Tällainen jäi tarpeettomaksi rolleicordin hankinnan takia. Yashica D, jonka olen suljinta myöden purkanut lähes kokonaan osiin, putsannut ja säätänyt kohdilleen. Toiminnallisesti kamera on hyvä. Olen kuvannut sillä aktiivisesti. *Suljin toimii erittäin napakasti kaikilla ajoilla. Lehdet puhtaat. *Himmentimen lehdet siistit ja liikkuvat hyvin. Poistin putsauksen yhden yhdeksästä himmenninlehdestä, koska siinä oli jokin epämääräinen hapettuma tms. Tämä ei vaikuta käytännössä. *Linssit. Virheettömät ja myös sisältä puhdistettu pölystä tms. Pinnoitettu Yashikor tripletti. *Etsin. Hyväkuntoinen. Olen asentanut tähän upouuden ja kirkkaan peilin, joten etsinkuva esim. rollecordia selvästi kirkkaampi. *Tarkennus. Keskivaiheilla pientä jäykkyyttä. Tämä johtuu messinkikiekkojen kulumisesta. Muuten sulava. Ei klappia. *Nahat. Puuttuvat edestä ja sivuilta. Uudet muotoon leikatut saat tilattua netistä parillakymmenellä dollarilla. Ei kannata. *Runko. Suora ja kolhuton. *Filminsiirto. Myös putsattu ja voideltu. Ruudut tasavälein. Eli toimii hyvin, mutta kaukana keräilykappaleesta. Hyvä tositoimiin ja rankempiin kuvausolosuhteisiin. En osaa määritellä tälle hintaa, koska tämä on tällainen 'uniikkikappale' ja olen huono kauppamies. Hakusessa olisi vaihto johonkin minulle hyödyllisen valokuvauskamaan. Käytän Nikonin digijärkkäriä, Rolleicordia ja 4x5 kameraa. Kaikkea saa rohkeasti tarjota!!! Tällä hetkellä kipeimmin tarvitsisin lentomatkustamisessa näppärää jalustaa. Välirahat suuntaan ja toiseen tarvittaessa.
Vs: Festari TLR (nahaton Yashica D) Oletko putsannut nahat kyljiltä jo kokonaan, vai onko kuin kuvassa?
Vs: Festari TLR (nahaton Yashica D) Hei, Kiinnostaisi ko. Yashica. Noitahan on ilmeisesti tehty valovoimaltaan erilaisilta linsseillä, niin mikä linssi yksilössäsi on? Huuto.netissä oli mennyt vastaava http://www.huuto.net/kohteet/--yashica-d-tlr-kamera---/156599229 84e, joten osaisitko tuon perusteella heittää mitään hintapyyntiä? Pistä vaikka sähköpostilla <EMAIL email="aleksi.karppinenPOISTA@gmail.com"]aleksi.karppinenPOISTA@gmail.com</EMAIL> E: Näköjään f3.5 näyttäisi kuvan perusteella olevan, ei ole katsominen koskaan pahitteeksi. E2: Vaihdokkina voisin tarjota hyväkuntoista Nikonin EM-filmirunkoa, mikäli kinokoon kuvaaminen kiinnostaa.
Vs: Festari TLR (nahaton Yashica D) Kuva tältä päivältä. Nahkoja olen nylkinyt sen verran, että sain ruuvit esiin. Tuntuivat irtoavan suht helposti verrattuna moniin muihin kamerohin, joita olen koplannut. Mutta onhan se aina vähän veemäistä hommaa.
Vs: Festari TLR (nahaton Yashica D) Myynti-ilmoituksessa mainitsit että objektiivi on tripletti, eikö kuitenkin tessar-rakenteinen nelilinssinen ja kolmiryhmäinen? Tied. K.
Vs: Festari TLR (nahaton Yashica D) Ehkä hieman off topic, mutta kuitenkin... Vanhojen pinnoitteiden poistaminen kamerasta voi olla joskus työteliästä. Hyvä ohje rauhalliseen työskentelyyn löytyy mm. täältä: http://www.cameraleather.com/leica_m/vulcanite/ (pätee tietysti muihin kameroihin kuin Leican vulcanite-pinnoitteeseen)
Vs: Festari TLR (nahaton Yashica D) Yashica osasi tehdä asian tosi sekavaksi. Eli alkuaikojen yashikorit olivat triplettejä ja jossain vaiheesa muuttivat tessariksi vaihtamatta nimeä kuitenkaan. Tästä liikkuu netissä epämääräisiä juttuja. Samalla huuto pimeään: nyt tarpeettomat kameratavarat kiertoon ja tästä vaihdossa hyvä peli kameralaukkuun!
Vs: Festari TLR (nahaton Yashica D) Ok, osapuilleen noin sen minäkin muistin. Ainakin D:ssä ja 124G:ssä tessar-rakenne. Ovat muuten hyviä objektiiveja nämäkin. D on muutenkin kelpo peli, kaksoisvalotuksen esto vain puuttuu. T. K.
Vs: Festari TLR (nahaton Yashica D) Minusta tämä on ihan hyvä (mutta ei kovin perusteellinen) tietopaketti http://www.camerapedia.org/wiki/Yashica_6%C3%976_TLR_%28crank_advance%29
Vs: Festari TLR (nahaton Yashica D) Tässäkin mainitaan, että D -mallin yashikor on kolmielementtinen ja myöhempien mallien tessar on yashinon. Mutta tietoa liikkuu myös, että muutos tessariksi tehtiin jo yashikor nimen alle ennen nimenmuutosta.