Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Juntti Suomi iskee takaisin?

Discussion in 'Yleistä keskustelua' started by Herra iso herra, Mar 6, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Herra iso herra

Herra iso herra Active Member

7,709
    10
    38
    Olen jo pidempään katsonut huuli ympyräisenä Persujen galluppi kannatusta, ihmetellen voiko tämä olla totta?

Tiedotusvälineet ja muut poliitikot katselee naureskellen, näiden tempauksia, milloin metalliliitolta kopioitua ympäristöohjelmaa, milloin lupauksia markan takaisin tulosta ja maahanmuuttajien karkoitamisesta.

Populismi, perustuu ihmisiin, jotka eivät osaa hahmottaa kokonaisuutta, jolloin syviä tuntoja kansan riveissä synnyttäneet asiat voidaan irroittaa kokonaisuudesta ja huutaa ne vaan ilmaan.

2. Vs: Juntti Suomi iskee takaisin?

:) sähän voisit siirtyy politiikkaan.

En ite pidä persujen suosiota kovinkaan yllättävänä. Kaikki tietää että laman/taantuman aikana kansallisliikkeet nousee aina suosioon. Kun töitä ei ole itse suomalaisille on helppo saada ihmiset vastustamaan maahanmuuttoa. Tä on ihan yksinkertaista. Persut tod. näk. hallituksessa mut kyllä ne ennen pitkää sieltä myös lähtevät.

Toisaalta luulen niiden kannatuksen johtuvan myös siitä, et osa ihmisistä on kyllästyneitä kokoomuksen ja keskustan politiikkaan. EU:sta ei nyt hirveästi hyvää oo seurannut ja onhan kokoomus ajamassa suomea koko ajan epätasa-arvoisempaan suuntaan. Mitä jää jäljelle? Persut ainakin kehtaa ehdottaa muutosta johonkin suuntaan...

-J

3. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23,779
    749
    113
    Vs: Juntti Suomi iskee takaisin?

Kymmeneen prosenttiin jäävät on mun ennuste.  Johtajan edustama katolisuus ei ainakaan ole huudossa ja muutenkin ehtii vielä monet galluppikannattajat ajattelemaan uudestaan ennen vaaleja.

4. Vs: Juntti Suomi iskee takaisin?

Monet jotka on gallupeissa ilmoittaneet äänestävänsä perssuomalaisia, ei vanhan kaavan mukaan pääse itse äänestyspäivänä paikalle. Eli monen "protestiääni" jää tuohon gallup-ilmoitukseen.
    Noin yleisesti persuista kohkaaminenkin on ollut niille jo extra-puffausta.. mitä enemmän uutisoit hysteriasta, sitä enemmän sitä tulee.

edit. Ilmiön mukana tulee tälläisia sankareita:

http://joukopiho.puheenvuoro.uusisuomi.fi/64102-olen-homofoobikko-ja-ylpea-siita

Mitä ihmettä tohon voi edes sanoa?  :) Pojat on poikia paitsi että tää on jo aika vanha..

5. Herra iso herra

7,709
    10
    38

Yksinkertaiselta kuulostavat ratkaisut, on itsenäiseen ajatteluun kykenemättömiltä ihmisistä hienoja.

Toisaalta ei "kultturellin älymystön" suosiossa olevien vihreidenkään, ratkaisumalleissa ole mitään järkeä.

Politiikka on peliä, joka perustuu edunvalvontaan, jolloin Juupajokelaisen pitkäaikaistyöttömän, kokoomuksen tai keskustan äänestäminen on yhtä järjetöntä?

6. Herra iso herra

7,709
    10
    38

Totta näyttää olevan se että mitä enemmän mediassa Persuille nauretaan, niin sitä korkeammalle gallupkannatus näytää nousevan.

Itse olen ihmetellyt miten helpolla toimittajat päästävät Soinin, nytkin oli ihan henkilökohtaisessa haastattelussa, eikä toimittaja osannut yhtään syventää kysymyksiä.

7. Vs: Juntti Suomi iskee takaisin?

Media tarvitsee Soinin ja perusjen tapaisen ilmiön.

8. Herra iso herra

7,709
    10
    38

Mitäköhän joku kainuun sanomat tms. kirjoittaa?
    Soini lupasi eläkeyktiöiden sijoitus rahaa, syrjäseutujen hankeisiin, Kreikan siasta.
    Unohdetaan tietysti se tosiasia, että vaikka Soinista tulisi pääministeri, niin hallituksella ei ole päätäntävaltaa eläkeyhtiöiden sijoituksiin.

Kuulostaa varmaan syrjäkylän mummolta hienolta, että saadaan rahaa, ja Soini luottaa mielummin johonkin kunnajohtajaa, kuin Kreikkalaisiin, jotka molemmat on tietysti pääntöksen teossa?

9. Vs: Juntti Suomi iskee takaisin?

Onhan se tietysti hienoa, että Soini huomaa potentiaalisen sijoitusmahdollisuuden (jota jo käytetään). Häneltä taisi vaan jäädä unohduksiin se, että valtio saa samoihin hankkeisiin varoja pienemmällä korolla.

