Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Tiina

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Jukkis71, 17 Elokuu 2015.

1. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

T Jukka

Liitetyt tiedostot:

2. paraneva

paraneva Well-Known Member

12 571
    6 546
    113
    Vs: Tiina

Varjo näyttää ihan mustelmalta silmän alla.

3. Vs: Tiina

Jukkiksen tapa hoitaa namä duplikaatit ojennukseen :]

4. RB

RB Well-Known Member

9 429
    1 277
    113

Ei kyllä kovin kiva valaisu tässä.
    Jukkiksella on kova julkaisutahti, ihan mielenkiintoista kuvaa.
    Itse pidän enempi digillä otetuissa, niissä on sävyt paremmin hallinnassa.

5. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

Ihan mielenkiinnosta....  Miten jokin voi olla molempia yhtä aikaa?

6. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

Perustele.

Sanakirja kertoo:
    "uniikki:
    jota on olemassa vain yksi kappale
    ainutlaatuinen, verraton"

"tyypillinen:
    jossakin yhteydessä erittäin usein ilmenevä, jollekin ominainen tai hyvin tavallinen"

Minun logiikkani mukaan mikään ei voi olla molempia samanaikaisesti.  Jos olet eri mieltä, niin  olet (sekään ei toki yllättäisi), mutta näkisin mielelläni perustelut.

7. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Ja tämäkin vielä.

8. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Kyllä, näin paljon kuvia ja tänään kuvataan uusia malleja 😊

9. RB

RB Well-Known Member

9 429
    1 277
    113

Kuvaatko muuten pelkällä vallitsevalla luonnonvalolla, ilman valoja ja heijastimia?

10. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Kyllä nämä viimeaikaiset. Tässä on kuvauksellani menossa sellainen omituinen suunta, jota en osaa selittää. Se vain tuntuu tällä hetkellä oikealta. Että näin mun pitää tehdä. Ja on näillä onneksi ollut monelle kameran edessä olleelle merkitystä. Tai niin ne ainakin mulle sanoo.

11. lunnifer

lunnifer Member

930
    12
    18

No siinä on se hyvä puoli, että et luo salamavalojen kanssa uusia ongelmia. Yksi valo on periaatteessa helpompi hallita, kun näkee varmemmin mitä on tekemässä. Tässä oleva kuva kertoo, että sitä ei oikein ole kuitenkaan nähty. Keskity. Virheitä sattuu, mutta kyllä tän tason virheet pitää nähdä viimeistään editoitaessa. Tosin tämä kuva näyttää siltä, että vähintäänkin osa sutusta on syntynyt juurikin editointivaiheessa.

12. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Ei tätä kyllä varsinaisesti ole editoitu, muuta kuin kontrastin ja sävyjen osalta.

13. lunnifer

lunnifer Member

930
    12
    18

Ok. Näyttää sitten suoraan kamerasta turpaan saaneelta. Jos se on tarkoitus, niin voin suositella meikkaajaa, joka osaa tehdä sen vielä luontevamman näköiseksi.

14. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Optiikka on fuji 56/1.2

15. RB

RB Well-Known Member

9 429
    1 277
    113

Itse oon sillointällöin kokeillut pelkällä vallitsevalla valolla kuvata, mutta en oo saanut aikaiseksi mieleistä  kuvaa. Olishan se mukava kun ei tarvittisi muuta kuin kamera.
    Jotkut sen osaa, mutta ei kaikki eivät. Harjoitus ja tarkka silmä sopivassa ympäristössä varmaan auttaa asiaa.

16. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Kaikista parhaiten oppii kun muutaman kerran mokaa ja joutuu tekee hitosti töitä mokan korjaamiseksi. Tietty jos ei ole varaa mokata ei ole varaa oppia uuttakaan. Näin tää maailma pyörii. Ne junnaa paikallaan jotka jo osaa.

17. Vs: Tiina

Potretissa ei ole kerrassaan mitään vikaa. Se vain ihmetyttää miksi farkkutakki on ihan oikein valotettu mutta mallin leuka ja otsa (ehkä noin kolme aukkoa takista ylöspäin) ovat lähes puhki. Ja tuo silmänalunen! Minun satasen digipokkarillani tämä kaikki olisi kyllä mahdollista mutta Jukkiksen huipputason vehkeillä en oikein usko.

Kuvankäsittelyssä tai -ohjelmistoissa on jotain suhnua.

18. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

No tää on jollakin keskipiste valotuksella otettu ja valoa ei ole kun keskellä. Näkeehän nyt ton.

19. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

Päätelmäsi olisi jossain määrin looginen, jos kyseistä objektiivia olisi valmistettu yksi kappale.  Jos taustan sumentuminen on samanlaista kaikilla kyseisen tyyppisillä objektiiveilla, on se "tyypillinen", mutta ei mitenkään "uniikki" - vastavia opiskoja on satamäärin, ellei tuhansia.

20. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

Jos ei apuja ole - heijastinta tai täytevaloa siis, on paikan valinta a ja o.  Valon suunta ja laatu on jossain kohden sopiva, useimmissa ei.  Silmä harjaantuu löytämään sopivat paikat. - Sitten tietysti ongelmana on tausta ja muu ympäristö,  aika harvoin hyvä valo ja muut hyvät jutut sattuvat samanaikaisesti.

21. lunnifer

lunnifer Member

930
    12
    18

Hauska!