Hei, Kysymykseni saattaa olla hyvinkin typerä monen mielestä, mutta kysynpä nyt kumminkin. Eli käykö nuo Canonin vanhemmat FD objektiivit uusiin runkoihin (tässä tapauksessa EOS 350D). Objektiivi on tarkalleen ottaen Canon fd 2.8/ 28mm s.c. Kiitos!
Vs: FD-objektiivi ja EOS 350D Kysymys on itse asiassa melko ilmeinen...ja vastaus kuuluu: http://www.tannerhuollot.fi/laitteet.html "FD-optiikat EOS-kameroihin, hinta 86 €. Sovite, jolla Canon FD-objektiivit liitetään Canon EOS-runkoihin. Sovitteessa on lisälinssi, jonka avulla tarkennusalue on lyhimmästä tarkennusetäisyydestä äärettömään. Lisälinssi luonnollisesti heikentää hieman valotehoa, mutta ei sanottavasti piirtokykyä. Sovite on aivan käyttökelpoinen ja hyvä lisälaite Canonistille."
Vs: FD-objektiivi ja EOS 350D entä teknofokus? EDIT: joo no kattelin viä ite ja näköjään tannerhuollot toimii jälleenmyyjänä
Vs: FD-objektiivi ja EOS 350D Eikös tuo muuta jonkin verran polttoväliäkin? Voi olla siinä tapauksessa vähän turha laajakulman liittämiseen. Itse unohtaisin koko jutun ja ostaisin vastaavan EOS-liitäntäisen suosiolla..
Vs: FD-objektiivi ja EOS 350D Noinhan se on ettei ole laajakulma kroppikennolla. Varmaan se kittiobjektiivi kannattaa ennemmin kauppaan ottaa. Kuvanlaadussa tuskin näkee lopputuotteessa eroa. Itselläni on 350d ja kittiobjektiivi ja pari muuta, ei fd-objektiiveja. m-48 sovitin on kanssa mutta käyttö on jäänyt aika vähiin.
Vs: FD-objektiivi ja EOS 350D Juu mulla kans 350D ja kitti objektiivi. Etsin vain hyvää kiinteää valovoimaista putke ja päädyin ostamaan canonin ef 50/1.8 putken. Pitää sitten joskus panostaa ja ostaa joku hyvä laajakulma.
Vs: FD-objektiivi ja EOS 350D FD laseja ei kunnolla saa EOS:eihin kiinni, ei mitenkään. Fyysisesti mahdotonta, ei tarkenna äärettömään. Paitsi jos adapterissa on putken pilaava linssi. Linssitöntä adapteria, joka tarkentaisi äärettömään, ei ole olemassa.