......................................

Vaalien peruskysymys on se, millä nopeasti kasvanut valtion velka pystytään hoitamaan ja lisävelkaantumisen tahti saadaan hillittyä, ettei meistä tässä suhteessa tule uutta Kreikkaa Kreikan tilalle. Vaara on todellinen ja suurentuu koko ajan huoltosuhteen noustessa ja verokiilan kasvaessa.

Ehdokkaat eivät tätä pulmaa halua julistaa, koska ikävien uutisten kertojia ei äänestetä.

Kansa puolestaan ei halua kuulla totuutta. Tosin sen asenteen jälkeen on aivan turha valittaa.

10. Vinski

Vinski Well-Known Member

4,330
    403
    83

Politiikka tarvitsee Perussuomalaisten kaltaisia ilmiöitä. Joskus tuntuu, että vaikka maailma muuttuu ympäriltä, niin yksi on ja pysyy. Arvoja tarvitsee tietty olla, mutta ei niihin saa jämähtää.

11. Herra iso herra

7,709
    10
    38

Tässäkin ketjussa todettiin, että Eu jäsenyydestä ei ole ollut juuri hyötyä Suomelle. Olisi mielenkiintoista tietää, mihin tuo väite perustuu?
    Olisiko Suomi pärjännyt paremmin ulkopuolisena saarekkeena Venäjän ja Eu:un välissä?

Neuvostoliiton kanssa tapahtunut vaihtotalous loppui neuvostoliiton romahdukseen, joten vanhaan aikaan on epärealistista vedota.

Soini piti Eu vaali kammpanjan missä lupaili kuita taivaalta, kukaan ei tunnu tiedostavan, että Soini ei ole saanut yhtään mitään aikaan Eu-parlamentissa.

Yksinäisen kylähullun asemassa, ollut muun eurooopan naurettavana.

12. Est

Est Well-Known Member

17,952
    2,082
    113

Vaikka näitä junttiketjuja onkin kivaa junttien mielestä aloitella useita päivässä, aina kun junttien "mieleen tulee (juntti-)ajatuksia"* - en ymmärrä, mistä juntit ovat "saaneet päähänsä"* että junttipolitikoiminen kuuluu valokuvausharrastussivuille ?

Harrastakaa persuista ja muista junteista junttailemista vaikka niissä junttikapakoissanne - jooko ?
    Puhukaa täällä vaikka vanerinsahauksistanne, junteista ite-käsi-taide -näyttelemisistänne ja junteista sekä naurettavista "taidekäsityksistänne".

(Vapaamuotoiset, merkityt*, lainaukset eräältä julkijuntilta)
    Saako tällaisen toiveen pyytää (junttimaisen politiikan tekemisen sopimattomuudesta kaikille avoimeen harrastusivustoon) Vai onko tuo yksi -omasta mielestään olento jo ostanut koko palstan omaksi egonrunkkausjunttilakseen ?

Terveisin, politiikan ja juntismin - ei niin hyvä ystävä.

13. Est

Est Well-Known Member

17,952
    2,082
    113

Sinulla, noin yksilötasolla, henkilökohtaista kokemusta tuollaisesta ainakin riittää ?

14. Herra iso herra

7,709
    10
    38

Mihin ilman näitä Esti vihansa kohdistaisi, kun metsässä on lunta eikä pääse kiviä kasaamaan?

15. Vs: Juntti Suomi iskee takaisin?

Tässä on kyllä ideaa. ei kuulu tänne...
    Mut yks juttu kiinnostais, Jari, mitä hyvää EU:sta on Suomelle seurannut? Älä googlaa...

16. Est

Est Well-Known Member

17,952
    2,082
    113

Viva ! Viva !

Junttipolitikointi ei kuulu valokuvausharrastusivustoille. Sellainen kun on noloa, vastenmielistä ja epäsopivaa kaikille avoimelle tietyn asian (täällä valokuvaus) keskustelupalstalle.

Ilman vihaa tämän mielipiteeni ilmaisin - olen tehnyt sen ennenkin.

Vain juntit elävät vihan voimalla ja minä en ole juntti.
    - E

17. Herra iso herra

7,709
    10
    38

Kyllä sun kirjoituksista viha paistaa kovasti.
    Kiviterapian tarve lienee suuri, koita lumitöitä, siinä kun hikoilee kunolla niin helpottaa.
    Lapion saat varmaan lainaksi, ja voit tehdä vaikka lumi"taidetta"?

18. Est

Est Well-Known Member

17,952
    2,082
    113

Kyllä lapio on minulle tutumpi kuin sinulle - aivan varmasti juu...

Ei tästä enempää.

Jatka junttimaista kiusaamistasi ilman kohdetta, vihaaja.
    Minä menen nyt ulos valokuvaamaan.
    Heippa,
    E

19. Kimo

Kimo Well-Known Member

12,415
    1,067
    113

Erska ,kuvia illalla kehiin,ei ole nähty lähiaikoina t kimo

20. Est

Est Well-Known Member