalella pohjalla olevan beautydishin, niin ei kyllä riitä 100 asalle aukolle 16, ellei vie ihan iholle. Elinca siis varmaan tehokkaampi. TJukka
Vs: Filmi muotokuville Mulla on 6 kpl EL 500:sta joten RX:t saa jäärä koristeluun EL 250:n kanssa. RX 600 varmaan riittäis filmillekkin. RX 300:sta tulee kivan pieniä tujaksia digille tarvittaessa Filmeistä puheenollen, Portra NC 160 teki tosi hienoja sävyjä.
Vs: Filmi muotokuville Empiirinen tutkimus sanoi 140cm octa ja 140cm. Mä taas tykkäsin enemmän Portra 160VC:stä. Kivemmat värit ja kivempi kontrasti.
Vs: Filmi muotokuville Näkyy listassa olevan 160NS. http://www.fujifilm.com/products/films/color_negative_films/ ISO 160 daylight-type film optimized for skin tone reproduction and neutral gray balance. Ideal for portrait photography.
Vs: Filmi muotokuville Sellaista tais viimeiset omistamani rullat olla. En vain ehtinyt niitä käyttää kun Nikonit läks ja kunnon digikausi alkoi.
Vs: Filmi muotokuville R.I.P TXP320 ymmärtääkseni on etupäässä muotokuvafilmi, mutta sekin taitaa olla RIP nykyisin. (edit: Sekin on RIP)